مدارک مورد نیاز برای سفر به آمستردام

 

احتمال دارد بخواهید از این کشور یا فقط از چند کشور آن دیدن کنید یا شاید قصدتان دیدار فامیل و دوست و آشنایی باشد که مدت‌هاست مقیم این شهر یا کشور هستند. با آن که همه این‌ها سفر است اما ویزاهای یکسانی ندارد و عناوین هر کدام با دیگری فرق دارد. اما در اصل شما به هر شهر یا کشوری در اروپا که بخواهید سفر کنید، به ویزای آن کشور نه، بلکه به ویزای شینگن احتیاج دارید. پس بلیط آمستردام خود را رزرو کنید.

 

ویزا داشتن یا نداشتن، مسئله این است

این مدل ویزا چیزی بین داشتن و یا نداشتن ویزا است. گاهی شما در سفرتان قرار است به کشوری بروید، در فرودگاه آن کشور هواپیمای خود را عوض کرده و به پرواز ادامه بدهید. در این صورت شما امکان ورود به آن کشور را ندارید و فقط می‌توانید در آن فرودگاه بمانید تا پرواز بعدی‌تان آغاز شود. اسم این مدل، ویزای ترانزیت است.

ویزای توریستی کوتاه مدت با امکان دوبار ورود

گاهی شما ویزای توریستی دارید اما فقط دوبار می‌توانید به آن کشور وارد شوید و بعد از خروج بار دوم دیگر حق ورود به آن کشور را ندارید. این مدل هم ویزای توریستی کوتاه مدت با امکان دوبار ورود است. پس وقت را از دست ندهید و بلیط آمستردام خود را تهیه کنید.

ویزای توریستی بلند مدت یا همان مالتی

و اما ویزایی برای تمام فصول. با این ویزا شما می توانید بارها خاک کشور را در طی مدت زمان کل ویزا ترک کنید و دوباره برگردید. تنوع ویزا‌ها به این دلیل است که افراد با نیت‌های مثبت و با توجه به شرایط ویژه‌ی خود بتوانند به کشورهای دیگر وارد شوند و در آن‌ها اقامت‌های طولانی یا کوتاه‌مدتی داشته باشند.

ویزا‌های با و بدون دعوتنامه

برای مسافران به کشورهای دیگر دلایل سفارت پسند بسیار لازم است، مثلا دعوت تحصیلی و یا دعوت به همکاری، دعوت برای بازدید از خویشاوندان و دعوت‌های دیگر. اما اگر شخص مسافر امکان دریافت دعوتنامه را نداشته باشد چه؟ آیا بهتر است از فکر سفر درآیند؟ خیر. در این گونه مواقع مسافران می‌توانند از خدمات مسافرتی که به این منظور وجود دارد و با گرفتن مبلغی به عنوان وثیقه، برای شخص دعوتنامه می‌گیرند، استفاده کنند. پس همین حالا بلیط آمستردام خود را تهیه کنید. جا دارد بسته به قصد سفرتان انواع ویزا را بررسی کرده و از انتخاب عنوان درست برای ویزای مورد نطرتان مطمئن شوید.

ویزای یکپارچه برای کشور‌های اروپایی

احتمالا بارها نام شینگن به گوشتان خورده است. اگر تابه‌حال با شینگن سفر نکرده‌اید، برای انتخاب هلند به عنوان اولین کشور مقصد با ویزای شینگن مشورت کنید شاید بهتر باشد از کشور ‌دیگری برای گرفتن ویزا اقدام نمایید. ویزای شینگن هم برای عناوین مختلف مثل دانشجویی، توریستی، کاری و سایر موارد پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌ است. شما می‌توانید مناسب با هدفی که درنظر دارید یکی از این عناوین ویزای شینگن را انتخاب و برای اخذ آن اقدام نمایید. حالا که قصد دارید بلیط آمستردام خود را تهیه کنید. بهتر است توجه داشته باشید که اعتبار این ویزا 180 روز است. اگر‌چه شما با داشتن مهر ویزای شینگن در پاسپورت خود می‌توانید به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید اما محدودیت ویزای 180 روزه‌ی شما از همان بدو ورود به اولین کشور آغاز و محاسبه می‌گردد. پس بهتر است در هنگام برنامه ریزی برای سفر به کشور‌های مورد نظرتان این موضوع را در ‌نظر بگیرید.

ویزای یکپارچه برای کشور‌های اروپایی

 

مدارکی که برای اخذ ویزای شینگن ضروری خواهد بود

اعتباری که با داشتن مهر شینگن در پاسپورت یک ایرانی برایش ایجاد می‌شود بر هیچکس پوشیده نیست. مدارک شما نیز برای اخذ ویزا و یا ریجکتی از یک سفارتخانه وقتی موضوع ویزای شینگن باشد به اندازه خود ویزا اهمیت دارد. برخی از مدارک لازم بیشتر جنبه هویتی دارد. براساس آن‌ها شما ثابت می‌کنید که یک فرد حقیقی هستید که با مشخصات درج شده در کارت ملی و شناسنامه و توسط عکس جدید و کامل و تمام رخ شما قابل شناسایی می‌باشید. با ترجمه کلیه مدارک هویتی و پر کردن صحیح فرم‌های لازم شما از این بخش به راحتی عبور خواهید کرد. اما بخشی که به مدارک بانکی و تمکن مالی شما مربوط می‌شود؛ شاید این بخش حساس‌ترین و اضطراب‌آورترین بخش این پروسه باشد. برای بلیط آمستردام آماده و هیجان‌زده هستید اما لازم است کلیه مراحل برای ارائه‌ی مدارک را با توجه و تمرکز کافی به انجام برسانید و حتی چندین بار مدارک را چک کنید.

لیست مدارک لازم برای ویزای شینگن

  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار دو صفحه خالی؛
  • اصل پاسپورت‌های قدیمی در صورت داشتن سابقه سفر و ویزا؛
  • 3 عدد عکس 3.5 در 4.5 رنگی جدید؛
  • اصل و ترجمه شناسنامه؛
  • گردش مالی 3 تا 6 ماه اخیر ترجمه شده به انگلیسی و موجودی حداقل 300 میلیون تومان برای هر نفر؛
  • اصل هر نوع سند ملکی موجود؛
  • برای دانش‌آموزان و دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل؛
  • برای کودکان زیر 18 سال که با یکی از والدین سفر می‌کنند، رضایت‌نامه محضری ترجمه‌شده؛
  • فرم اطلاعات پرشده برای هر متقاضی؛
  • انگشت‌نگاری که در مرکز انگشت‌نگاری انجام شده است.

ویزای شینگن

 

سفری چشم‌نواز به پایتخت گل جهان با فلای تو‌دی

آمستردام شهر فوق‌العاده‌ای است. می‌توانید دوچرخه کرایه و در این شهر زیبا به راحتی و بدون نگرانی برای هزینه تاکسی گشت و گذار کنید و لذت ببرید. پای پیاده هم برای گشتن در این گلزار زیبا می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌یی باشد که از میان کوچه پس کوچه‌های باریک و زیبا زمزمه‌ کنان قدم بزنید و برای خوردن و نوشیدن و استراحت، کافه‌های زیبا را یکی یکی امتحان کنید و خاطرات خوش‌طعم و گوارایی برای خود رقم بزنید. مردم هلند بسیار دوست‌داشتنی هستند. یک شهر کوچک و عروسکی و زیبا که در آن غرق در زیبایی‌های طبیعی می‌‌شوید، با موزه‌هایی لبریز از هنر به وجد می‌آیید و با دیدن معماری منحصربه‌فرد و ساده و ظریفش نفس‌تان به شماره میافتد. فلای تو‌دی همراه شماست تا بهترین و مناسب‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید، اطمینان حاصل شود که هتل یا اقامتگاه دلخواهتان را با بهترین شرایط خواهید داشت و با خدماتی عالی از سفر رویایی‌تان لذت خواهید برد.

کدخبر: 945464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟