طریقه بستن لایف لاین

لایف لاین چیست؟

لایف لاین ها که به منظور محافظت از افراد در موقعیت های مختلف استفاده می شوند، دارای اجزائی چون طناب، بست های محکم کننده، پایه نگهدارنده، ضربه گیر و شوک گیر هستند. هنگام نصب این بخش ها می بایست دقت زیادی به خرج داد. می توان به تمامی مصرف کنندگان این وسیله ایمنی اطمینان خاطر داد که تمام طراحان مجرب و مهندسان ایمنی با توجه به نوع کاربرد، محل نصب، مقدار نیروی وارده، سازه های موجود و... نسبت به ساخت لایف لاین عمودی یا افقی اقدام می نمایند.

بستن لایف لاین

طریقه بستن لایف لاین

اگر فرد قصد استفاده از انواع مختلف لایف لاین چون لایف لاین افقی، عمودی و... را داشته باشد، می بایست با استفاده از قلاب، تسمه و گیره خود را با لایف لاین متصل کند. می توان گفت با انجام این کار اگر به هر دلیلی تعادل فرد بر هم بخورد، لایف لاین که وسیله ای ایمنی محسوب می شود؛ از سقوط وی جلوگیری می نماید. برخی از مکان ها چون ساختمان های مرتفع به علت استفاده همیشگی از این تجهیزات، می بایست آن را به صورت دائمی در محل مورد نظر اجرا نمایند. در غیر این صورت برای استفاده های کوتاه مدت از لایف لاین ها به شکل موقت استفاده می شود.

لایف لاین

انواع مختلف لایف لاین

از آنجا که کاربرد لایف لاین عمودی و افقی در صنایع مختلف بسیار زیاد است، انواع مختلفی از این تجهیزات ایمنی ساخته شده است تا بتوانند به خوبی جوابگوی نیاز افراد باشند. یکی از مطرح ترین نوع لایف لاین ها، لایف لاین افقی بوده که در مناطقی چون پشت بام، لبه پرتگاه، سطوح شیب دار، اسکلت ساختمان و... کاربرد دارد و از سقوط افراد جلوگیری می نماید. کاربرد دیگر از لایف لاین ها نسبتاً تخصصی بوده و در مکان هایی چون دکل های مخابراتی، دکل های برقی، دکل کشتی ها، دکل های نفتی، دودکش های بزرگ صنعتی، توربین های بادی، ستون های عمودی برج ها و ساختمان ها، برج های خنک کننده و... لایف لاین عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین نوع لایف لاین، لایف لاین پیش ساخته است. استفاده از این نوع لایف لاین از نظر اقتصادی نیز کاملاً به صرفه است. شما می توانید با توجه به محل مورد نظر و امکانات خود از شکل های مختلف آن استفاده نمایید. لایف لاین های پیش ساخته بر اساس استاندارد مخصوصی طراحی شده اند. این وسایل در محیط های مختلف این امکان را می دهند که افراد سنگین وزن نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر وجود لایف لاین افقی و عمودی، انواع دیگری چون لایف لاین ثابت، متحرک، تک نفره، چند نفره، ساده و ترکیبی نیز وجود دارند.

نکات ایمنی لایف لاین

نکات ایمنی لایف لاین

همان طور که می دانید از لایف لاین ها در موقعیت های حساس و مرتفع استفاده می شود. در واقع رعایت ایمنی و نکات مورد نیاز حین نصب و استفاده از این تجهیز بسیار مهم است؛ چراکه عدم رعایت اصول و قوانین می تواند خسارات و مشکلات متعددی را ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید در محل مورد نظر از این وسیله ایمنی استفاده کنید، تمامی نکات ایمنی را به کار بگیرید تا کمترین میزان آسیب و صدمه به شما وارد گردد. اگر در محل مورد نظر شما به طور دائمی از انواع لایف لاین ها استفاده می شود، پیشنهاد می کنیم سالانه لایف لاین و تجهیزات مکمل آن را سرویس نمایید تا مشکلی در مورد امنیت و میزان توانایی آن ها رخ ندهد.

طراحی و نصب لایف لاین

سخن پایانی

در همه موقعیت ها، مخصوصا در موارد خاص توصیه می گردد که نکات ایمنی رعایت شده و از تجهیزات مناسب، استفاده شود. یکی از این موقعیت ها مربوط به کار و حضور در بخش های مرتفع مثل ساختمان، کوه ها، صخره ها و... مربوط می شود که در این زمان استفاده از لایف لاین را توصیه می کنیم. شما می توانید با کسب اطلاعات کافی و صحیح در مورد طراحی و نصب لایف لاین و انواع لایف لاین ها و  از جمله لایف لاین ثابت، متحرک، تک نفره، چند نفره، ساده و... یکی از این لوازم ایمنی را انتخاب کرده و در صنایع مختلف به کار گیرید.             

 

کدخبر: 878537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟