رونق صنعت گردشگری در قبرس شمالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش

 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌‌گذاری، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تضمین سرمایه، آیندهٔ درخشان و زندگی در رفاه بیشتر است. 

 در مقالهٔ پیش‌ِروی، پس از بیان روش‌های مهاجرت به کشور قبرس شمالی، دربارهٔ اهمیت این کشور به‌عنوان یکی از قطب‌های مهاجرپذیر و جذب سرمایه صحبت خواهیم کرد. در ادامه نیز راجع‌به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف املاک، تحصیل و گردشگری توضیحاتی ارائه می‌دهیم. لطفاً با ما همراه شوید.

شرایط مهاجرت به قبرس شمالی

با توجه به تنوع راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی، حساسیت زیادی در انتخاب روش مهاجرت وجود خواهد داشت. برای همین قبل از انتخاب هر روش، باید اطلاعات کافی داشته باشید. در بهترین حالت مشاوره با کارشناسان مهاجرتی و وکلای حوزهٔ مهاجرت، در انتخاب روش مناسب برای شما، نقش به‌سزایی خواهد داشت. از طریق موارد ذکرشده در لیست زیر، می‌توان اقامت کشور قبرس شمالی را اخذ و به این کشور مهاجرت کرد:

  • مهاجرت از طریق ویزای کار؛

  • مهاجرت از طریق تحصیل؛

  • مهاجرت از طریق ازدواج؛

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری.

سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی یکی از روش‌های مورد استقبال تابعین کشورهای خارجی، به‌ویژه ایرانیان برای مهاجرت به این کشور رده‌بالاست. فرصت‌ها و روش‌های متنوعی برای سرمایه‌ گذاری در این کشور وجود دارد. سرمایه‌گذاری در قبرس، بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک در یک کشور با تراز اقتصادی بالا هستند.

چرا سرمایه گذاری در قبرس شمالی؟

در سال‌های اخیر، شاهد روانه‌شدن سیل عظیمی از سرمایه‌گذاران خارجی به قبرس شمالی بوده‌ایم. شاید بپرسید چرا سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی تا این اندازه اهمیت یافته‌است. قبرس شمالی یک جزیرهٔ خوش‌آب‌وهوا با شرایط سیاسی باثبات و اقتصاد رو به رشد است. از این رو این کشور و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن، موردتوجهٔ سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود بیشتر با کمترین ریسک هستند قرار گرفته‌است. می‌توان گفت موارد ذکرشده در لیست، مهم‌ترین عوامل جذب سرمایه‌گذار و مهاجر به قبرس شمالی هستند.

 

قبرس شمالی

دلایل اهمیت قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاران و مهاجران

  • موقعیت استراتژیک؛

  • قیمت مناسب املاک؛

  • پایین بودن هزینه‌های زندگی؛

  • شرایط اقتصادی باثبات؛

  • ورود بدون نیاز روادید در کشور مبدا؛

  • روند اداری آسان در ثبت سند و اخذ اقامت؛

  • عدم ممانعت از خرید ملک توسط خارجیان ازجمله افراد ایرانی؛

  • آیندهٔ امیدوارکننده؛

  • سیستم حقوقی قابل‌اعتماد و شفاف؛

  • فرصت‌های آموزشی و تحصیلی عالی در دانشگاه‌های بین‌المللی و آمریکایی با هزینه‌های معقول؛

  • شرایط امن اجتماعی و با کمترین میزان جرم و جنایت؛

  • نظم شهری و کمترین میزان ترافیک؛

  • رشد چشمگیر جهانگردی و گردشگری.

تمامی موارد بالا، دست در دست هم داده و قبرس شمالی را به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های جذب سرمایه در جهان تبدیل کرده‌اند. در ادامه توضیحات بیشتری دربارهٔ برخی از مهم‌ترین عوامل افزایش جذب سرمایه‌گذار و مهاجرت به قبرس شمالی ارائه داده‌ایم.

دلایل اهمیت قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری در بخش املاک

دلایل متعددی افراد را به‌سمت خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب می‌کند. اولین مورد، قیمت ملک در قبرس شمالی است. درواقع خرید ملک اعم از زمین و خانه در این کشور، نسبت‌به سایر کشورهای مدیترانه‌ای ازجمله اسپانیا و پرتغال، بسیار مناسب‌تر است. از طرفی بازار رو به رشد املاک در قبرس شمالی، منجر به افزایش 5برابری تقاضا برای خرید ملک شده‌است.

سرمایه‌گذاری در بخش تحصیل

تحصیل یک نوع سرمایه‌گذاری است. تحصیل در قبرس شمالی امکان بهره‌مندی از امکانات آموزشی در برترین دانشگاه‌های بین‌المللی و آمریکایی را برای افراد فراهم می‌کند. کیفیت مطلوب آموزشی در این کشور، منجر شده‌است که سالانه بیش از 100 هزار دانشجو از نقاط مختلف جهان وارد قبرس شوند و از مزایای تحصیل در این جزیره بهره‌مند گردند. از طرفی دیگر، تحصیل یکی از گزینه‌های مهاجرت به قبرس شمالی محسوب می‌شود. دانشگاه‌های کیفیت بالای این کشور، مزایای متعددی از قبیل مبلغ شهریهٔ مناسب، عدم ضرورت داشتن مدرک زبان، امکان عالی خوابگاه و درنهایت مدارک معتبر را به همراه دارند. همچنین تحصیل در قبرس شمالی به‌دلیل امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی و تحصیل تقریباً رایگان، متقاضیان فراوانی را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده‌است.

سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و جهانگردی

به‌دلیل موقعیت استراتژیکی ناب قبرس شمالی و قرار گرفتن آن در خوش‌آب‌وهواترین منطقهٔ جهان یعنی منطقهٔ مدیترانه، این کشور یکی از سالم‌ترین آب‌وهواها را دارد. قبرس شمالی دارای بیش از 330 روز آفتابی در سال است؛ اما آب‌و هوای معتدل، تنها یکی از دلایل جذب توریست و رونق گردشگری در قبرس شمالی محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری یکی از عوامل اصلی توسعهٔ اقتصادی در قبرس شمالی به‌شمار می‌رود. دیدنی‌های زیادی در این جزیره وجود دارد. ساحل طلایی، دریای نیلگون، طبیعت بکر، تابستان‌های دل‌انگیز، زمستان‌های سرسبز، اماکن تفریحی، خیابان‌ها و ماشین‌های مدرن، ترافیک پایین، امنیت، آمار بسیار پایین جرم و جنایت، آثار تاریخی، سواحل عمومی، کلوپ‌های شبانه، زمین‌های گلف، جشنواره، نمایشگاه‌ها و ... همگی از دلایل جذب سالانهٔ هزار گردشگر، توریست و مهاجر به این کشور هستند.

علاقه‌مندی گردشگران و توریستان به قبرس و ورود قابل توجهٔ آن‌ها به این جزیره، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر اقتصاد قبرس شمالی داشته است. ازجمله می‌توان به رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد. به‌طوری که افراد خارجی را نیز به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قبرس شمالی، به‌ویژه در صنعت هتلداری ترغیب کرده‌است. بر همین اساس صنعت گردشگری به‌عنوان یک رکن مهم اقتصاد این کشور شناخته می‌شود. دولت نیز تمام امکانات لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده‌است.

سخن پایانی

قبرس شمالی یکی از جزایر سه‌گانه در نزدیکی دریای مدیترانه است. سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی است. عوامل متعددی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف این کشور وجود دارد. از مهم‌ترین دلایل جذب سرمایه‌گذار در کشور قبرس شمالی می‌توان به شرایط آسان خرید ملک در قبرس شمالی (شامل قیمت مناسب املاک، عدم محدودیت در خرید ملک، بازار رو به رشد املاک، سوددهی قابل قبول در کوتاه‌مدت، امکان اخذ وام مسکن و امکان مهاجرت پس از خرید ملک)، شرایط تحصیلی بسیار عالی در بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی و رونق چشمگیر گردشگری در قبرس شمالی اشاره کرد.

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری قبرس شمالی، رونق قابل توجهی داشته و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی متعددی را به خود جذب کرده‌است. در همین راستا، دولت نیز امکانات و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و توسعهٔ اقتصادی بیشتر فراهم کرده‌است.

 

کدخبر: 899788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟