چراغ استخری توکار و روکار در دکوراسیون

 

مهم‌ترین مزیت استفاده از این چراغ‌های عایق، احساس آرامش خیال و امنیتی است که در شب، به مخاطبان، داده می‌شود. این امنیت زمانی حس می‌شود که در شب کاملا به نواحی اطراف و داخل آب استخر آگاهی و دید وجود داشته باشد و هم خطر برق گرفتگی و شوک الکتریکی، ناشی از چراغ‌های استخری توکار یا روکار، موجود در آب صفر، باشد.

تمام این عوامل دست به دست هم داده تا شاهد استفاده روزافزون از چراغ های ضد آب استخری باشیم.

پس اگر شما هم به دنبال یک محیط آرامش بخش هستید، استفاده از چراغ‌های ضد آب مخصوص استخر می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. کافیست به سایت فروشگاه الکتروتات مراجعه کرده و چراغ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر هم نیاز به مشاوره دارید کارشناسان ما آماده هستند تا شما را راهنمایی کند.

اصول نورپردازی با چراغ ضد آب استخری در طراحی 

نورپردازی با چراغ ضد آب استخری باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان در داخل و خارج از استخر، بتوانند از فضا، لذت ببرند. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید استفاده صحیح از نور است. نور باید به گونه‌ای طراحی شود که هیچ احساس خیرگی و آسیب به چشم، احساس نشود. انتخاب رنگ مناسب برای نور نیز یکی از اصول اصلی و حیاتی در یک نورپردازی خاص و منحصر به فرد در محیط‌های آبی است.

هرچه زندگی‌ها بیشتر به سمت مدرنیته پیش می‌رود، اهمیت به زیبایی و دکوراسیون محیط، بیشتر احساس می‌شود. با افزایش ساخت خانه‌های لوکس و ویلاها، ساخت استخرهای روباز و سرپوشیده نیز، افزایش پیدا کرده است. وجود استخر می‌تواند تغییرات زیادی در قیمت و نمای خانه شما، داشته باشد. اما این موضوع به نگهداری اصولی نیاز دارد. یکی از اساسی‌ترین نکات نیز، نورپردازی با چراغ‌های استخری است.

چراغ‌های LED برای استخر

اهمیت استفاده از چراغ‌های LED برای استخر 

شاید از خود بپرسید، محیط استخر من به اندازه کافی روشنایی دارد و از پیش، انواع چراغ‌ها را در اطراف آن تعبیه کرده‌ام. پس چرا باید از چراغ های استخری استفاده کنم؟

در طراحی داخلی و خارجی ساختمان، نورپردازی تاثیر ویژه‌ای در نتیجه رویایی و مطلوب کارفرما، خواهد داشت. نتیجه نورپردازی در شب می‌تواند به مراتب دیدنی‌تر و مورد پسند‌تر از طراحی یک فضا در روشنایی روز باشد. بنابراین نمی‌توان ساده از کنار آن گذشت.

اهمیت به نورپردازی برای طراحان و معماران، یک اصل، فراموش نشدنی است. زمانی یک فضا به درستی طراحی می‌شود که هم در روز و هم در شب، به خوبی قابل استفاده باشد. همچنین باید بتواند به مخاطبان، احساس لذت خاصی را نیز، القا کند.

چراغ استخری از نظر امنیت، ولتاژ، درجه حفاظت، عایق بودن، غیر قابل نفوذ بودن، قابلیت استفاده کامل در داخل آب، طول عمر بالا، به نسبت سایر چراغ‌ها برتری دارد. همین ویژگی‌ها باعث می‌شودف که بهترین پیشنهاد برای نورپردازی، چراغ‌ای ضد آب استخری باشند.

چه مقدار هزینه برای انجام یک پروژه نورپردازی، برای استخر لازم است؟ 

اگر به دنبال یک تغییر اساسی اما با هزینه مناسب، در محیط اطراف حیاط، حوضچه، استخر، جکوزی و غیره هستید، نورپردازی با چراغ استخری، یک انتخاب، کاملا به صرفه است.

امروزه در اکثر خانه‌های ویلایی و لوکس، یک محیط آبی به منظور زیبایی و تفریحی، در نظر گرفته می‌شود. این محیط می‌تواند در داخل ساختمان و یا در محیط روباز، ساخته شود. هزینه تعمیر و تغییر دکور و فرم یک استخر، و همچنین وقت و انرژی که باید برای آن در نظر گرفته شود، بسیار زیاد است.

اما می‌توان با یک نورپردازی اصولی، و یک زاویه تابش مناسب، یک تغییر اساسی در کنار هزینه بسیار به‌صرفه‌تر، اجرا کرد. میزان هزینه‌ای که برای نورپردازی استخر، لازم است، در برابر هزینه‌ای که برای تعمیر یک استخر به کار می‌رود، بسیار ناچیز است.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی فروشگاه الکتروتات و با مشاوره با کارشناسان ما، با توجه به بودجه خود، تعداد مناسبی از چراغ‌های استخری را خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

چراغ استخری روکار

چراغ استخری روکار بهتر است یا توکار ؟ 

کارایی هر یک از این دو چراغ استخری، روکار و یا توکار کاملا با یکدیگر مشابه است. اما از لحاظ ظاهری و نحوه نصب، کمی با هم متفاوت دارند. در ادامه شما را با برخی از  تفاوت‌های این دو محصول ویژه ضد آب، آشنا می‌کنیم:

چراغ روکار استخری

برای نصب چراغ‌های روکار استخری کافی است سیم‌کشی لازم مورد نظر برای آن انجام شود و سپس بدنه چراغ روی دیواره یا کف استخر یا هر مکان مد نظر نصب گردد. البته با وجود ظرافت در  طراحی این محصولات باز هم کمی برآمدگی و برجستگی روی دیوار احساس می‌شود، که ممکن است از نظر برخی از دیزاینرها زیبایی ظاهری کمی پایین‌تر از نمونه مشابه توکار داشته باشند.

استخری روکار

 

مهم ترین مزیت‌های چراغ‌های روکار هر زمان و در هر مکانی که تصمیم به نورپردازی گرفته‌اید، چراغ استخری روکار را می‌توانید بدون هیچ سختی و دردسری نصب کنید. علاوه برای این به نسبت چراغ‌های توکار، تعمیر و تعویض قطعات آن ها راحت است. پس در صورت بروز مشکل در سیم‌کشی و قطعات داخلی لامپ نیاز نیست نگران هزینه تعمیرات آن باشید.

چراغ‌های روکار، با اینکه روی دیوار و کاملا خارج از آن نصب می‌شوند، اما باز هم کاملا آب‌بندی شده و عایق است پس دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با ضد آب بودن و خطر برق گرفتگی نخواهد بود.

چراغ توکار استخری 

از لحاظ زیبای و تمیزی نصب چراغ‌های روکار و مناسب بودن آن‌ها در دکور و نورپردازی استخر باید گفت که چراغ‌های توکار، نظم، زیبایی و ظرافت بیشتری به نسبت چراغ‌های روکار دارند. کاملا هم سطح با دیوار بوده و در زمان شنا، هیچ برجستگی احساس نخواهید کرد.

اما نحوه نصب آن‌ها کمی دشوارتر انجام می‌شود. لازم است حتماً در زمان ساخت استخر حفره‌ای برای کاسه نگهدارنده بدنه چراغ، در دیوار یا کف حفر شود. سپس بدنه چراغ کاملاً درون آن قرار بگیرد. اگر پس از ساخت استخر، تصمیم به استفاده از چراغ توکار داشته باشید، لازم است حتماً شکاف مورد نیاز برای نصب، در دیواره ایجاد شود.

چراغ فواره‌ای یک گزینه عالی برای نورپردازی

چراغ فواره‌ای یک گزینه عالی برای نورپردازی محیط‌های آبی

چراغ‌ فواره‌ای یا دور لوله، یکی دیگر از محصولات روشنایی مدرن و ضد آب است که با توجه به کیفیت بالای بدنه و عایق بودن این چراغ در برابر نفوذ آب، می‌توان از آن در محیط‌هایی مانند آبشارها، فواره‌ها و استخرها استفاده کرد. همانطور که از نام این محصول و ظاهر آن مشخص است این چراغ را می‌توان به‌راحتی با کمک چند پیچ، به لوله‌های فواره‌ها متصل کرد. با پرتاب آبشاری آب به سمت بالا، توسط لوله فواره‌ای و تابش نور توسط چراغ فواره‌ای یک نورپردازی دکوراتیو تلفیقی از آب و نور را تجربه کرد.

چراغ فواره‌ای از محصولات پرطرفدار فروشگاه الکتروتات است که مانند دیگر چراغ‌های استخری، در انواع رنگ‌های پرطرفدار آبی، آفتابی، سبز، مهتابی، قرمز و چند رنگ، عرضه می‌گردد.

نورپردازی استخر

به نورپردازی کدام  قسمت‌ از استخر بپردازیم تا بهترین نورپردازی را داشته باشیم؟ 

زمان تلاقی نور و آب، ایجاد شکست نور یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که می‌توانیم تجربه کنیم. مانند لحظه برخورد نور ماه در شب، داخل آب دریا. اینکه دقیقا در کدام قسمت از استخری، با چه ابعادی و چه سبک از نورپردازی بهتر است، نیازمند بررسی‌های دقیق کارشناسان و دیزاینرهای متخصص است. در صورت نیاز کارشناسان ما  برای بررسی بهتر می توانند در محل حضور پیدا کنند و پس از بررسی دقیق محیط و بودجه مد نظر شما ، بهترین طراحی را به شما پیشنهاد دهند.

اما عموماً از چراغ‌های استخری در دیواره استخر، پله‌های استخر، کف استخر، لبه‌‌های بیرونی استخر، در زیر درخت‌های اطراف استخر و در محوطه حیاط، استفاده می‌شود.

چه پارامتر‌هایی را باید رعایت کنیم تا یک طراحی جذاب و خاص با چراغ‌های استخری داشته باشیم؟ 

یکی از مهم ترین نکات در طراحی و نورپردازی استخر با انواع چراغ‌های ضد آب استخری، انتخاب صحیح رنگ نور است که در رسیدن به فضای زیبا،  باید به آن توجه کنید. طبق توصیه کارشناسان متخصص الکتروتات، مناسب‌ترین راه در طراحی دکوراسیون استخر و نواحی اطراف آن، استفاده از رنگ‌های ال‌ای‌دی بسیار با کیفیت چراغ‌های استخری است. رنگ‌های ساطع شده از چراغ‌های LED بسیار با کیفیت‌تر و شفاف‌تر از سایز چراغ‌ها هستند.

چراغ‌های استخری

انتخاب رنگ مناسب 

همانطور که اشاره شد، نخستین گام در طراحی و نورپردازی استخر انتخاب مناسب‌ترین رنگ لامپ است. هر فرد کاملاً با توجه به سلیقه شخصی خود می‌تواند انواع رنگ‌های سبز، قرمز، آبی، سفید و غیره را برگزیند. انتخاب هریک از این رنگ‌ها به تنهایی می‌تواند یک تغییر زیبا در استخر شما ایجاد کند.

اما اگر قبل از زیبایی و طراحی رویایی، ایمنی و امنیت فضا برای شما در اولویت باشد، انتخاب رنگ نور سفید، بهترین پیشنهاد کارشناسان الکتروتات برای شما خواهد بود. همچنین اگر علاقه به سادگی و طراحی کلاسیک داشته باشید، رنگ‌های تک‌رنگ مانند سفید، آبی، بنفش و غیره بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

اما اگر به طراحی‌های مدرن و تجملاتی علاقه دارید و ترجیح می‌دهید بعد از نورپردازی با چراغ استخری، فضای حیاط و استخر شما تغییرات چشمگیر و متفاوتی داشته باشد، می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و رنگ‌های متفاوت فول کالر و یا چند رنگ چراغ‌های استخری را خریداری کنید.

 اندازه و سایز استخر 

اندازه، سایز و مدل استخر رابطه مستقیمی با انتخاب تعداد مناسبی از چراغ استخری برای نورپردازی، فضا دارد. برای بررسی تعداد دقیق، پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد متخصص و طراح کمک بخواهید. اما بدانید سلیقه شخصی شما و علاقه به روشنایی مهم‌ترین عامل در انتخاب تعداد چراغ‌های مورد نیاز در داخل استخر است.

 

اندازه و سایز استخر

بودجه و هزینه چراغ استخری 

هزینه‌ای که هر فرد در رابطه با تغییر دکور و دیزاین با چراغ‌های استخری را در نظر می‌گیرد با دیگران متفاوت است. هرچه بودجه مناسب‌تری برای نورپردازی، در نظر بگیرید، نتیجه مطلوب‌تری نیز تجربه خواهید کرد. اما فراموش نکنید رعایت اصول نورپردازی استخر شما خارق‌العاده خواهد کرد، نه هزینه مازاد و استفاده بی‌رویه از تعداد زیادی چراغ.

پیشنهاد کارشناسان الکتروتات برای تجربه بهترین نورپردازی برای شما 

با توجه با اینکه کارشناسان متخصص الکتروتات تجربه بهتری از نورپردازی در شب دارند، پیشنهاد می‌کنند پیش از اقدام به خرید هر محصول، در رابطه با آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

شما می‌توانید با مطالعه توضیحات هر محصول از ویژگی‌ها، کاربردها و نحوه استفاده و نصب آن‌ها آگاه شوید. هزینه را برآورد کنید و سپس بعد از مشورت با یک متخصص و فردی آگاه در زمینه دیزاین و نورپردازی، مناسب‌ترین کالا را برای خود خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم روشنایی الکتروتات امکان مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین را فراهم کرده تا به کاربران خود در انتخاب صحیح کمک کند. کافیست به سایت مجموعه سر بزنید و با کارشناسان ما در تماس باشید.

فروشگاه الکتروتات با بیش از چند دهه فروش با کیفیت‌ترین محصولات الکتریکی و همکاری با نام آشناترین برندهای تولید کننده محصولات روشنایی، سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارند.

 

کدخبر: 909638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟