مراکز خرید استانبول

 

استانبول یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور ترکیه است که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان برای مقصد تفریحی خود، این شهر را انتخاب می­کنند.

تنوع مراکز، مجتمع­ ها، پاساژها و انواع بازارهای استانبول آنقدر زیاد بوده که برای بسیاری از افراد جالب توجه است و می­تواند لذت یک خرید خوب را برای شما به همراه داشته باشد.

در هنگام سفر به استانبول از چه مکان­هایی دیدن کنیم؟

استانبول شهری است که با قدم­زدن در کوچه­ پس ­کوچه ­هایش از دیدن زیبایی­ های آن لذت می­برید و بدون شک تماشای هر کدام از مکان­های تاریخی و تفریحی این شهر خالی از لطف نخواهد بود.

این شهر که قلب و روح ترکیه نامیده می­شود از فرهنگ و تاریخی بسیار غنی برخوردار است، از طرفی نیز جاهای دیدنی استانبول بسیار فراوان هستند که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • کاخ توپکاپی
  • ایا صوفیه
  • آب­انبار باسیلیکا
  • کاخ دلما باغچه
  • برج گالاتا
  • کلیسای چورا

معرفی مراکز خرید استانبول

در کنار مناطق دیدنی بسیاری که در این شهر وجود دارد، می­توان گفت که مراکز خرید نیز همیشه نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می­کند و در طول سال مجتمع­های تجاری استانبول مملو از توریست است.

از مراکز لوکس و گران­قیمت گرفته تا بازارهای سنتی مختلف و هر آنچه شما به­دنبال آن هستید در شهر استانبول پیدا می­ شود که می­تواند هر نوع سلیقه و نیازی را به­ خوبی پوشش دهد.

مراکز خرید معروف استانبول

معمولا در طول سال تعداد زیادی توریست از سمت کشورهای اروپایی، آسیایی و دیگر نقاط جهان به این شهر سفر می ­کنند که معمولا بازدید از چندین مرکز خرید معروف آن را در اولویت خود قرار می­ دهند که برخی از آنها به شرح زیر است.

مرکز خرید آکمرکز

این مجتمع تجاری معروف که در نزدیکی منطقه بشیکتاش قرار گرفته است، در سال­های 1995 و 1996 توانست جایزه بین ­المللی طراحی و توسعه را به ­دست آورد.

شما با حضور در این مرکز خرید می­توانید شعبه ­های مختلفی از برندهای معروف جهان را ببینید که تنوع محصولات ارائه­ شده در فروشگاه ­های این مجتمع، به­ خوبی توانسته است رضایت خریداران و توریست­ها را جلب کند.

مرکز خرید وادی

یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول که در سال 2017 افتتاح شد با نام وادی شناخته می ­شود که با قرارگیری در کنار جنگل بلگراد چشم­انداز بسیار زیبایی را به نمایش می­ گذارد.

این مجتمع بزرگ تجاری از بخش ­های مختلفی تشکیل شده که شامل چندین برج در قسمت مسکونی، پارک، سینما و یک هتل 5 ستاره است، با حضور در این مکان علاوه ­بر خرید می­توانید از دیگر بخش­ ها نیز دیدن کنید.

مرکز خرید کاپیتول

اگر محل اقامت شما در شهر استانبول در بخش آسیایی و منطقه اسکودار باشد، بدون شک کاپیتول گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود که علاوه ­بر دسترسی آسان می­توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بسیاری موارد دیگر را نیز با بهترین برندها پیدا کنید.

از سری امکانات این مجتمع می­ توان به 14 سالن سینما، زمین بازی کودک، سالن بولینگ، هایپرمارکت­ های زنجیره­ای و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

در ضمن اگر از طرفداران فست فودهای معروف جهان باشید می­ توانید به نمایندگی برگر کینگ، KFC و استار باکس که در این مرکز قرار دارند نیز سری بزنید.

مراکز ارزان استانبول برای کسانی که به­دنبال خریدی مقرون ­به ­صرفه هستند

بسیاری از مراکز خرید استانبول در بخش­های مختلفی از این شهر وجود دارد که می­توانید محصولات تولیدی برندهای متنوع را با قیمتی مقرون ­به­ صرفه خریداری کنید.

خرید اجناسی با کیفیت مناسب و همراه با تخفیفات ویژه برای هر کسی لذت­بخش خواهد بود که می­توانید در مجتمع ­های ارزان ­قیمت این شهر چنین تجربه ­ای داشته باشید.

مال آف استانبول

یکی از مراکز زیبای استانبول که بسیاری از برندهای معروف دنیا را در خود جای داده، مال آف نام دارد و این امکان را برای خریداران فراهم می­ کند تا از محصولات همواره تخفیف‌دار بهره ­مند شوند.

طبقه اول این مجموعه به پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوص بانوان اختصاص دارد در حالی که آقایان می­توانند خرید خود را از میان برندهای مطرح دنیا در طبقه دوم انجام دهند.

مرکز خرید کاله

در میان 120 فروشگاه مختلف این مجتمع که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار دارد، می ­توانید معروف­ترین برندهای ورزشی را ببینید.

انواع پوشاک با برندهای معتبر ترکیه را نیز در این مرکز پیدا می ­کنید که معمولا از قیمت مناسبی برخوردار هستند، در ضمن تخفیفات فصلی این مجتمع موقعیت بسیار خوبی برای خرید اجناس باکیفیت و ارزان است.

مراکز خرید لوکس و مدرن در استانبول؛ خرید و تفریحی لاکچری

استانبول با توجه به وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، به 2 بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می ­شود که در هر قسمت از آن می­توان مراکز مختلفی را با معماری زیبا مشاهده کرد.

بیشتر مراکز لوکس و مدرن استانبول در قسمت اروپایی آن قرار دارد که گران­ترین برندهای معروف دنیا نیز در این مکان ­ها حضور دارند، مطمئنا برای خرید از این فروشگاه­ ها باید هزینه زیادی را صرف کنید.

مرکز خرید توریوم

فضای وسیعی که در این مرکز برای امکانات تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده، فرصت مناسبی برای شما خواهد بود تا بعد از یک خرید لاکچری، لحظاتی را به استراحت و رفع خستگی خود اختصاص دهید.

زورلو سنتر

معماری این بنا بسیار مدرن و شیک است و جدا از فروشگاه ­های لوکس و زیبا، مرکز نمایش وامکانات تفریحی کامل آن نیز از قسمت­های مورد علاقه گردشگران به ­شمار می­رود.

تنوع محصولات زورلو سنتر می­تواند نیاز شما را به­خوبی برآورده کند و مطمئنا از گشت‌وگذار در این فضای زیبا و باشکوه پشیمان نخواهید شد.

مراکز خرید استانبول در نزدیکی میدان تقسیم؛ شاه­راه استانبول

میدان تقسیم به ­عنوان یکی از جاذبه­ های گردشگری شهر استانبول محسوب می­شود که به ­نوعی می­توان گفت شاه­راه ارتباطی بین مناطق مختلف این شهر است.

یکی از پرترددترین بخش ­های این شهر که همیشه شمار زیادی از مسافران از نقاط مختلف جهان برای گردش به این میدان می ­روند، برخی از مراکز خرید استانبول در این منطقه عبارت­ اند از:

  • بی اوغلو ایش
  • فروم
  • جواهیر
  • ترکوز
  • هازوپولو

بهترین کراکز خرید استانبول

بازارهای شهر استانبول؛ ترکیبی از سنت و مدرنیته

بازارهای مختلف شهر استانبول را می­توان از شاهکارهای معماری سنتی این شهر دانست که جزء بهترین مکان­ ها برای خرید و تفریح به شمار می­روند.

شما می­توانید سوغات محلی و صنایع دستی استانبول را در بازار مصر پیدا کنید، زمانی که در این مکان قدم می­زنید عطر و بوی انواع ادویه ­ها به مشامتان می­رسد.

بدون شک بازارهای روزانه در هر نقطه از جهان، از جذابیت ­های خاص خود برخوردار هستند که می ­توانید برای این منظور شنبه بازار باکرکوی را انتخاب کنید.

برای تجربه یک خرید و گردش دوست­ داشتنی، بازار بغداد می­تواند حس و حال خوبی برای شما به ارمغان آورد، انواع کافه­ ها، رستوران­ها و مغازه ­های فروش اجناس در این محله توریستی استانبول قرار دارد.

جمع­ بندی

شهر استانبول به­ عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می ­شود که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می ­کشاند.

مراکز خرید استانبول به قدری متنوع و وسیع هستند که هر نوع سلیقه و خواست ه­ای را به­راحتی پوشش می­ دهند و از مراکز ارزان و بازارهای سنتی تا مکان­ های لوکس و باشکوه را شامل می­ شود.

در صورتی که قصد دارید با سفر به استانبول علاوه­بر تفریح، به مراکز خرید این شهر نیز سری بزنید، فلای تودی برای خرید بلیط و رزرو هتل به شما کمک خواهد کرد.

 

کدخبر: 896794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟