افزایش بی‌سابقه قیمت اجاره ویلا مبله در اطراف تهران

 

ویلاهای اقامتی که در اطراف تهران واقع شده‌اند، به دلیل طبیعت زیبا و آب‌و‌هوایی دلپذیر همواره از محبوب‌ترین گزینه‌های اقامتی برای سفرهای کوتاه یک روزه در نزدیکی پایتخت هستند. اجاره ویلا در این مناطق معمولا با هدف یک استراحت آخرهفته‌ای کوتاه در کمترین فاصله از تهران صورت می‌گیرد البته بسیاری از متقاضیان ویلا در اطراف تهران نیز قصدشان از اجاره ویلاهای لوکس این مناطق برگزاری جشن و دورهمی‌های کوچک است.  به هرحال قیمت اجاره بها یک ویلا در اطراف تهران از قیمت اجاره سالن و تالار در تهران بزرگ کمتر است.

در این گزارش قرار است به بررسی قیمت اجاره روزانه واحد مبله در هفت منطقه اطراف تهران و میزان رشد قیمت‌ها به نسبت سال گذشته بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت گذاری اجاره بها ویلا در اطراف تهران

ویلاهای اطراف شهر تهران گزینه‌های محبوبی برای اقامت کوتاه در نزدیکی پایتخت هستند. بازار اجاره بها ویلاهای مبله اطراف تهران هم به دلیل وجود مناظر طبیعی و زیبا و فضای آرام به دور از شلوغیهای کلان شهر از رونق خوبی برخوردار است. قیمت اجاره بها ویلاهای مبله در این مناطق نیز متناسب با دسترسی منطقه و ویژگی‌ها و امکانات موجود در هر ویلا تعیین می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت اجاره بها ویلاهای مبله، موقعیت جغرافیایی منطقه و مسیر دسترسی آن به شهر تهران است. طبیعتا ویلاهایی که در مناطقی با مناظر طبیعی زیبا و دسترسی آسان و سریع به امکانات شهری قرار دارند، به نسبت ویلاهای دورتر از شهر قیمت بالاتری دارند. همچنین، مناظر طبیعی منطقه و چشم انداز ویلا نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت اجاره بها آن دارد.

امکانات و تجهیزات موجود در ویلا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجاره بها ویلا در نزدیکی تهران است. وجود استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزش، باغچه و فضای باز، پارکینگ و ... از جمله امکاناتی هستند که قابلیت تاثیرگذاری بالایی بر قیمت اجاره بها دارند. برای مثال شما می‌توانید هم اکنون با پرداخت اجاره بها شبی 2 میلیون تومان یک ویلای استخردار در منطقه کردان اجاره کنید؛ این در حالیست که مبلغ اجاره بها برای ویلای مشابه، با حذف استخر به مبلغ یک میلیون سیصد هزار تومان کاهش میابد.

همچنین، فصل سفر هم بر تعیین قیمت اجاره ویلا اثرگذار است. طبیعتا در فصول خوش آب و هوا و شلوغ، باید مبلغ بیشتری برای  اجاره ویلا بپردازید. این مسئله حتی در مورد روزهای شلوغ هفته هم صادق است.

بررسی میزان رشد قیمت‌ها در هفت منطقه اطراف تهران

برای بررسی میزان تغییر قیمت‌ها در یک سال گذشته به سراغ چند پلتفرم کارآمد همانند در زمینه اجاره روزانه خانه و  واحدهای اقامتی در کشور رفته‌ایم و اطلاعاتی که در ادامه می‌خوانید با توجه به داده‌های موجود بر روی چند سایت فعال در زمینه اجاره ویلا و آپارتمان مبله جمع آورده شده است.

یک واحد 100 متری 2 خواب با استخر آبگرم در منطقه آغچه حصار در مرداد 1401 با پرداخت مبلغ 1 میلیون و چهارصد هزار تومان با ظرفیت 6 نفر اجاره می‌شد. مبلغ اجاره بها این واحد در مرداد 1402 با رشد 38 درصدی به دو میلیون تومان تغییر کرده است.

اجاره بها یک واحد آپارتمان 150 متری لوکس و استخردار در لواسان با ظرفیت پذیرش 6 نفر مرداد سال گذشته به ازای هر شب اقامت 4 میلیون و چهارصد هزار تومان بود که این مبلغ با رشد 49 درصدی در مرداد 1402 با قیمت شش میلیون ششصد هزار تومان اجاره می‌شد.

اجاره خانه ویلایی استخردار در کردان با متراژ 150 متر و ظرفیت پذیرش 6 نفر در تابستان امسال چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به قیمت اجاره بها مرداد 1401 با رشد 38 درصدی افزایش یافته است. این واحد در تابستان گذشته با قیمت دو میلیون و نهصد هزار تومان به ازای هر شب اجاره می‌شد.

با بررسی نمودار زیر اطلاعات بیشتری درباره نرخ اجاره روزانه ویلا در اطراف تهران به دست می‌آورید. در این نمودار قیمت فعلی و میزان رشد قیمت‌ها در یک سال گذشته برای واحدهایی با متراژ و مشخصات مشابه در 7 منطقه مختلف در نزدیکی تهران بررسی شده است. واحدهای مورد بررسی همگی واحدهایی با متراژ 100 متر، دو خواب و استخردار هستند.

رشد قیمت خانه

 

متوسط اجاره‌ی ویلا  دو خوابه استخردار در مرداد 1401

متوسط اجاره‌ی همان ویلا در مرداد 1402

درصد تغییر قیمت اجاره‌ نسبت به یکسال گذشته

فشم

3,100,000

4,500,000

45%

آغچه حصار

1,400,000

2,000,000

38%

کردان

3,000,000

5,000,000

66%

ملارد

2,200,000

2,700,000

25%

شهریار

2,200,000

3,000,000

39%

لواسان

4,400,000

6,600,000

50%

دماوند

2,200,000

4,400,000

97%

 

 

با بررسی صورت گرفته در گزارش فوق می‌توان اظهار داشت نرخ اجاره روزانه ویلا در نزدیکی تهران به نسبت سال گذشته به طور میانگین 50 درصد رشد داشته است. البته باید توجه داشت که نرخ‌های ذکر شده در گزارش فوق به طور دقیق میزان رشد قیمت اجاره بها در تمام مناطق اطراف تهران را پوشش نمی‌دهند، همچنین باید توجه داشت که تمامی مناطق مذکور به یک میزان رشد را تجربه نکرده‌اند، گزارش فوق تنها یک بررسی کلی (نه یک بررسی موردی و دقیق) پیرامون رشد قیمت اجاره ویلا در اطراف تهران، در یک سال گذشته است.

 

کدخبر: 943347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟