قبرس شمالی: مقصدی مناسب برای خرید ملک و اقامت

 

در این چند سال اخیر، قبرس شمالی با سرعت چشمگیری علاقه‌مندان را به خود جذب کرده است و بسیاری از افراد دست به سرمایه‌گذاری و خرید خانه در قبرس شمالی زده‌اند. در این مقاله به بررسی دلایلی که این کشور را به عنوان مقصدی مناسب برای ایرانیان جهت سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت تبدیل کرده است، می پردازیم.

در طی چند سال اخیر، با توجه به شرایط و وضعیت زندگی در ایران متاسفانه نرخ مهاجرت افزایش چشمگیری داشته است و برای بسیاری از دوستان که تمایل به مهاجرت و دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری دارند، قطعا کشورهای همسایه طرفدار بیشتری دارد که اصلی ترین دلیل آن شرایط راحت تر برای مهاجرت است.

در این بین کشورهای عربی مثل امارات، قطر، عمان و همچنین کشور ترکیه، مجارستان و ... یکی از مقاصد سرمایه گذاری و اخذ اقامت می باشد اما در چند سال اخیر، طرفداران کشور قبرس شمالی با سرعت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و افراد بسیاری تمایل به سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی داشته اند.

در این مقاله به این موضوع میپردازیم که چرا این کشور مقصدی مناسب برای ایرانیان جهت سرمایه گذاری و اخذ اقامت است؟

مورد اولقیمت های بسیار مناسب

در حال حاضر بازار ملک قبرس شمالی به نسبت کشورهای عربی یا سایر کشورهای حوزه مدیترانه، قیمت های بسیار مناسب تری ارائه میدهد. شما در قبرس شمالی میتوانید با حدود 100 هزار پوند یک واحد تک خوابه و یا با حدود 130 هزار پوند یک واحد دو خوابه در شهرکی لوکس و با امکانات، در لوکیشنی قوی و نزدیک به دریای زیبای مدیترانه خریداری نمایید که البته برای تمام واحدها امکان خرید، با شرایط پرداخت اقساطی بلند مدت و بدون بهره نیز فراهم است.

مورد دومسرمایه گذاری به پوند انگلستان

در حال حاضر سرمایه گذارانی که در قبرس شمالی اقدام به خرید ملک می کنند، اکثرا از کشورهای اروپایی و یا روسیه هستند و قطعا برای این افراد حائز اهمیت است که سرمایه خود را به چه ارزی تبدیل میکنند. از این روی دولت قبرس، سالهاست که خرید ملک را به پوند انگلستان ارزش گذاری میکند و قطعا برای ایرانیان بسیار جذاب است که به جای لیر ترکیه که روز به روز در حال سقوط است یا لاری گرجستان یا درهم امارت، سرمایه خود را به پوند انگلستان که ارزی با ثبات و رو به رشد است تبدیل کنند.

مورد سومرشد بسیار بالای قیمت ملک

در سال های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ملک، قیمت ها به سرعت در حال افزایش است و در واقع سرمایه گذار ایرانی به صورت همزمان در دو بازار سرمایه گذاری میکند، هم بازار ارز (در واقع ریال خود را به پوند انگلستان تبدیل میکند) و هم بازار ملک (پوند را در بازاری رو به رشد در حوزه ملک سرمایه گذاری میکند) از این جهت سود دو جانبه بسیار خوبی برای خریداران ایجاد میگردد.

مورد چهارمدریافت مالکیت کامل

در حال حاضر در بین کشورهای نزدیک به ایران، تنها کشوری که شما با خرید ملک صاحب عرصه و اعیان میشوید و از خاک کشور بهره مند می گردید کشور قبرس شمالی است یعنی علاوه بر اینکه برخلاف دبی که سندها 99 ساله و موقت است شما سند قطعی و ورثه ای دریافت میکنید، بلکه تمامی این سندهای قطعی نیز به صورت عرصه و اعیان است و از همان ابتدا شما قدرالسهم زمین را دریافت میکنید و این موضوع بسیار به امنیت سرمایه گذاری افزوده میکند و از طرفی هیچ گاه حتی در صورت تغییرات در قوانین اقامتی در سال های آتی، اقامت افرادی که خرید کرده اند دست خوش تغییر نمیشود زیرا که در این کشور صاحب خاک هستند و این موضوع به شدت برای افرادی که به دنبال اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هستند حائز اهمیت است، موردی که در دبی، گرجستان و بسیاری از قسمت های کشور ترکیه و ... وجود ندارد.

مورد پنجمنزدیکی به ایران و شرایط ایده آل زندگی در قبرس

برای بسیاری از ایرانیان به دلیل وابستگی به خانواده و یا شرایط کاری، بسیار حائز اهمیت است که به کشوری نزدیک به ایران مهاجرت کنند و در این بین، کشور قبرس شمالی با امنیت بسیار فوق العاده، آب و هوای مطبوع، آزادی های اجتماعی فراوان، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و شرایط ایده آل برای خرید ملک و سرمایه گذاری به نسبت سایر کشورهای همسایه، قطعا انتخاب اول بسیاری از این افراد است.

مورد ششمکسب درآمد از اجاره ملک

با توجه به رونق گردشگری و وجود دانشگاه های معتبر در قبرس شمالی و تقاضای بالای گردشگران و دانشجویان برای اجاره، کسب درآمد مالکین از این طریق نیز یکی از جذاب ترین بخش های خرید آپارتمان و خانه در قبرس شمالی می باشد.

مورد هفتمامنیت بالای اجتماعی قبرس شمالی

این مورد نیز یکی از مهمترین موارد قابل توجه برای سرمایه گذاران است. به نحوی که این مسئله چندین بار در نشریات معتبر جهان از جمله مجله فوربز درج گردیده است.

جمع بندی

فرصت سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی، یک گزینه امن و سودآور است که با فرآیندی شفاف و روشن همراه است. تیم تخصصی مجموعه رادمان مدیترانه در کنار شماست تا به شما کمک کند با این فرصت بهتر و بیشتر آشنا شوید. در صورت تمایل، شما نیز می‌توانید تجربه موفقی را در حوزه سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی داشته باشید.

 

کدخبر: 959910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟