5 نکته مهم که هنگام خرید درب اتوماتیک باید در نظر بگیریم

هر برندی محصولات خود را با ویژگی های منحصر به فردی تولید می کند. این تنوع محصول باعث می شود که انتخاب آن برای یک مشتری بسیار سخت شود. به عنوان یک مشتری برای خرید درب اتوماتیک باید نکاتی را رعایت کنید. 5 نکته مهم که هنگام خرید درب اتوماتیک باید در نظر بگیریم .

میزان تردد در طول روز

مورد اول میزان رفت و آمد شما از درب اتوماتیک است. باید در نظر بگیرید که این درب را برای چه مکانی نیاز دارید و میزان رفت و آمد به آن مکان چقدر است؛ به طور مثال در یک پاساژ یا یک مجتمع تجاری میزان رفت و آمد بسیار زیاد است. هنگامی که برای پارکینگ یک مجتمع مسکونی از درب های اتوماتیک استفاده می کنید حداکثر هر واحد ۴ بار در روز از این درب برای ورود و خروج استفاده می کند. هر چقدر رفت و آمد در یک مکان بیشتر باشد، شما نیاز دارید که جنس باکیفیت تری را تهیه کنید؛ زیرا تعداد باز و بسته شدن درب می ‌تواند باعث کاهش طول عمر آن شود.

انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک به طور کلی به دو دسته دربهای اتوماتیک شیشه ای و دربهای پارکینگ تقسیم می شود. دربهای شیشه ای که در ورودی ساختمان ها دیده می شود از نوع دربهای اتوماتیک هستند. درب هایی که به طور معمول برای پارکینگ ها استفاده می شود به دربهای پارکینگی معروف هستند.

توجه به ویژگی های معمارانه ساختمان

ظاهر یک درب اتوماتیک هم از مواردی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. شما باید با توجه به نوع ساختمان و مکان مورد استفاده دربی را انتخاب کنید که ظاهر زیبایی داشته باشد. در مکان هایی مانند مجتمع های تجاری ظاهر ورودی شیک، می تواند منجر به تحریک مشتریان برای ورود به آن ساختمان شود. درب های شیشه ای می توانند باعث ایجاد ظرافت و پرستیژ در اماکن تجاری شوند. شما می توانید رنگ و پوشش درب ها را مطابق سلیقه خود و با توجه به معماری ساختمان انتخاب کنید. درب شیشه ای اتوماتیک گردان حداکثر استفاده را از فضا می کنند و باعث افزایش فضای در دسترس شما می شوند.

درب ورودی باید با نمای کلی ساختمان هماهنگی داشته باشد. انتخاب نوع درب برقی با محیط پیرامون آن رابطه ی مستقیم دارد. اولین چیزی که در قرارهای مهم در ذهن ثبت می شود درب ورودی ساختمان است، پس شما می توانید با قرار دادن درب اتوماتیک متناسب با فضا ذهنیت مثبتی را در ذهن کاربران خود بر جای بگذارید.

قیمت درب اتوماتیک

برای خرید درب اتوماتیک شما باید ببینید که با توجه به هزینه هایی که برای یک ساختمان باید انجام شود چقدر بودجه دارید. تفاوت قیمت درب های اتوماتیک بسیار زیاد است. همچنین کمپانی های تولید کننده آن با توجه به قیمت ارز قیمت آن را تعیین می کنند. بنابراین نمی توان به طور دقیق و برای مدت زمان مشخصی قیمت درب های اتوماتیک را ثابت در نظر گرفت. در واقع قیمت این محصولات به صورت دائمی در حال تغییر هستند. شما باید بدانید که در هنگامی که قصد خرید درب اتوماتیک دارید چقدر نقدینگی دارید.

اگر برای خرید یک درب اتوماتیک باکیفیت هزینه بیشتری را پرداخت کنید، طول عمر بیشتری را هم از آن دریافت می کنید. گاهی اوقات هزینه بیشتر در ابتدای کار در طولانی مدت برای شما به صرفه است. پس سعی کنید با کمی هزینه بالاتر کار باکیفیت تری را خریداری کنید.

لوازم جانبی مورد نیاز برای درب

مصرف انرژی درب اتوماتیک از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید درب های اتوماتیک به آن توجه کنید. میزان مصرف انرژی یک درب اتوماتیک باید در پایین ‌ترین حد قرار بگیرد. برخی از درب های اتوماتیک با وجود این که ویژگی منحصر به فرد و قابلیت زیادی هم ندارند، اما مصرف انرژی بالاتری دارند که این باعث هدر رفت انرژی و افزایش هزینه ‌های برق می‌شود. پس بهتر است با توجه به میزان مصرف انرژی درب خود را انتخاب کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف انرژی نشوید.

لوازم جانبی مورد نیاز برای درب

در هنگام خرید درب اتوماتیک تعدادی وسایل جانبی مانند لولا و محور درب های اتوماتیک به شما تحویل داده می شود. شما باید صحت و سلامتی این لوازم جانبی را بررسی کنید. در مکان های پرتردد مانند بیمارستان طول عمر این لوازم جانبی کمتر می شود، پس در ابتدا باید لوازم باکیفیتی را تهیه کنید تا مدت زمان دیرتری مجبور به هزینه کردن برای خرید دوباره این لوازم شوید. فرسودگی لوازم جانبی درب اتوماتیک می تواند باعث عدم کارکرد درست آن ها شود.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب درب اتوماتیک میزان امنیت مورد نیاز شماست. بعضی از درب های اتوماتیک قابلیت کنترل از راه دور دارند و می توانند باعث محدودیت در تردد افراد شوند. بعضی دیگر از درب های اتوماتیک مانند بسیاری از مجتمع های تجاری صرفاً برای رفت و آمد و متعادل نگه داشتن دما استفاده می شوند. گاهی اوقات هم با استفاده از ریموت در مکان هایی مانند بانک می توان رفت و آمد افراد را کنترل کرد.

درب اتوماتیک1

سخن پایانی

استفاده از درب اتوماتیک در مکان های کوچک با رفت وآمد زیاد مانند دفاتر خدمات پستی می تواند باعث حفظ انرژی شود. در مکان های با فضای کمتر درب های اتوماتیک کشویی بهترین انتخاب هستند. در ورودی مجتمع های تجاری که فضای بیشتری در اختیار دارید، استفاده از درب های اتوماتیک گردان هم می تواند به طراحی فضا کمک کند. در مکان های کم رفت و آمد مانند پارکینگ مجتمع های مسکونی تنها یک درب اتوماتیک ساده و با کیفیت انتخاب مناسبی است و نیازی به هزینه زیاد ندارد.

 

کدخبر: 825008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟