دستگاه بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی

 

 از آنجایی که بیشتر لوازم آرایشی از غلظت بالایی برخوردار هستند، لیکن برای بسته بندی و تولید آنها باید از دستگاه های ویژه ای استفاده شود. جهت سهولت در استفاده از بعضی اقلام آرایشی و بهداشتی مانند کرم ها، ماسک ها، ژل ها و... آنها را در تیوپ پر و بسته بندی می کنند. از این رو به دستگاه های پرکن آرایشی دستگاه تیوپ پرکن نیز گفته می شود.

 دستگاه های پرکن محصولات آرایشی در خط تولید لوازم آرایشی، کاربرد زیادی دارند. این دستگاه ها جزء دستگاه های پرکن مایعات غلیظ یا نیمه جامد می باشند. طراحی این ماشین آلات به گونه ای است که می توانید جنس، حجم، اندازه تیوب و... را روی آن تنظیم نمایید.

 این دستگاه قابلیت پر کردن انواع کرم ها، لوسیون ها، ضد آفتاب ها، رنگ مو و... را دارد. دستگاه هایی از این دسته که به بازار عرضه شده اند به دو صورت خطی و روتاری موجود هستند. هر نوع از این دستگاه ها دارای ویژگی های منحصر به فرد، مزایا و معایبی می باشند. کارفرما با توجه به نیاز و خط تولید خود می بایست یکی از دو نوع دستگاه روتاری یا خطی را جهت پر نمودن انواع محصولات آرایشی و بهداشتی انتخاب کند.

 ماشین آلات پرکن از نظر تکنولوژی به کار رفته در آن به سه دسته تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. دستگاه های تمام اتوماتیک با توجه به عملکردی که دارند، دارای قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل ها می باشند.

 قابل توجه است که این مدل دستگاه ها از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و عملیات پر و بسته بندی محصول را بدون دخالت دست و به شکل خودکار انجام می دهند. این تجهیزات بیشتر مناسب خط تولید کارخانه های بزرگ می باشند.

دستگاه بسته بندی انواع شامپو 

 معمولاً شامپوها به روش ها و در شکل های متفاوت و بسته بندی می شوند. نوعی بسته بندی شامپو در قوطی های پلاستیکی در حجم های ۱۰۰ الی ۵۰۰ گرم می باشد و نوع دیگر در سلفون ها یا تیوپ های کوچک که به صورت تک نفره بسته بندی می شوند.

 این مدل دستگاه دارای مخزن تغذیه ای است تا سطح مایع در آن توسط سنسور یا شناور در میزان مشخصی ثابت نگهداری شود. جنس مخزن این دستگاه از نوع استیل ضد زنگ یا فولاد مقاوم یا پلاستیک فشرده تهیه می‌شود تا در اثر تماس با مواد چار آسیب نشود.

 مخزن دستگاه در سطح بالاتری از نازل های دستگاه قرار دارد. نازل های دستگاه نسبت به جنس مایع پر کردنی انتخاب می شوند و معمولاً از جنس استیل یا pvc می باشند. تعداد نازل های دستگاه با ظرفیت تولید و بسته بندی متناسب است و قابلیت وجود ۱ الی ۸ نازل در این دستگاه ها وجود دارد. ولی به طور معمول از خط دو نازل در تولید و بسته بندی شامپو استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی شامپو - شرکت AG

 دستگاه پرکن شامپو جهت استفاده و پر نمودن دیگر مایعات غلیظ بهداشتی نیز کاربرد زیادی دارد. دستگاه پرکن شامپو از بهترین متریال ساخته شده است. با توجه به غلظت بالای شامپو، برای پر کردن آن در قوطی ها و تیوب ها باید از پرکن های مایعات غلیظ استفاده نمود.

 دستگاه پرکن شامپو به دو دسته پرکن شامپو اتوماتیک و پرکن شامپو نیمه اتوماتیک تقسیم می شود. در ادامه فرآیند پر و بسته بندی شامپو، از دستگاه درب بند استفاده می شود. این دستگاه درب قوطی های مورد نظر را پلمپ و می بندد و معمولا دستگاه های پرکن شامپو از این قابلیت برخوردار هستند.

 از دستگاه های بسته بندی اتوماتیک شامپو در خط تولید کارخانجات بزرگ تولید شامپو و دیگر محصولات شوینده غلیظ استفاده می کنند. در مدل های نیمه اتوماتیک دستگاه پرکن شامپو بخشی از فرآیند بسته بندی محصول توسط اپراتور باید انجام شود. این دستگاه ها مناسب استفاده در کارگاه های کوچک و کسب و کارهای نوپا می باشند.

دستگاه بسته بندی ژل شستشو

دستگاه بسته بندی ژل شستشو - شرکت ای جی

 دستگاه بسته بندی ژل شستشو در بیشتر موارد به صورت تمام استیل و در بعضی موارد نیز به صورت ترکیبی از استیل و فولاد ضد زنگ ساخته می شود. این دستگاه های پرکن دارای سیلندر و پیستون می باشد که فرآیند تزریق مواد درون ظروف توسط آن انجام می شود.

 سیلندر و پیستون ها مواد پر کردنی را از درون مخزن به سمت قالب خود می‌ کشند و در ظروف مورد نظر پر می‌ کنند. اغلب دستگاه های پرکن مایعات دارای plc با منوی فارسی هستند که توسط آن می توان سرعت و زمان کار دستگاه را تنظیم نمود.

 این نوع دستگاه پرکن دارای یک یا چند نازل می باشد. هرچه تعداد نازل های دستگاه بیشتر باشد، سرعت عملکرد دستگاه نیز بالاتر می‌رود. دستگاه پرکن ژل قابلیت حمل آسان دارد. طراحان و سازندگان دستگاه جهت سهولت در استفاده، زیر پایه های آن از چرخ استفاده می کنند تا حمل و نقل و جابجایی آن آسان باشد.

 تعداد نازل های دستگاه پرکن ژل بنابر سفارش مشتری می باشد. ولی به طور معمول اغلب کاربران، دستگاه چهار نازل به کار می برند. دستگاه مورد استفاده بسته بندی ذیل دستگاه ساشه مایعات است که با کمک آن می توان انواع مایعات بهداشتی و ضدعفونی کننده را به شکل تک نفره یا در ظروف مورد نظر پر و بسته بندی نمود.

 محصولات بسته بندی شده توسط این دستگاه در جاهایی از قبیل بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، کارگاه ها، مدارس، هتل ها، مکان های سیاحتی و اقامتی و... می‌ توان مورد مصرف قرار داد.

 نحوه کار دستگاه بسیار ساده است و مجهز به صفحه نمایش لمسی و منوی چهار زبانه می باشد. دستگاه در ابعاد مناسبی طراحی شده است. به طوری که به راحتی می توان در همه جا از آن استفاده نمود. امروزه با توجه به شیوع بیماری های ویروسی مانند کرونا و نیز شیوع سریع و گسترده آن، نیاز افراد به انواع محلول های ضدعفونی کننده بیش از پیش است.

 با ایجاد خط تولید و بسته بندی ژل شستشو می توانید خط کامل تولیدات مختلف دارویی همانند انواع محلول های ضدعفونی کننده، سرم های تزریقی، ساخت سرم، انواع ژل های شستشو و ضدعفونی کننده و نیز الکل های صنعتی و طبی را در ظروف مختلف شیشه ای، پلاستیکی و قوطی به صورت معمولی یا به صورت اسپری افشره یا پمپی بسته بندی نمایید و کسب و کار پردرآمدی را برای خود ایجاد نمایید.

 توان تولید دستگاه پرکن ژل شستشو در خط تولید مواد ضدعفونی کننده بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ عدد بطری در ساعت متغیر است. از قابلیت های مهم دستگاه به مواردی از جمله مجهز بودن به کنترل دما، شستشوی اتوماتیک جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار، شیر خروجی، کلاچ و مخزن دوجداره استیل می توان اشاره نمود. در خط بسته بندی تولید ژل شستشو به دوخت تیوب و لیبل زن در کنار دستگاه سفارش نیاز است تا خط تولید محصول تکمیل شود.

برای خرید انواع دستگاه بسته بندی AG از کارشناسان ما در شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید.

شعبه تهران:

ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان :

اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امامزاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

 شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

 

کدخبر: 903935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟