پرایس اکشن چیست و چه سبک هایی دارد؟

 

پرایس اکشن یک روش تحلیلی است که در بازارهای مالی؛ مانند بازار فارکس و ارز دیجیتال برای پیش‌بینی قیمت‌های دارایی‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش با توجه به الگوهای قیمتی و معاملاتی در گذشته، سعی در پیش‌بینی قیمت این دارایی‌ها در آینده دارد. جالب است بدانید پرایس اکشن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیلی در بازار سرمایه شناخته شده است.

پرایس اکشن یک روش تحلیلی پویا بوده که به طور مداوم در حال تکامل و بهبود است. همچنین باید توجه داشت که برخی از سبک‌های پرایس اکشن جدیدتر نیز در حال ظهور هستند. در این مقاله علاوه به بررسی رایج‌ترین روش‌های پرایس اکشن، به معرفی جدیدترین سبک پرایس اکشن یعنی پرایس اکشن نوین می‌پردازیم.

۱- پرایس اکشن سبک ال بروکس چیست؟

پرایس اکشن ال بروکس (Al Brooks Price Action)، به نام بنیان‌گذار خود "آل بروکس" نام‌گذاری شده است. این سبک با استفاده از نمودارهای قیمتی و حجم معاملات، الگوهایی را تشخیص می‌دهد و سپس با توجه به این الگوها، به پیش‌بینی قیمت در آینده می‌پردازد. در این سبک، از میانگین‌های متحرک و سطوح حمایتی و مقاومتی نیز برای پیش‌بینی استفاده می‌شود. البته باید گفت که روش آل بروکس بسیار وابسته به دانش و تجربه شخصی است.

۲- پرایس اکشن سبک RTM چیست؟

پرایس اکشن RTM که مخفف عبارت Read the Market است یکی از سبک‌های پرایس اکشن بوده که بسیار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. در این سبک معاملاتی هدف آن است که معامله‌گر به درک عمیقی از نوسان و حرکت قیمت در بازار داشته باشد تا بتواند با کمترین استاپ لاس به بیشترین تارگت ممکن در هر معامله دست یابد.

البته این سبک معاملاتی دارای نقض‌هایی مانند عدم درک صحیح از سشن‌های معاملاتی است.

اگر قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارید اما نمی‌دانید که در کدام صرافی ارز دیجیتال حساب معاملاتی باز کنید، به شما صرافی بینگ ایکس را پیشنهاد می‌دهیم. صرافی BingX کمترین کارمزد معاملاتی را بین صرافی‌های ارز دیجیتال دارد و از طرفی امکان ترید هم‌زمان در بازار ارز دیجیتال و فارکس را برای شما فراهم کرده است.

قابل ذکر است صرافی بینگ ایکس بونوس 60 دلاری و تخفیف کارمزد برای ورود به کاربران جدید خود هدیه می‌دهد!

3- پرایس اکشن سبک ICT چیست؟

در سبک پرایس اکشن ICT که مخفف Inner Circle Trader است، نقدینگی بازار به‌طور تخصصی بررسی‌شده و رفتار بازار در هر سشن معاملاتی دقیقاً چک می‌شود. بااین‌حال نقاط ضعفی مانند عدم بررسی روابط مولتی تایم فریم در ساختارها وجود دارد.

4- معرفی جدیدترین سبک پرایس اکشن

پرایس اکشن یک روش تحلیلی پویا است که به طور مداوم در حال تکامل و بهبود است. همچنین برخی از سبک‌های پرایس اکشن جدید نیز در حال ظهور هستند که با توجه به تغییرات بازار، قیمت‌های دارایی‌های مالی را تحلیل می‌کنند. در ادامه به معرفی جدیدترین سبک‌های پرایس اکشن؛ یعنی پرایس اکشن نوین (ANM) که مخفف "Price Action New Method" است. این روش با رویکرد بررسی قیمت‌های برگشتی و پولبک به طور تخصصی فقط به بازار ارز دیجیتال پرداخته که سوددهی فوق‌العاده‌ای دارد.

1-4- پرایس اکشن نوین RAP

سبک پرایس اکشن نوین RAP در حال حاضر جدیدترین روش تحلیل بازار ارز دیجیتال است که به طور تخصصی برای بازار ارز دیجیتال بهینه‌سازی شده است. پرایس اکشن نوین RAP مخفف عبارت "Reversal And Pullback" به معنای پولبک و نواحی برگشتی است.

همان‌طور که بیان شد سبک پرایس اکشن نوین RAP به طور تخصصی برای پیش‌بینی قیمت و نوسان‌های رمز ارزها در بازار ارز دیجیتال طراحی و بهینه سازی شده است. این روش در حال حاضر فقط و فقط توسط تیم تحلیل همیار کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که موسس همیارکریپتو  (محمد حسن زاده) مبدع این سبک معاملاتی در بازار ارز دیجیتال است.

 که سوددهی فوق‌العاده‌ای را برای کانال سیگنال و سبدهای ارز دیجیتال این مجموعه به ارمغان آورده است.

محمد حسن زاده آموزش ارز دیجیتال و فارکس

5- سودده ترین کانال سیگنال ارز دیجیتال

کانال سیگنال ارز دیجیتال همیار کریپتو سابقه عملکردی بیش از یک سال دارد که در این عملکرد یک ساله به طور مجموع سیگنال‌های ارائه شده در تمامی ماه‌ها به صورت جداگانه برآیند مثبتی برای معامله گران داشته است.

سؤال اصلی اینجاست که روش تحلیل بازار ارز دیجیتال و نحوه سیگنال دهی بر اساس چه روش یا سبکی هست که یک سال به طور متمادی سودآور بوده است؟

سبک تحلیلی و معاملاتی در کانال سیگنال ارز دیجیتال همیار کریپتو، سبک پرایس اکشن نوین RAP است. در این سبک به قیمت اجازه و فرصت کافی برای شکست سطوح داده می‌شود و اگر قیمت به سطح قبلی بازگشت و عملاً پولبک زده، سیگنال ورود به پوزیشن صادر می‌شود.

البته توضیحات ارائه شده بسیار سطحی بوده؛ زیرا آموزش این سبک نوین در متن یک مقاله امکان پذیر نیست چراکه فوت‌وفن‌های کوزه‌گری خاص خود را دارد.

اگر تمایل به یادگیری این مفاهیم دارید با مجموعه همیار کریپتو در ارتباط باشید.

6- چرا آموزش خصوصی ارز دیجیتال؟

این روزها همه ما مشغله کاری زیادی داریم و خیلی وقت‌ها به دلیل همین درگیری‌های همیشگی نمی‌توانیم در جهت اهداف خود گام برداریم چرا که برای مثال اگر به حضور در کلاسی نیاز باشد، باید روزهای خاصی در هفته، در تایم مشخص زمانی برای آن کلاس در نظر بگیریم که ممکن است برایمان امکان پذیر نباشد.

به همین دلیل یکی از بهترین راهکارها برای آموزش مفاهیم مهمی مانند یادگیری سبک و نحوه تحلیل بازارهای مالی؛ مانند ارز دیجیتال بهتر است به صورت خصوصی آموزش ببینیم.

 

همیار کریپتو آموزش ارز دیجیتال فارکس

یادگیری خصوصی ارز دیجیتال بسیار مفید و برخی از مزایای آن شامل:

1- آموزش در محیطی خصوصی: در یک کلاس خصوصی، توجه مدرس به شما بیشتر است و شما می‌توانید بهتر از او درک کنید.

2- تعامل بیشتر با مدرس: با داشتن کلاس خصوصی، فرصت بیشتری برای پرسش و پاسخ با مدرس وجود دارد و می‌توانید سؤالات خود را مطرح کنید.

3- تنظیم برنامه درسی برای نیازهای شما: در یک کلاس خصوصی، مدرس می‌تواند برنامه درسی را برای نیازهای شما تنظیم کند و به سؤالات و مشکلات شما بپردازد.

4- آموزش با سرعت خودتان: می‌توانید با سرعت خودتان یاد بگیرید و بدون فشار و بی‌تابی به آموزش بپردازید.

5- بررسی و اصلاح خطاهای شما: در یک کلاس خصوصی، مدرس می‌تواند خطاهای شما را بررسی کند و به شما کمک کند تا سریع‌تر آن‌ها را اصلاح کنید.

6- پیشرفت سریع‌تر: با داشتن یک کلاس خصوصی، می‌توانید به صورت مستقیم و مرتب با مدرس کار کنید و در نتیجه با سرعت بالاتری پیشرفت کنید.

جمع بندی

پرایس اکشن یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیلی در بازار سرمایه است که با توجه به الگوهای قیمتی و معاملاتی در گذشته، به پیش‌بینی قیمت دارایی‌های مالی در آینده می‌پردازد. این روش شامل چندین سبک گوناگون است که هر یک با توجه به مؤلفه‌های متفاوت، به پیش‌بینی قیمت‌ها می‌پردازند.

یکی از جدیدترین سبک‌های تحلیل بازار ارز دیجیتال، سبک پرایس اکشن نوین RAP است. در این روش ابتدا باید سطوح مهم در بازار را پیدا کرد سپس صبر کرد تا قیمت مجدد به این سطوح بازگردد. پس از آن با توجه به موقعیت روند قیمتی وارد معامله خرید یا فروش شد.

سؤالات متداول

آیا پرایس اکشن مختص تریدران حرفه‌ای است؟

پرایس اکشن به‌عنوان یک روش تحلیلی، هم برای تریدران حرفه‌ای و هم برای تریدران مبتدی قابل استفاده است.

آیا پرایس اکشن می‌تواند به تنهایی برای تصمیم‌گیری در بازار کافی باشد؟

برای تحلیل روند حرکت قیمت‌ها و پیش‌بینی قیمت‌های آینده، پرایس اکشن به‌عنوان روشی مؤثر و کارآمد در بازار سرمایه شناخته شده است.

 

کدخبر: 884797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟