خرید شرکت حمل و نقل بین المللی و مجوز شرکت حمل و نقل

 

اگر علاقه مند هستید که در حوزه حمل و نقل فعالیت کنید یا خودتان باید مجوز بگیرید یا اینکه بدنبال خرید شرکت حمل و نقل بین المللی یا خرید مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی باشید.با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در این زمینه از زبان فریت بار مرلید کسب کنید.

خرید شرکت حمل و نقل بین المللی

برای گرفتن مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی علاوه بر شرایط و قوانین خاص، بایستی در یکسری آزمون شرکت کرده و پذیرفته شوید.این دردسرها موجب شده که خیلی از افراد بدنبال خرید مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی باشند تا خودشان را درگیر فرایندهای قانونی و امتحان نکنند.اما هیچ مرجعی برای خرید شرکت حمل و نقل بین المللی یا خرید مجوزهای آن وجود ندارد.بطور معمول صادرکننده های این مجوزها اصلا تمایل ندارند که این مجوزها برای خرید و فروش گذاشته شوند.

نکته ی دیگر این است که قیمت های ضد و نقیضی برای خرید مجوزهای شرکت حمل و نقل بین المللی در بازار هست.

اخذ مجوز انواع حمل و نقل بین المللی

توجه داشته باشید ما یکسری مجوزهای حمل و نقل بین المللی برای بارهای هوایی داریم که طبیعتا مخصوص نقل و انتقال بار با هواپیماست و یک مجوزهایی هست که برای بارهای دریایی می باشد.مهمترین مجوزی که در بازار خرید و فروش می شود مجوزی است که با آن می توانید همه نوع حملی انجام دهید.(زمینی، دریایی، هوایی).

برای دریافت این مجوز یک آزمون بسیار سخت را که توسط سازمان سنجش برگزار می شود پیش رو دارید.تقریبا بیش از 80 درصد افرادیکه در این آزمون شرکت می کنند پذیرفته نمی شوند.این شرایط سخت باعث افزایش قیمت خرید مجوز هم شده است.

در برخی موارد مبالغ نجومی برای خرید مجوز شرکت حمل شنیده می شود در حدی که حداقل یک میلیارد باید بپردازید. البته مبلغ یک میلیارد حداقل و کمترین مبلغ برای خرید مجوز است .در برخی موارد مجوزها 5تا6 میلیارد هم خریداری شدند.

اما از همه ی اینها بگذریم مهمترین چالش را فردی دارد که مجوز بنامش صادر شده.چرا؟ چون بعد ازفروش و واگذاری مجوز ,به یک شخص یا شرکت دیگر هنوز هم صاحب اصلی مجوز مسئولیت کلیه ی اموری که توسط شرکت فوق انجام می پذیرد را برعهده دارد.

حمل و نقل بین المللی

شرایط اخذ مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی

اگر فقط قصد گرفتن مجوز شرکت حمل هوایی را داشته باشیم باز هم باید آزمون بدهیم یا نه؟

طبق قوانین برای اینکه بتوانید شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی تاسیس کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

1-مدیرعامل شرکت 2 سال سابقه بیمه داشته باشد.

2-مدیر عامل بایستی کلاس های مقدماتی و پیشرفته فروش و کالای خطرناک ایران ایر را گذرانده و مدرک گرفته باشد.انتهای هرکدام از این دوره ها آزمون می گیرند که نمره متقاضی باید بالای 80 باشد.این آزمون ها هم چندان راحت نیست اما به نسبت آزمونهای دیگر (آزمون برای گرفتن مجوز تمامی حمل ها)آسانتر است.

3-معرفی مدیر فنی به سازمان هواپیمایی کشور : این فرد حتما بایستی 3 سال سابقه حمل و نقل هوایی داشته و کلاس های مقدماتی/پیشرفته فروش، کالای خطرناک، بسته بندی و حیوان زنده را گذارنده باشد.نمره آزمون مدیر فنی هم مشابه مدیر عامل می بایست بالای 80 باشد.ضمن اینکه تسلط به زبان انگلیسی هم برای مدیر فنی لازم است.

4-معرفی کارمند فروش: جدای از شرایط بالا برای خدمات فریت بار، حمل بار و ارسال هوایی به خارج از کشور نیاز به کارمند فروش هم داریم.این شخص هم نیاز به گذراندن دوره های مقدماتی/پیشرفته بار و کالای خطرناک دارد.داشتن سابقه بیمه حمل و نقل هم برای کارمند فروش لازم است.

شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی

خلاصه مقاله و منابع

این مقاله توسط merlead.com تهیه شده و برای تمامی شرکت هایی که قصد ارسال بار به خارج از کشور را دارند و می خواهند در زمینه حمل و نقل بین المللی فعالیت کنند مناسب است.ما سعی کردیم در این مطلب تمامی شرایط و قوانینی که برای راه اندازی شرکت حمل و نقل هوایی و ارسال بار هوایی لازم است بیان کنیم.اما متاسفانه چون هیچ مرجع رسمی برای خرید مجوز وجود ندارد و به قول معروف در بازار سیاه این مجوزها خرید و فروش می شوند نتوانستیم قیمت دقیقی اعلام کنیم.

 

کدخبر: 913904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟