چرا امروزه بازار آهن رکود است؟

 

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌‌آید، این است که چرا امروزه بازار آهن رکود است؟ آهن آلات مهم‌ترین بخش صنایع مختلف و تولیدات را تشکیل می‌‌دهند. علاوه بر آن، صنعت تولید آهن و فلزات نقش بسزایی را در اقتصاد کشور ایفا می‌‌کنند. امروزه متاسفانه بازار خرید و فروش آهن در کشور کم رونق شده و این امر سبب ورشکستگی بسیاری از تولید گنندگان گشته است. در این بخش، قصد داریم به علت رکود شدن بازار آهن و راه حل رفع این مشکل بپردازیم پس با ما همراه باشید.

علت رکود بودن بازار آهن

امروزه متاسفانه بسیاری از کالاها از قیمت بالایی برخوردار هستند و گاهی از اوقات، تولید آن‌‌ها برای کارخانجات مقرون به صرفه نیست. در چنین شرایطی، میزان کالاهای موجود در بازار کم می‌‌شود و در نتیجه قیمت آن‌‌ها افزایش می‌‌یابد. ناگفته نماند که در این مواقع کاربران نیز از خرید چنین کالاهایی جلوگیری می‌‌نمایند. تیرآهن هاش و دیگر فرآورده‌‌های فلزی و فولادی در بازار امروز از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و این امر سبب خاک خوردن آن‌‌ها در انبارهای سراسر کشور شده است. از طرفی دیگر، میزان ساخت و ساز و تولید در کشور با کاهش چشمگیری مواجه بوده و این امر موجب رکودی بازار آهن در کشور شده است.

1-نوسانات شدید بازار

از مهم‌ترین علت‌‌های رکودی بازار آهن در کشور، می‌‌توان به نوسانات شدید بازار اشاره نمود. در روزهای اخیر، متاسفانه قیمت کالاهای تولید داخل مدام در حال تغییر هستند و گاهی از اوقات افزایش یا کاهش می‌‌یابند. در چنین شرایطی، سرمایه داران و مصرف کنندگان ترس از ضررهای مالی سنگین دارند و از خرید آهن آلات و فرآورده‌‌های فولادی اجتناب می‌‌کنند. فراموش نکنید که در چنین مواقعی، امکان ریزش شدید قیمت آهن آلات و فرآورده‌‌های فولادی در کشور بسیار زیاد است.

رکودی بازار آهن

2-کاهش میزان ساخت و ساز

کاهش میزان ساخت و ساز نیز از دیگر علت‌‌های رکودی بازار آهن به شمار می‌‌آید. به دلیل بالا بودن قیمت فرآورده‌‌های فولادی و آهنی و نوسانات شدید بازار، بسیاری از کاربران ساخت و ساز و تولید متوقف می‌‌کنند تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را در آینده با قیمت مناسب تری خریداری نمایند. در نظر داشته باشید که بسیاری از تولید کنندگان به دلیل نوسانات شدید بازار آهن، دچار ورشکستگی مالی شده‌‌اند و فعالیت خود را برای همیشه متوقف نمودند. در نظر داشته باشید که این امر می‌‌تواند یک تهدید بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب گردد.

3-قیمت بالای آهن

خوب است بدانید تولید و خرید تیرآهن هاش که جزو داخلی کشور می‌باشند، از کیفیت بسیار بالا و استحکام قابل ستایشی برخوردار هستند. اما متاسفانه بنابر دلایلی، کالاهایی که داخل کشور تولید می‌‌شوند دارای نرخ بسیار بالایی می‌‌باشند و خرید آن‌‌ها امری بسیار دشوار است. امروزه آهن در کشور بسیار گران قیمت بوده و خرید آن نمی‌‌تواند گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌‌ای برای تولید کنندگان به شمار آید. در چنین شرایطی، تولید کنندگان به آهن آلات وارداتی با کیفیت و قیمت پایین‌تر روی می‌‌آورند تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

4-تولیدات و واردات دشوار

کارخانجات تولید فولاد و آهن، برای آن که بتوانند محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند، بایستی انرژی و آب بسیار زیادی را مصرف نمایند. علاوه بر آن، هزینه استهلاک دستگاه‌‌های تولیدات نیز بسیار بالا است. از این رو، کارخانجات فولاد و آهن مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند. فراموش نکنید که در این مواقع بازار آهن در کشور با رکود شدیدی مواجه می‌‌شود و میزان وابستگی تولید کنندگان به آهن آلات وارداتی ارزان قیمت، افزایش می‌‌یابد.

راه حل افزایش رونق بازار آهن

طبق نظر متخصصان و کارشناسان، افراد می‌‌توانند با استفاده از چندین راه حل مفید و عالی، مشکل رکودی بازار آهن کشور را بر طرف نمایند. از مهم‌ترین راه‌‌های افزایش رونق بازار آهن در کشور، می‌‌توان به بالا بردن حجم تولید و عرضه محصولات به بازار اشاره نمود. شرکت‌‌های تولید کننده همچون فولاد مبارکه و ذوب آهن، می‌‌توانند با تولید بیشتر و افزایش میزان صادرات، گامی بلند در عرصه افزایش رونق بازار آهن بردارند. از دیگر راه حل‌‌های رفع رکودی بازار آهن در کشور، می‌‌توان به کوتاه نمودن دست واسطه و دلالان اشاره نمود. واسطه‌‌ها و دلالان تلاش می‌‌کنند تا بتوانند آهن را از کارخانه با قیمت مناسب خریداری نمایند و آن را با نرخ‌های نجومی در بازار عرضه کنند. به بیانی دیگر، وجود واسطه‌‌ها سبب کاهش رونق بازار آهن آلات می‌‌گردد.

رونق بازار آهن

خرید فرآورده‌‌های آهن و فولاد از بازار سیاه نیز سبب رکود شدن بازار آهن در کشور می‌‌گردد. در روزهای اخیر، بسیاری از مراکز فروش نامعتبر و غیر قانونی در کشور در زمینه عرضه آهن آلات با قیمت‌‌های پایین و کیفیت ضعیف وارداتی فعالیت می‌‌کنند. در چنین شرایطی، کاربران بجای خرید محصول داخلی با کیفیت با قیمتی نسبتا بالا، به سراغ کالاهای وارداتی بی کیفیت و ارزان قیمت می‌‌روند. در نظر داشته باشید که برای خرید آهن آلات با قیمتی مناسب و کیفیت عالی و تولید داخل، پیشنهاد می‌‌شود به وبسایت‌‌های فروشگاهی معتبر مراجعه فرمایید.

آهن آلات مورد نیاز را از کجا بخریم؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌‌شوند که آهن آلات مورد نیاز را از کجا بخریم؟ با توجه به رکود بازار فرآورده‌‌های فلزی و فولادی در کشور، خرید آهن آلات به صورت انبوه یا خرده امری بسیار دشوار محسوب می‌‌گردد. اما نیازی نیست نگران باشید؛ شما می‌‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش آهن و فولاد، برای خرید محصولات مورد نیاز خود با قیمتی مناسب و کیفیت عالی، اقدامات لازم را به عمل آورید.

اگر قصد خرید فرآورده‌‌های فلزی و فولادی با قیمتی مناسب و کیفیتی بی نظیر را دارید، پیشنهاد می‌‌شود سری به وبسایت آرسینکو بزنید. این شرکت با بیش از چندین سال سابقه درخشان در زمینه عرضه آهن آلات، قادر به فروش انواع محصولات فلزی و فولادی با قیمتی بسیار مناسب و کیفیت عالی می‌‌باشد. شما می‌‌توانید با مراجعه به این وبسایت، تمامی محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و از قیمت به روز ‌آن‌ها مطلع باشید. 

کلام آخر

همانطور که دربخش‌‌های قبل ذکر شد، متاسفانه در روزهای اخیر بازار آهن در کشور بسیار رکود و کم رونق است. البته نیازی به نگرانی نیست؛ شما می‌‌توانید با انجام اقداماتی همچون خرید فرآورده‌‌های فلزی و فولادی از مراکز معتبر، گامی بلند در عرصه افزایش رونق بازار آهن آلات در کشور بردارید. برای انجام این کار، پیشنهاد می‌‌شود. به وبسایت آرسنیکو مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که شما می‌‌توانید پیش از انجام هر کاری با کارشناسان و متخصصان این وبسایت مشورت کنید و خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه نمایید.

آدرس شعبه مرکزی: تهران ، بازار آهن شادآباد ، نبش بلوک یک، مجتمع تجاری 110 طبقه اول پلاک 57

تلفن تماس: 

021-66674420

021-66671990

021-66674519

آدرس وبگاه شرکت: https://rsin.co.ir

 

کدخبر: 909286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟