چگونگی تهیه فست فود سالم در خانه

 

استفاده از پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس و روغن فراوان در برخی از این فست فودها موجب می‌شود تا طعم بسیار جذابی داشته باشند. حقیقت این است که بسیاری از فست فودهایی که از بیرون تهیه می‌شوند، کیفیت مناسبی ندارند و با استفاده از مواد بی‌کیفیت تهیه می‌شوند و همین موضوع مضرات این غذاهای خوشمزه و دوست داشتنی را بیشتر می‌کند. نکته مهم این است که شما می‌توانید انواع فست فود را در خانه و با مواد اولیه باکیفیت تهیه کنید. در این مقاله قصد دارید شما را با نکاتی مهم برای تهیه انواع فست فود سالم در خانه آشنا کنیم.

۱- از سوسیس و کالباس‌های درجه یک استفاده کنید

سوسیس و کالباس یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای تهیه انواع پیتزا و ساندویچ‌های آماده هستند. بسیاری از سوسیس و کالباس‌هایی که در رستوران‌ها استفاده می‌شوند، بی‌کیفیت و ناسالم هستند. اولین مرحله برای درست کردن یک فست فود سالم در خانه، انتخاب سوسیس و کالباس از برندهای معتبر و شناخته شده است. برای تهیه انواع فست فود سعی کنید در کنار سوسیس و کالباس، حتما از مقداری گوشت و مرغ و سبزیجات تازه استفاده کنید تا ارزش غذایی پیتزا و ساندویچ شما چند برابر شود.

۲- از مقدار سس کمتری در فست فودها استفاده کنید

سس‌ها بهترین طعم‌دهنده‌ها برای انواع فست فود هستند که معمولا سرشار از مواد نگهدارنده و مضر هستند. برای تهیه فست فود سالم در خانه باید از سس‌های آماده به مقدار محدود استفاده کنید. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا و ساندویچ، خودتان در منزل سس درست کنید. برای این کار باید مقداری گوجه فرنگی رنده شده را با کمی سیر، آویشن، فلفل سیاه و ادویه پیتزا ترکیب کنید و برای چند دقیقه بجوشانید تا سس غلیظ شود. سپس این سس را برای طعم دادن به انواع فست فود خانگی استفاده کنید. مطمئن باشید با این سس لذت بیشتری از غذا خوردن می‌برید. برای خرید آنلاین رب گوجه فرنگی می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

۳- از روغن سرخ کردنی سالم و تازه استفاده کنید

از روغن سرخ کردنی سالم و تازه ا

 

یکی از نکاتی که در اکثر رستوران‌ها رعایت نمی‌شود، استفاده از روغن سرخ کردنی بی‌کیفیت است. در اکثر رستوران‌ها برای سرخ کردن مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ شده از روغن‌های کهنه برای چندین بار استفاده می‌شود. این موضوع موجب آزاد شدن گازهای سمی از روغن می‌شود و مضرات زیادی برای سلامت دارد.

هر چند غذاهای سرخ شده کالری بالایی دارند و به طور کلی برای بدن ما مضر هستند، اما باور کنید اگر خودتان با روغن و مواد اولیه سالم آن را تهیه کنید، برای برخی مواقع خاص، هیچ مشکلی نخواهد داشت. برای تهیه فست فود سالم در خانه می‌توانید از روغن  مخصوص سرخ کردنی با کیفیت و تازه استفاده کنید تا مرغ سوخاری شما با بالاترین کیفیت در روغن سرخ و آماده شود.

۴- از هواپز برای تهیه فست فود استفاده کنید

اگر سالم و کم روغن بودن فست فود برایتان اهمیت زیادی دارد، می‌توانید برای تهیه انواع فست فودهای سرخ شده از هواپز یا همان سرخ‌کن‌های بدون روغن استفاده کنید. برای این کار باید مرغ سوخاری را آماده کنید و آن را به پودر سوخاری آغشته کنید. سپس با کمک اسپری مقداری روغن در محفظه هواپز بریزید و مرغ را برای چند دقیقه در دستگاه قرار دهید تا یک مرغ سوخاری کم روغن و خوشمزه داشته باشید.

با این روش دیگر نگران کالری بالا و مضرات روغن سرخ شده در غذا نیستید و می‌توانید به راحتی یک مرغ سوخاری و سالم میل کنید. شاید مزه این فست فودها کمی با فست فودهایی که از رستوران تهیه می‌کنید، متفاوت باشند، اما قطعا این روش تهیه فست فود بسیار سالم‌تر است و ضرر کمتری برای بدن دارد.

۵- از مواد اولیه باکیفیت برای تهیه فست فودها استفاده کنید

هر چقدر مواد اولیه‌ای که برای تهیه انواع فست فود استفاده می‌کنید، باکیفیت‌تر باشد، قطعا هم غذای شما خوشمزه‌تر می‌شود و هم فواید بیشتری برای بدن خواهد داشت. سعی کنید برای تهیه فست فودها از مرغ، گوشت و سبزیجات تازه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در کنار انواع ساندویچ از کاهو و گوجه و سالاد تازه استفاده کنید. استفاده از سبزیجات بخارپز شده در کنار انواع مرغ سوخاری نیز یک روش ساده برای زینت بخشیدن به بشقاب غذا و بهره‌مند شدن از خواص بی‌نظیر سبزیجات است.

۶- از پنیر پیتزای کم‌چرب استفاده کنید

از پنیر پیتزای کم‌چرب

 

یک روش دیگر برای تهیه فست فود سالم در منزل استفاده از پنیر پیتزای کم‌چرب و باکیفیت است. از آنجایی که پنیر پیتزا مقدار چربی زیادی دارد، می‌توانید برای تهیه انواع فست فود از پنیرهای کم‌چرب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که از پنیر پیتزا به اندازه مناسب در غذاها استفاده کنید و از اضافه کردن بیش از حد آن در پیتزا، سیب زمینی و انواع ناگت‌های پنیری اجتناب کنید.

سخن نهایی

فست فودها به خصوص بین جوانان و کودکانی که با طعم و مزه انواع فست فود آشنا شده‌اند، به شدت پرطرفدار هستند. ظاهر فریبنده این غذاها در کنار طعم دلچسبی که دارند، موجب شده تا در تمام دنیا بسیار محبوب باشند. شما می‌توانید با فراهم کردن مواد اولیه باکیفیت خودتان در خانه فسفت فودهای سالم و مفید درست کنید. به خاطر داشته باشید که نحوه سرو کردن فست فودها به اندازه مزه آن‌ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین سعی کنید برای آماده کردن انواع فست فود در خانه کمی سلیقه به خرج دهید!

 

کدخبر: 939005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟