با این روش، لکه خربزه خشک شده را از روی فرش پاک کنید؟

1.      ابتدا با کمی آب، لکه را احیا کنید

در قدم اول سعی کنید تا با آب، لکه را مجددا زنده کنید. برای این منظور یک ظرف را پر از آب کنید. با یک قاشق کمی آب روی لکه بریزید. می توانید از بطری های اسپری دار نیز استفاده کنید و کمی آب روی محل لکه فرش اسپری کنید. سپس یک دستمال تمیز و سفید بردارید و تا حد ممکن با این کار لکه را دوباره تازه کنید.

اگر با این کار نیز لکه تازه نشد و الیاف فرش سفت و محکم است، می توانید از خدمات قالیشویی توحید استفاده کنید.

2.      لکه احیا شده را پاک کنید

پس از اینکه لکه کمی احیا شد، یک دستمال تمیز بردارید و تا حد ممکن مقدار اضافی خربزه را که روی سطح الیاف جمع شده خارج کنید. همچنین آب های داخل الیاف را که با خربزه ترکیب شده اند، جذب کنید.

لکه احیا شده را پاک کنید

3.      ابتدا یک شوینده ملایم را امتحان کنید

    در یک کاسه یا سطل بزرگ یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم ترکیب کنید. یک دستمال تمیز را در محلول آماده شده فرو ببرید. دستمال را خوب بچلانید تا مقدار اضافی آن خارج شود و فقط مرطوب باشد. دستمال را به آرامی روی محل لک شده فرش بکشید تا لکه را تمیز کند.

این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا لکه از بین برود. هر بار که دستمال کثیف شد، از قسمت دیگر آن استفاده کنید و یا از دستمال دیگری کمک بگیرید.

4.      اگر لکه هنوز از بین نرفته، از آمونیاک کمک بگیرید

اگر لکه همچنان باقی مانده، یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با دو فنجان آب گرم در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید. دقت کنید که هرگز سفید کننده کلر و آمونیاک را با هم مخلوط نکنید، چرا که بخارات خطرناکی تولید شده و سمی هستند. همچنین بهتر است پیش از استفاده از آمونیاک، دستکش دست کنید و آن را روی یک قسمت خارج از دید فرش، امتحان کنید. اگر آمونیاک باعث تغییر رنگ فرش نشد و یا آسیبی به الیاف فرش تان نزد، می توانید آن را بر روی لکه نیز استفاده کنید.

یک دستمال سفید و تمیز بردارید و در محلول آمونیاک و آب گرم فرو ببرید. سپس مقدار اضافی آن را بفشارید و دستمال را به آرامی روی لکه خربزه خشک شده روی فرش استفاده کنید.

اگر از جنس الیاف فرش خود اطمینان ندارید و یا نمی خواهید ریسک کنید، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات قالیشویی صادقیه استفاده نمایید.برای ارتباط با قالیشویی صادقیه روی اینجا کلیک نمایید.

5.      با آب سرد بشویید

پس از اینکه از آمونیاک نیز استفاده کردید، یک کاسه را از آب سرد پر کنید. یک دستمال تمیز دیگر بردارید و درون آب سرد غوطه ور کنید. آب اضافی آن را بگیرید به طوریکه دستمال فقط کمی مرطوب باشد. دستمال را بر محل لکه بکشید و سعی کنید مقدار اضافی آمونیاک، مایع ظرفشویی و آب خربزه را در این مرحله از فرش خارج کنید.

دقت کنید که در این مرحله آب زیادی روی فرش نریزید تا خشک کردن آن برایتان دشوار نشود. این مرحله را نیز آنقدر ادامه دهید که مطمئن شوید دیگر آب آلوده ای از فرش خارج نمی شود.

6.      خشک کنید

پس از اینکه محل لک شده فرش را به خوبی شستشو دادید، باید خشک کردن را انجام دهید. خشک کردن باید با یک دستمال جاذب یا حوله یا یک اسفنج انجام شود. یک اسفنج بردارید و تا حدی که امکان دارد، آب اضافی فرش را جذب کنید. این کار را می توانید با فشار دادن اسفنج به الیاف فرش انجام دهید.

خشک کردن باعث جلوگیری از رشد کپک و در نتیجه آن پوسیدگی فرش می شود. پس این مرحله را حتما با دقت انجام دهید.

پس از اینکه آب اضافی را جذب کردید، حداقل یک شب تا صبح روی قسمت تمیز شده فرش راه نروید. می توانید از دستگاه های تهویه استفاده کنید تا فرش تان سریع تر خشک شود.

7.      جاروبرقی بکشید

در مرحله آخر باید حتما محل تمیز شده فرش را جاروبرقی بکشید تا الیاف فرش به حالت اولیه خود بازگردند. با این کار می توانید فرش خود را درست مثل روز اول تحویل بگیرید.

شستشوی عمیق فرش و موکت در قالیشویی

در قالیشویی های حرفه ای و مجازی همچون قالیشویی توحید فرش ها به روش مکانیزه بدون دخالت دست با رعایت پروتکل های اسلامی و شرعی شستشو داده خواهند شد. فرش ها با چندین مرحله شستشو و خشک کن به خوبی شستشو داده شده و در نهایت لول شده و کاور شده به شما تحویل می شوند.

قالیشویی محدوده صادقیه با تکنسین های کارکشته و خبره، سال های سال است که در خدمت همشهریان خود در محله های مختلف تهران و کرج است. شما از هر کجای تهران یا کرج که باشید، می توانید خدمات ما را سفارش داده و در اسرع وقت در محل خود دریافت کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با شعبات مختلفی که دارد، می تواند خدمات خود را از نزدیک ترین شعبه به شما ارائه کند. شما می توانید برای ثبت سفارشات موکت شویی و مبل شویی و قالیشویی خود به راحتی از منزل، تنها با چند کلیک در اینترنت، با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید به راحتی با شماره تلفن های ما تماس گرفته و خدمات موردنظر خود را از ما بخواهید.

خدمات ما به صورت 24 ساعته در تمام ایام سال با ضمانت نامه معتبر به مشتریان ارائه می شود.

 

کدخبر: 825037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟