مهم‌ترین مقاصد مهم جنوب برای سفر پاییزی

 

شاید باید همین‌الان یک بلیط تهران بندرعباس تهیه و حرکت کنید! در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید نتوانستید به جنوب ایران سفر کنید، حالا وقت جبران رسیده است! در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی چند مورد از بهترین مقاصد جنوب ایران برای سفر پاییزی را معرفی خواهیم کرد.

 

بندرعباس ترکیب فرهنگ، تاریخ و طبیعت

اگر آماده دیدن لباس‌های محلی رنگارنگ، مزه‌کردن طعم‌های تندوتیز و متنوع جنوبی و لذت‌بردن از طبیعت و دریای خلیج‌فارس هستید، حالا که فصل خرماپزان تمام شده است و هوای جنوب مطبوع شده، وسایلتان را جمع، بلیط بندرعباس را تهیه کنید و راه بیوفتید!

در این شهر زیبای ساحلی می‌توانید برای تجربه حال و هوای معنوی سری به معبد هندوها، مسجد جامع دلگشا که مسجد اهل سنت است، مسجد صدساله ناصری بزنید. سپس سراغ موزه مردم‌شناسی بروید تا با تاریخ این منطقه آشنا شوید. حمام گپ و حمام گله‌داری هم جز دیدنی‌های تاریخی بندرعباس هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

پس‌از آن اگر دلتان هوای طبیعت کرد، چشمه سبزپوشان، چشمه آب‌گرم گنو، غار نمکی خرسین گزینه‌های خوبی برای شروع هستند. برای طرفداران خریدکردن هم، بازار بندرعباس پر از لباس‌های محلی، صنایع‌دستی و خوراکی‌های جذاب جنوبی است که می‌توانید علاوه‌بر دیدن جنب ‌و جوش روزمره شهر، سوغاتی‌های شهر را نیز برای دوستانتان تهیه کنید. پس‌از گشت‌ و گذار در بندرعباس، برای یک تجربه کامل‌تر از دنیای پر رمز و راز جنوب، به جزایر قشم و هرمز سفر کنید.

ماجراجویی در خطه رنگ‌ها، طعم‌ها و نواها

یکی از خاص‌ترین مقاصد سفر به جنوب ایران، جزیره قشم است. برای رسیدن به این جزیره خاص و زیبا، می‌توانید از پرواز مستقیم استفاده یا پس‌از تهیه بلیط بندرعباس، با استفاده از شناورها مانند لنج، اتوبوس دریایی و لندینگ کرافت، به این جزیره سفر کنید.

جنگل حرا، صحنه‌ای از یک فیلم فانتزی

در این جزیره، برای سلیقه‌های مختلف، دیدنی‌ها و تجربه‌های متفاوتی وجود دارد. اگر اهل طبیعت باشید، در جنگل حرا مناظر حیرت‌انگیزی انتظارتان را می‌کشد. این جنگل که به نام جنگل مانگرو نیز شناخته می‌شود، در شمال غرب جزیره قرار دارد و برای دیدن آن باید از یکی از اسکله‌ها مانند اسکله سهیلی، با قایق وارد دریای خلیج‌فارس شوید.

درختان حرا، آب شور دریا را گرفته، نمک را دفع کرده و آب را شیرین می‌کنند. هنگام جزر، این درخت‌ها از زیر آب بیرون می‌آید و منظره شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند و هنگام مد دوباره تا نیمه زیرآب فرو می‌روند. همچنین به علت اکولوژی مناسب این منطقه زیستگاه پرندگان، آبزیان و دوزیستان متنوعی است که هیجان این تجربه را دو چندان می‌کنند.

جز و مد در این جنگل، حدودا هر 6 ساعت یکبار اتفاق می‌افتد و بازدید از این محل به جز و مد بستگی دارد. در نتیجه قبل از حرکت به سمت این محل شگفت‎‌انگیز، از قایق‌رانان محلی ساعت مناسب را بپرسید.

جنگل حرا

 

دره ستارگان، گشتی در دنیای بیگانه‌ها

یکی دیگر از دیدنی‌های هیجان‌انگیز ضلع شمالی قشم، که احتمالا اسم آن را شنیده باشید، دره ستارگان است. این ژئوسایت ظاهر جذاب و ماوراطبیعی دارد. هنگام گشتن در این دره ممکن است حس کنید در دنیای بیگانه قدم می‌زنید! اگر اهل پیدا‌کردن تصاویر ایجادشده با ابرها باشید، در این ژئوپارک هم می‌توانید با پیدا‌کردن شکل‌ها روی صخره‌ها سرگرم شوید و عکس‌های جذابی بگیرید.

اگر افسانه‌ها را باور داشته باشید، ممکن است تصور کنید در دره ستارگان تنها نیستید! به خاطر صداهای عجیبی که در شب به گوش می‌رسد، مردم محلی باور دارند در این دره، اجنه زندگی می‌کنند! با علم بر این موضوع اگر همچنان جرات کنید و شب به این منطقه بروید، منظره بی‌نظیری از ستاره‌ها پاداش شجاعتتان خواهد بود. در نیمه اول سال، از ساعت 8 صبح تا 8 شب و در نیمه دوم سال، از ساعت 8 صبح تا 7 شب می‌توانید از دره ستارگان بازدید کنید و هزینه ورودی نیز 5000 تومن است.

جزیره هرمز، جزیره‌ای مخصوص عکاسی

در چند سال اخیر احتمالا شما هم عکس‌های زیادی از این جزیره زیبا و منحصر‌به‌فرد دیده‌اید. اما از قدیم گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن؟ چرا خودتان سفر به این جزیره خاص را تجربه نکنید؟ برای سفر به این جزیره می‌توانید پس‌از تهیه بلیط بندرعباس از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس، یا اسکله شهید ذاکری قشم به صورت دریایی سفر کنید.

قلعه پرتغالی‌ها، بازمانده از استعمار

با توجه به این‌که این منطقه مدتی تحت استعمار پرتغالی‌ها بود، می‌توان بازمانده‌هایی از آن زمان را دید. قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز، یکی از این یادآورها در این جزیره سرخ است. از ساعت 8 صبح تا 6 بعداظهر می‌توانید از این قلعه بازدید کنید و هزینه ورودی آن 6000 تومن است.

انفجار رنگ‌ها در دره رنگین‌کمان

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره هرمز، دره رنگین‌کمان است. این دره به دلیل خاک‌های رنگی متنوع موجود نام رنگین‌کمان را گرفته است. یکی از بهترین مناطق برای دیدن بازی جادویی رنگ‌ها و شگفت‌زده‌شدن از تنوع رنگ‌های خاک است. گفته شده بیش‌از 72 رنگ خاک در این منطقه وجود دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. اما برای ما گردشگران، بهترین استفاده، تنها تهیه عکس‌هایی زیبا و متنوع است؛ زیرا خارج‌کردن بیش‌از اندازه خاک از این دره، مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. پس مانند هر سفر به طبیعت دیگری، باید چیزی جز ردپا به جا نگذاریم و چیزی جز عکس، برنداریم. به صورت شبانه‌روزی و رایگان می‌توانید از این دره زیبا بازدید کنید.

انفجار رنگ‌ها در دره رنگین‌کمان

 

شروع این ماجراجویی با تهیه بلیط و رزرو هتل بندرعباس در فلای تودی

برای قدم اول این سفر شگفت‌انگیز و ساختن یک تجربه منحصربه‌فرد و ارزشمند، همین حالا به قسمت بلیط‌های سایت فلای تودی مراجعه و بلیط بندرعباس را تهیه کنید. با توجه به این‌که فصل پاییز و زمستان فصل سفر به جنوب ایران است، با فلای تودی می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه و بهترین بلیط متناسب با بودجه‌تان را مورد انتخاب قرار دهید. بلیط‌های چارتر و لحظه آخری با قیمت مناسب را هم درصورت موجودبودن، می‌توانید از سایت فلای تودی تهیه کنید.

 

کدخبر: 939012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟