چگونه از بانکوک به پاتایا برویم؟

 

اگر اهل سفر و گشت و‌ گذار در اقصی نقاط جهان باشید، قطعاً از زیبایی‌های کشور تایلند با خبر هستید. زیبایی‌هایی که در شهرهای مختلف این کشور مانند پاتایا و بانکوک حاکم است. تفریحات شبانه بانکوک، سواحل زیبای پاتایا و غرق شدن در تفریحات مختلف آن‌ها شما را به وجد خواهد آورد. کدام یک از این شهرها را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می‌کنید؟ آیا سفر به پایتخت را ترجیح می‌دهید یا شهری معروف و مملوء از سواحل متعدد؟ اگر قصد سفر به یکی از این شهرها را داشته باشید، رسیدن به مقصد مورد نظرتان راحت است؛ اما در صورتی که قصد جابه‌جایی بین این دو را داشته باشید به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. قطعاً یکی از دغدغه افراد یافتن فاصله میان این دو شهر بوده؛ چرا که امروزه بسیاری از گردشگران در پایتخت این کشور یعنی بانکوک حضور یافته و می‌خواهند برای تجربه بیشتر تفریحات و جاذبه‌ها، به پاتایا سفر کنند. اما بهترین راه حل چیست؟

فاصله بانکوک با پاتایا چقدر است؟

شما نیز نمی‌دانید چگونه فاصله بانکوک تا پاتایا را طی کنید؟ به نظر شما ابتدا سفر به هر یک از این دو شهر با کدام روش بهتر است؟ از آنجا که فاصله میان شهر‌های محبوب کشور تایلند یعنی پاتایا و بانکوک حدوداً ۱۴۷ کیلومتر است، این امکان برای تمامی مسافران تور پاتایا یا بانکوک فراهم می‌شود تا با انتخاب یکی از این دو شهر به عنوان مبدا اقامتی خود، از شهر دیگر بدون پرداخت هزینه‌های مازاد بازدید کنند. البته لازم به ذکر است در این میان عواملی چون رفت و آمد و وسیله حمل و نقل میان این دو شهر باید بررسی شود؛ چرا که شهر‌های پاتایا و بانکوک به وسیله اتوبان ۳ و اتوبان ۷ به یکدیگر متصل شده و امکان رفت و آمد با انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی را به راحتی فراهم است.

فاصله بانکوک با پاتایا

راه های رفتن از بانکوک به پاتایا

همانند سایر مناطق در اقصی نقاط جهان نیز پاتایا و بانکوک دارای مسیر‌های متصل به یکدیگر بوده که موجب می‌شود مسافران و افراد بومی به راحتی از آن استفاده کرده و با گذشت زمانی نسبتاً کوتاه خود را به یکی از این شهر‌های محبوب و شناخته شده برسانند. اگر شما نیز قصد دارید به همراه دوستان یا خانواده از تور‌های مسافرتی استفاده کنید، قطعاً این امر می‌تواند بسیار مفید باشد؛ چراکه مسئولین حاضر در تور پاتایا یا تور پوکت تماماً در کنار شما حضور داشته و با انتخاب روش رفت و آمد میان این شهر‌ها نه تنها در پس انداز بودجه شما نقش مؤثری خواهند داشت، بلکه سفری لذت بخش و بدون استرس را برای شما رقم خواهند زد.

سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های شاتل فرودگاهی

با توجه به اینکه مسافت میان شهر‌های پاتایا و بانکوک نسبتاً کم است، شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان بودجه و تحمل خود یکی از روش‌های موجود را انتخاب کنید. از روش‌های رایج برای رفت و آمد میان این دو شهر می‌توان به اتوبوس‌های شاتل اشاره کرد. در واقع این اتوبوس‌ها در فرودگاه سووارنابومی استقرار داشته و شما می‌توانید پس از خرید بلیط، سوار آن شوید. علت محبوبیت و رواج این سبک رفت و آمد می‌تواند قیمت مقرون به صرفه بلیط، راحتی و امکانات اتوبوس و سریع السیر بودن آن باشد. هزینه خرید بلیط‌های مربوط به اتوبوس‌های شاتل در روز‌های مختلف متغییر بوده و به عواملی چون میزان مسافر، فصل سفر، مناسبت‌های آن دوره و... وابسته است.

سفر از بانکوک به پاتایا

سفر از بانکوک به پاتایا با اتوبوس های معمولی

یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سفر از بانکوک به پاتایا می‌تواند با استفاده از اتوبوس‌ها انجام شود. شما می‌توانید برای رسیدن به مقصد مورد نظر یعنی پاتایا خود را به فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی یا مرکز شهر بانکوک برسانید. بر اساس اطلاعات قبلی می‌توان گفت بلیط‌های مربوط به اتوبوس در همان محل قابل خرید بوده و شما می‌توانید پس از پرداخت پول بلیط، عوارض و مالیات مربوط به آن؛ در صندلی خود حاضر شوید. جالب است بدانید تعدد اتوبوس‌های مسافربری در این مسیر بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید در هر ۴۰ دقیقه شاهد رفت و آمد چندین اتوبوس باشید.

سفر از بانکوک به پاتایا با ماشین یا تاکسی

حین سفر افرادی وجود دارند که تمایلی به محدود شدن توسط وسایل نقلیه عمومی نداشته و می‌خواهند آزادانه سفر کنند. برای این افراد می‌توان استفاده از ماشین شخصی یا تاکسی را برای رفت و آمد و طی نمودن مسافت میان پاتایا و بانکوک پیشنهاد داد. البته لازم به ذکر است حتماً نیازی به همراه داشتن ماشین شخصی نبوده و شما می‌توانید از اقصی نقاط هر یک از این شهر‌ها ماشین مدنظرتان را برای مدتی مشخص کرایه کنید. اگرچه با انجام این کار ممکن است هزینه‌های مربوط به رفت و آمد شما کمی افزایش یابد، اما به شما اطمینان خواهیم داد که می‌توانید به راحتی و آزادانه در زمان مورد نظر خود در سطح شهر رفت و آمد نمایید. توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید به وسیله ماشین شخصی یا تاکسی فاصله میان پاتایا و بانکوک را طی کنید، حتماً به نکات و قوانین رانندگی در هر یک از این شهر‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سفر از بانکوک به پاتایا با قطار

از دیگر روش‌های رسیدن از بانکوک به پاتایا می‌تواند استفاده از قطار باشد. اگر شما نیز از علاقه‌مندان این وسیله نقلیه عمومی هستید، می‌بایست در وهله اول خود را به ‌ایستگاه قطار هوا لامفونگ بانکوک رسانده و بلیط مدنظرتان را خریداری کنید؛ سپس در زمان مقرر در باجه مشخص شده حضور پیدا کرده و سوار شوید. لازم به ذکر است از زمان قدیم تا کنون هزینه بلیط قطار مبلغ مقرون به صرفه‌ای داشته و به شما این امکان را می‌دهد با در نظر گرفتن بودجه مالی خود، یکی از صندلی‌های کلاس اول، دوم یا سوم را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر از شهر توریستی پاتایا می توانید عبارت "همه چیز درباره پاتایا" را در گوگل سرچ کرده و با کلیک روی سایت لحظه آخر اطلاعات کامل به همراه تصاویر زیبا از این شهر دیدنی رامشاهده کنید.

سخن پایانی

همانند تمام کشور‌ها، کشور زیبا و محبوب تایلند نیز چندین شهر مختلف از جمله پاتایا، بانکوک، آیوتایا و... دارد. از سری شهر‌هایی که هر ساله مورد هدف تمامی گردشگران قرار می‌گیرد پاتایا و بانکوک بوده که می‌بایست برای رفت و آمد به نکاتی چون مسافت میان این دو شهر، وسایل حمل و نقل و... توجه ویژه‌ای داشت. بسیاری از گردشگران می‌خواهند پس از ورود به این کشور از طریق تور پوکت یا تور پاتایا با یک تیر چند نشان بزنند و از شهر‌های مشهور و محبوب آن بازدید کنند. از آنجا که پاتایا را می‌توان دومین شهر مملو از گردشگر کشور تایلند دانست، قطعاً حضور در آنجا نیز خالی از لطف نبوده و می‌تواند با استفاده از سایر امکانات چون تور پاتایا به خاطره‌ای به یاد ماندنی نیز تبدیل شود.

https://lahzeakhar.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D9%88%DA%A9%D8%AA

 

کدخبر: 891786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟