تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

اگر شما هم رویای تحصیل رایگان مقطع کارشناسی ارشد در کانادا و یا تحصیل با هزینه‌ای کمتر در این کشور را دارید، بورسیه های تحصیلی کانادا رویای شما را محقق می‌سازند. این مقاله اطلاعات ضروری و مورد نیاز در مورد شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را ارائه می‌دهد. پس با ما همراه باشید و خواندن این مقاله از سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی را از دست ندهید.

همچنین شما می توانید با کمک مشاوران سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی به راحتی از شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا آگاهی پیدا کنید و نسبت به اخذ آن، اقدامات لازم را انجام دهید.

جزئیات کلیدی در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا  جزئیات کلیدی

تعداد دانشگاه‌های دولتی

98

قدیمی‌ترین دانشگاه

دانشگاه لاوال Université Laval (1663)

تعداد دانشجویان بین‌المللی

279,168

طول دوره تحصیلی

1-2   سال

میانگین شهریه سالانه

20,120 دلار کانادا

 مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا باید موارد زیر را به عنوان بخشی از درخواست پذیرش خود ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده، که اغلب به صورت آنلاین ارسال می‌شود.
  • یک کپی تایید شده از آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات شما
  • رزومه کاری
  • مدرک یکی از آزمون‌های زبان استاندارد مانند تافل و آیلتس
  • مدرک آزمون GMAT یا آزمون GRE (برای برخی از رشته‌ها الزامی است)
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

اگر تحصیلات پس از متوسطه خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده‌اید، برای معادل سازی مدرک تحصیلی خود و تأیید مدارک تحصیلی که ارسال کرده‌اید، باید یک ارزیابی تحصیلی انجام دهید و هزینه ارزیابی را بپردازید. درخواست شما به طور کلی توسط یک مرکز ارزشیابی مدارک بررسی و ارزیابی می شود تا اطمینان حاصل شود که شما حداقل شرایط ورود برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا را دارید. گزارش ارزیابی مدارک سپس به دانشگاه مورد نظر شما ارسال می‌شود تا کیفیت علمی آن برای درخواست رشته تحصیلی انتخابی شما، ارزیابی شود.

در صورت موفقیت، نامه پذیرش دانشگاه را دریافت خواهید کرد و سپس باید بتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و بورسیه تحصیلی کانادا (در صورت واجد شرایط بودن) درخواست دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید.

بورسیه تحصیلی کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه‌ها و فرصت‌های مالی کانادا از سوی نهادهای دولتی و سایر بخش‌های دولتی فدرال و همچنین از خود دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند.

بورسیه‌های تحصیلی کانادا در مقاطع پایین معمولا رایج نیست و اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. همچنین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محدود و رقابتی است. برای همین برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا بهتر است ابتدا پذیرش دانشگاه را کسب کرده و در ادامه با کسب نمرات و معدل بالا برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

با این حال بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله مقطع کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد که عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه واترلو

بورسیه دانشگاه واترلو یک بورسیه تحصیلی فول فاند برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

  • بورسیه دانشگاه مونترال

بورسیه دانشگاه مونترال بورسیه معافیت از شهریه است. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

  • بورسیه دانشگاه ساسکاچوان

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان یک بورسیه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است که تا مبلغ 20،000 دلار برای مقطع دکترا و 16،000 دلار برای مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

  • بورسیه دانشگاه مک گیل

بورسیه های دانشگاه مک گیل به صورت فول فاند به دانشجویان بین المللی واجد شرایط برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا و اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا، جستجو و یافتن اطلاعات تکمیلی درباره دانشگاه‌های کانادا و مراحل اخذ پذیرش، فرم ارزیابی تحصیلی سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی را تکمیل نمایید. مشاوران تخصصی، در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و در طی مسیر اخذ پذیرش تحصیلی همراه شما خواهند بود.

 

کدخبر: 834125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟