اوکیلیوس کوئست 2 در مقایسه با کوئست  پرو: کدام هدست واقعیت مجازی مناسب نیازهای شما است؟

 

دو گزینه محبوب در این سری Oculus Quest 2 و Oculus Quest Pro هستند. هر یک از این هدست‌ها مجموعه منحصربه‌فردی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند که آنها را برای گروه‌های مختلف افراد مناسب می‌کند. در این پست وبلاگ، ما بررسی خواهیم کرد که کدام هدست ممکن است بر اساس نیازها و ترجیحات خاص شما انتخاب درستی برای شما باشد.

​کوئست 2 همه‌کاره و مقرون‌به‌صرفه

عینک واقعیت مجازی کوئست 2 به لطف قیمت مقرون‌به‌صرفه و تطبیق پذیری بالای خود، به سرعت یکی از محبوب‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی در بازار شده است. در اینجا دلایلی که ممکن است این عینک انتخابی مناسب برای شما باشد بررسی شده اند.

  • مقرون‌به‌صرفه: اگر به دنبال ورود به متاورس بدون اینکه بودجه ی زیادی هزینه کنید هستید، این عینک انتخابی عالی است. با قیمت 299 دلار، تجربه واقعیت مجازی جذابی را بدون قیمت بالای ارائه می‌دهد.

  • قابل حمل: کوئست 2 سبک و کاملاً بی‌سیم است، که آن را برای حمل و استفاده در مکان‌های مختلف آسان می‌کند. این قابلیت حمل‌پذیری آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌های VR را با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارند تبدیل می‌کند.

  • انبوه برنامه ها: این عینک به یک کتابخانه عظیم از بازی‌ های متاورس و تجربیات VR دسترسی دارد، از جمله بسیاری از عناوین محبوب. این یک انتخاب عالی برای گیمرها و هر کسی است که می‌خواهد طیف گسترده‌ای از دنیاهای مجازی را اکتشاف کند.

  • کاربران مبتدی: اگر تازه کار عینک های واقعیت مجازی هستید، این محصول متا، تجربه‌ای کاربرپسند و قابل دسترس را ارائه می‌دهد. این غینک نیازی به رایانه شخصی بازی پرقدرت یا تجهیزات اضافی ندارد، که آن را انتخابی عالی برای مبتدیان VR می‌کند.

​معایب کوئست 2

  • وضوح پایین‌تر: کوئست 2 دارای صفحه نمایش با وضوح کمی پایین‌تر نسبت به کوئست Pro است، که ممکن است بر کیفیت بصری برخی از بازی‌ها و تجربیات تأثیر بگذارد.

  • تنظیم IPD: این قابلیت (فاصله بین مردمک چشم) در Quest 2 بر اساس نرم‌افزار است، که ممکن است به‌اندازه تنظیم مکانیکی در عینک پرو دقیق نباشد.

​عینک کوئست پرو تجربه VR لاکچری

از سوی دیگر، Oculus Quest Pro برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سطح بالا با تمام امکانات را داشته باشند. این عینک به درد افرادی میخورد که عملکرد های جزئی تر عینک و کیفیت آن، برایشان حائز اهمیت باشد و همینطور از بابت هزینه مشکلی نداشته باشند.

  • عملکرد بالا: کوئست پرو دارای پردازنده سریعتر و صفحه نمایش با وضوح بالاتر است که تجربه واقعیت مجازی غوطه‌ورتر و بصری‌تری را ارائه می‌دهد. اگر یک فرد جدی در حوزه متاورس و واقعیت افزوده هستید و بهترین عملکرد را می‌خواهید، این هدست برای شما مناسب است.

  • میدان دید وسیع تر: با میدان دید 120 درجه، کوئست پرو دیدی وسیع‌تر از دنیاهای مجازی را نسبت به میدان دید 100 درجه کوئست 2 ارائه می‌دهد.

  • تنظیم مکانیکی IPD: این عینک دارای تنظیم مکانیکی IPD است که امکان تنظیم دقیق برای مطابقت با فاصله بین مردمک چشم هر شخص را فراهم می‌کند. این برای کاربرانی که نیاز به تنظیمات IPD خاص برای راحتی و وضوح بصری دارند بسیار مهم است.

  • سازگاری: اگر می‌خواهید از هدست VR خود با PC یا Mac برای تجربیات بهتر استفاده کنید، قابلیت‌های عملکرد بالاتر Quest Pro آن را به انتخابی بهتر تبدیل می‌کند.

معایب کوئست پرو

​معایب کوئست پرو

  • قیمت: عینک کوئست پرو با قیمت قابل توجهی بالاتر 1999 دلار عرضه می‌شود که ممکن است در دسترس مصرف‌کنندگانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستند نباشد.

  • وزن: کمی سنگین‌تر از Quest 2 است که ممکن است در طول جلسات طولانی بر راحتی تأثیر بگذارد.

  • عمر باتری: Quest Pro عمر باتری کوتاه‌تری نسبت به Quest 2 دارد، بنابراین باید آماده شارژ مکرر آن باشید.

در جدول زیر مقایسه اکیلوس کوئست 2 با اکیلوس کوئست پرو آمده است:

 

کوئست پرو

کوئست 2

ویژگی

1999 دلار

299 دلار

قیمت

Qualcomm Snapdragon XR2

Qualcomm Snapdragon XR2

پردازنده

LCD فست سوییچ 120 هرتز

LCD فست سوییچ 90 هرتز

نمایشگر

2048 x 2560 در هر چشم

1832 x 1920 در هر چشم

وضوح

120 درجه

100 درجه

میدان دید

560 گرم

503 گرم

وزن

مکانیکی

نرم‌افزاری

تنظیم IPD

3 تا 4 ساعت

2 تا 3 ساعت

عمر باتری

Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.0

Wi-Fi 6، بلوتوث 5.0

اتصال

12 دوربین

10 دوربین

ردیابی

PC، Mac، Android

PC، Mac، Android

سازگاری

​ 

مقایسه اکیلوس کوئست

​نتیجه گیری: انتخاب هدست VR مناسب

در نهایت، انتخاب بین کوئست 2 و کوئست پرو به بودجه و نیازهای خاص شما بستگی دارد.

اگر به دنبال یک هدست واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه، همه‌کاره و قابل دسترس هستید که تجربه‌ای خارق‌العاده را برای بازی و کشف کلی واقعیت مجازی فراهم می‌کند، Oculus Quest 2 یک انتخاب عالی است.

از سوی دیگر، اگر از علاقه مندان به واقعیت مجازی هستید که عملکرد، کیفیت بصری و راحتی در استفاده را در اولویت قرار می دهید و مایلید روی یک تجربه واقعیت مجازی ممتاز سرمایه گذاری کنید، Oculus Quest Pro  بهترین گزینه برای اینکار میباشد.

اولویت ها، بودجه و نحوه استفاده از هدست واقعیت مجازی خود را در نظر بگیرید، و به خوبی در مسیر انتخاب مناسب برای ماجراجویی های واقعیت مجازی خود خواهید بود. هر دو هدست تجربیات VR باورنکردنی را ارائه می دهند. اما از همه مهمتر این است که با توجه به معیارهایی که ذکر شد، کدام یک برای شما گزینه مناسب تری میباشند.

منبع : کریپتوباز

 

کدخبر: 926113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟