راهنمایی برای استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در سفرهای خارج از کشور

با استفاده از رومینگ ایرانسل، می‌توانید به صورت پیام کوتاه، تماس تلفنی و اینترنت، در کشورهای طرف قرارداد با ایرانسل، ارتباط برقرار کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این اپراتورها بیشتر آشنا شوید.

رومینگ ایرانسل چیست؟

اگر می خواهید بلیط هواپیما خارجی تهیه و سفری به خارج از کشور داشته باشید، برای برقراری ارتباط با دیگران به شبکه‌های تلفن همراه نیاز دارید. با این حال، اپراتورهای تلفن همراه تنها محدوده جغرافیایی مشخصی را پوشش می‌دهند. به عبارتی، اگر در کشور دیگری باشید، به شبکه اپراتور محلی نیاز دارید که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. به همین منظور، سرویس رومینگ برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فراهم شده است.

ایرانسل یکی از پیشروان این سرویس است و با کشورهای مختلف برای ارائه خدمات رومینگ همکاری می‌کند. با استفاده از سرویس رومینگ این اپراتور، مشترکان می‌توانند در کشورهای مقصد از خدمات مختلفی چون تماس صوتی، پیامک و اینترنت پرسرعت 4G بهره‌مند شوند.

رومینگ ایرانسل چه مزایایی دارد؟

استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل برای مشترکان، مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به برقراری ارتباط با اطرافیان در طول سفر خارجی با همان شماره سابق، استفاده از تعرفه‌های به‌صرفه و بسته‌های ویژه اینترنت اشاره کرد.

با استفاده از سرویس رومینگ، مشترکان در هر کشوری که هستند می‌توانند با شماره سابق خود تماس بگیرند و همچنین به صورت رایگان پیامک دریافت کنند. همچنین می‌توانند از تعرفه‌های به‌صرفه برای تماس با کشورهای مقصد استفاده کنند و در صورت نیاز، بسته‌های ویژه اینترنت را فعال کنند

نحوه فعالسازی رومینگ ایرانسل قبل از رفتن به سفر

برای استفاده از سرویس رومینگ، مشترکان باید سیم کارت خود را قبل از سفر فعال کنند و از برقراری سرویس رومینگ در کشور مقصد خود مطمئن شوند. رومینگ تلفن همراه به صورت پیش‌فرض فعال نیست. برای فعالسازی رومینگ سیم کارت ایرانسل، مشترکان می‌توانند از روش زیر استفاده کنند:

استفاده از کد دستوری یا USSD: با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۱۱* با سیم کارت ایرانسل، مشترکان می‌توانند این سرویس را فعال کنند. با انتخاب عدد یک، رومینگ فعال می‌شود.

ایرانسل

 

نحوه فعالسازی رومینگ ایرانسل حین سفر

در صورتی که مشترکان قبل از خروج از کشور، رومینگ سیم کارت خود را فعال نکرده باشند، می‌توانند با انجام تنظیمات لازم، این خدمت را در هنگام سفر فعال کنند. برای فعالسازی رومینگ در هنگام سفر، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای فعالسازی رومینگ سیم کارت ایرانسل در گوشی‌های اندروید، به مراحل زیر توجه کنید:

- از منوی تنظیمات گوشی، گزینه اتصالات یا Connections را انتخاب کنید.

- در منوی جدید، Mobile Networks را برگزینید.

- حالت شبکه را برای سیم کارت ایرانسل در حالت LTE/3G/2G قرار دهید.

- اپراتور ارائه‌دهنده شبکه را نیز تعیین کنید. با لمس گزینه انتخاب دستی، تلفن همراه شبکه‌های موجود را جست‌و‌جو کرده و اپراتور ایرانسل را انتخاب کنید.

- برای استفاده از اینترنت در حالت رومینگ، از منو تنظیمات به بخش اتصالات یا Connections بروید و گزینه استفاده از داده یا Data usage را لمس کنید.

- در این صفحه، گزینه اینترنت موبایل یا Mobile data را در حالت روشن قرار دهید.

- در صفحه شبکه‌های تلفن همراه، گزینه دیتا هنگام رومینگ یا Data roaming را فعال کنید و به این ترتیب، از خدمات تلفن همراه، اینترنت و پیامک در کشور مقصد بهره‌مند شوید.

برای فعالسازی رومینگ در گوشی‌های آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

از منوی تنظیمات یا Settings گوشی خود، گزینه "Carrier" یا "Mobile Network" را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید

- گزینه خودکار یا Automatic را خاموش کنید و با جست‌و‌جوی شبکه‌های موجود، اپراتور ایرانسل را انتخاب کنید.

- برای استفاده از اینترنت در حالت رومینگ، از منو تنظیمات به بخش Cellular بروید.

- در این مرحله، گزینه Cellular Data و Data Roaming را فعال کنید و به این ترتیب، از خدمات تلفن همراه، اینترنت و پیامک در کشور مقصد بهره‌مند شوید.

خرید شارژ در هنگام رومینگ سیم کارت‌های اعتباری

خرید شارژ در هنگام رومینگ سیم کارت‌های اعتباری با روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

سرویس خط به خط: برای استفاده از آن، باید وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید و با انتخاب شماره تلفن همراه و مبلغ مورد نظر، درخواست شارژ را برای مخاطب خود ارسال کنید.

ارسال شارژ از ایران: آشنایان و دوستان شما می‌توانند از ایران برایتان شارژ ارسال کنند. بدین منظور آن ها باید از کد دستوری #شماره دریافت‌کننده-عدد 98 به جای صفر اول شماره*رمز شارژ*141* استفاده کنند.

کد فعالسازی رومینگ ایرانسل

کد فعالسازی رومینگ ایرانسل

برای استفاده از خدمات رومینگ سیم کارت ایرانسل، باید از قبل بسته رومینگ مورد نظر را فعال کرده و میزان ترافیک و تعرفه آن را بررسی کنید. تعرفه‌های رومینگ بسته به کشور مورد نظر و نوع خدمات متفاوت است و باید پیش از سفر با این موضوع آشنا شوید تا از هزینه‌های اضافی پیشگیری کنید.

برای فعالسازی خدمات رومینگ سیم کارت ایرانسل، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری ۱۱۱۱#* از سیم کارت خود استفاده کنید. این کد دستوری به شما امکان فعالسازی سرویس رومینگ را در شبکه ایرانسل می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روش‌های فعالسازی و استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل در سفر پرداختیم. در ابتدا نحوه فعالسازی رومینگ در گوشی‌های اندروید و آیفون را بررسی کردیم. سپس به توضیحاتی درباره استفاده از اینترنت سیم کارت در حالت رومینگ پرداختیم. در نهایت یادآوری کردیم که هزینه‌های رومینگ بسیار بالا هستند و بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته، از بسته‌های ویژه رومینگ استفاده کنید. پس فراموش نکنید قبل از سفر یا حتی در حین سفر از این قابلیت بی‌نظیر ایرانسل استفاده کنید تا به راحتی بتوانید با عزیزانتان در داخل کشور ارتباط برقرار کنید.

 

کدخبر: 916075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟