قیمت خانه پیش ساخته چقدر است؟

 

 یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در هنگام خرید یا سفارش خانه پیش ساخته، قیمت خانه پیش ساخته است که تحت تاثیر فاکتورهای بسیار زیادی بوده و نمی توان بدون توجه به این موضوع، در مورد قیمت صحبت کرد. در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی عوامل موثر روی قیمت خانه پیش ساخته بپردازیم.

خانه پیش ساخته چیست؟

همانطور که در مقاله "خانه پیش ساخته چیست؟" اشاره شد خانه پیش ساخته یکی از انواع سازه‌های پیش ساخته است که با کمک متخصصین در کارخانه تولید و برای نصب به محل مورد نظر ارسال می شود. با پیشرفت علم ساخت سازه‌های پیش ساخته، امکان ساخت خانه های پیش ساخته در ابعاد و اندازه دلخواه وجود دارد و هر یک از افراد میتوانند با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید خانه های پیش ساخته نمایند.

مزایای خانه‌های پیش ساخته باعث شده تا این خانه ها به یکی از بهترین انتخاب ها برای مردم ایران تبدیل شوند. به ویژه اینکه خانه پیش ساخته می تواند با متریال های مختلف ساخته و در محل اجرا شود. کاهش هزینه‌های اکیپ ساخت و ساز، امکان ساخت خانه به شکل و اندازه دلخواه و مقاومت بالای خانه‌های پیش ساخته از جمله ویژگی های این خانه‌ها محسوب می شوند.

قیمت هر متر مربع خانه پیش ساخته چقدر است؟

قیمت خانه پیش ساخته بر اساس هر متر مربع از آن تعیین می شود. با توجه به اینکه نوع خانه پیش ساخته و پیچیدگی طرح معماری این خانه ها بسیار متفاوت بوده و باید قیمت هر متر مربع از این خانه‌ها را با توجه به این موارد در نظر گرفت. در ادامه به بررسی عوامل موثر روی قیمت هر متر مربع خانه پیش ساخته می پردازیم.

مربع خانه

قیمت خانه پیش ساخته بتنی چقدر است؟

یکی از پرفروش ترین خانه‌های پیش ساخته موجود در بازار، خانه پیش ساخته بتنی است. این خانه‌ها همانطور که از نامشان مشخص است، با بتن ساخته می‌شوند و می توانند با قیمت مناسب برای نصب در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرند. قیمت خانه پیش ساخته بتنی وابسته به فاکتورهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. متراژ خانه پیش ساخته بتنی: متراژ خانه میزان مصالح مورد نیاز برای خانه پیش ساخته را تعیین میکند و روی قیمت خانه موثر است.
  2. امکانات خانه پیش ساخته بتنی: امکاناتی که برای خانه‌های پیش بتنی در نظر گرفته میشوند، روی قیمت تاثیرگذارند.
  3. نوع بتن و قیمت روز آن: نوع بتن استفاده شده، عیار آن و همچنین قیمت روز بتن تاثیر بسیار زیادی روی قیمت خانه پیش ساخته بتنی می‌گذارند.

هزینه ساخت و قیمت خانه پیش ساخته ساندویچ پانل چقدر است؟

ساندویچ پانل یکی از متریال‌هایی است که می تواند برای ساخت خانه پیش ساخته مورد استفاده قرار گیرد. این خانه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که از خود نشان میدهند، می‌توانند انتخاب خوبی برای خرید باشند. همچنین باید توجه داشت که سرعت ساخت این خانه‌ها با ساندویچ پانل بسیار زیاد است. هزینه ساخت و قیمت خانه پیش ساخته ساندویچ پانل وابسته به فاکتورهای مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم.

  1. قیمت روز ساندویچ پانل: قیمت روز ساندویچ پانل استفاده شده برای ساخت خانه پیش ساخته، کیفیت و همچنین ضخامت این ساندویچ پانل‌ها روی قیمت خانه پیش ساخته موثر می باشد.
  2. ابعاد خانه و میزان مصالح استفاده شده: ابعاد بزرگ تر خانه پیش ساخته ساندویچ پانل باعث افزایش نیاز خانه‌ها به مصالح شده و قیمت اجرای خانه‌‎ها را افزایش می‌دهد.
  3. امکانات داخلی خانه پیش ساخته ساندویچ پانل: امکانات موجود در خانه پیش ساخته ساندویچ پانل مانند کابینت، کمد دیواری، کفپوش و دیوارپوش روی قیمت این خانه موثرند.

هزینه ساخت و اجرای خانه پیش ساخته شده LSF چقدر است؟

خانه پیش ساخته LSF یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته موجود در بازار است که با ورق LSF که نوعی ورق فولادی هستند، ساخته می شود. این نوع خانه انتخاب خوبی برای فضاهایی است که نیاز به اجرای خانه با مقاومت بسیار بالا می باشد. به همین خاطر در حال حاضر این خانه جزء گزینه‌های پرفروش در ایران قرار گرفته است. قیمت خانه پیش ساخته LSF به دلیل به کار رفتن فولاد در این خانه‌ها، می‌تواند کمی نسبت به برخی از خانه‌های پیش ساخته بیشتر باشد. با این حال فاکتورهای زیادی وجود دارند که می توانند روی قیمت خانه پیش ساخته LSF تاثیرگذار باشند که شامل موارد زیر هستند.

  1. نوسان قیمت فولاد در بازار: قیمت فولاد در بازار معمولا نوسان زیادی را به همراه دارد و هر چقدر قیمت آن افزایش پیدا کند، قیمت خانه پیش ساخته ال اس اف نیز بالاتر می رود.
  2. میزان ورق LSF استفاده شده: میزان ورق LSF استفاده شده نیز می تواند روی قیمت خانه پیش ساخته تاثیرگذار باشد که این موضوع وابسته به متراژ خانه است.
  3. طرح خانه پیش ساخته LSF: طرح خانه پیش ساخته از جمله متراژ، نوع کاربری خانه، ویژگی های ظاهری و امکانات موجود در خانه های پیش ساخته، روی قیمت این خانه ها تاثیرگذارند.

قیمت خانه پیش ساخته شده چوبی چقدر است؟

خانه پیش ساخته چوبی یکی از محبوب ترین خانه های پیش ساخته است که با چوب طبیعی یا مصنوعی ساخته میشود. این خانه‌ها با ظاهر کلبه مانند خودشان، انتخاب بسیار خوبی برای نصب در دل طبیعت هستند. با این حال مقاوم کردن این خانه ها در برابر رطوبت بسیار مهم است. قیمت خانه پیش ساخته چوبی تحت تاثیر عوامل زیر میباشد.

  1. نوع چوب به کار رفته: خانه پیش ساخته چوبی می تواند با چوب های مختلفی ساخته شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.
  2. متراژ خانه پیش ساخته چوبی: با افزایش متراژ خانه پیچیدگی معماری و میزان مصالح مورد نیاز افزایش پیدا کرده و قیمت ساخت خانه نیز بالاتر می رود.

دوبلکس

قیمت خانه پیش ساخته دوبلکس متری چقدر است؟

یکی از خاص ترین انواع خانه های پیش ساخته موجود در بازار، خانه پیش دوبلکس است. انعطاف پذیری موجود در ساخت خانه های پیش ساخته باعث شد تا بتوان این خانه ها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخت و در محل مورد نظر اجرا کرد. خانه پیش ساخته دوبلکس از روی هم سوار شدن دو طبقه تشکیل می شوند و امکان دسترسی به طبقه بالای این خانه ها با پله فراهم شده است. با توجه به پیچیدگی معماری بیشتر برای ساخت خانه های پیش دوبلکس نسبت به خانه های فلت، این خانه‌ها قیمت نسبتا بالاتری دارند. با این حال فاکتورهای زیادی می توانند روی قیمت این خانه تاثیرگذار باشند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

  1. متراژ خانه: متراژ خانه پیش ساخته دوبلکس تاثیر بسیار زیادی روی میزان مصالح استفاده شده دارد و عاملی بسیار موثر روی قیمت این خانه ها است.
  2. جنس خانه: جنس خانه یعنی ساخته شدن خانه های پیش ساخته با بتن، ال اس اف، چوب و ... می تواند روی قیمت این خانه ها تاثیرگذار باشد.
  3. امکانات درون خانه: امکانات درون خانه از جمله آشپزخانه، نوع کفپوش و دیوارپوش و ... می توانند روی قیمت خانه پیش ساخته دوبلکس تاثیرگذار باشند.

قیمت خانه های پیش ساخته MK-beton چقدر است؟

انتخاب یک شرکت معتبر برای خرید خانه پیش ساخته بسیار حائز اهمیت است. چرا که کیفیت خانه پیش ساخته و میزان مقاومت آن ها در برابر شرایط مختلف، تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد این خانه ها دارد. شرکت MK-beton یکی از بهتری شرکت های ارائه دهنده خدمات فروش خانه پیش ساخته است. قیمت خانه های پیش ساخته این شرکت بسیار مناسب است. با این حال به دلیل اینکه عوامل زیادی می توانند روی قیمت خانه های پیش ساخته این شرکت موثر باشند، برای دریافت لیست قیمت خانه پیش ساخته باید با شرکت MK-beton  تماس گرفته شود.

وبسایت شرکت  www.mkbeton.com :MK-beton

شماره تماس شرکت MK-beton:ا65605870-021

نکاتی که قبل از خرید خانه پیش ساخته باید بدانید؟

به طور خلاصه نکاتی که قبل از خرید خانه پیش ساخته باید بدانید عبارتند از:

  1. به دلیل اینکه خانه پیش ساخته به صورت دائمی در یک محل نصب می شود، نیاز به دریافت مجوز از سوی شهرداری دارد.
  2. استانداردهای ساخت خانه های پیش ساخته باید مورد بررسی قرار گیرد تا از نظر مقاومت بتوان با اطمینان خاطر از این خانه ها استفاده کرد.
  3. کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت خانه پیش ساخته بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.
  4. انتخاب زمین برای نصب خانه پیش ساخته بسیار مهم است و باید حتما قبل از سفارش این موضوع را مد نظر قرار دهید.
  5. قیمت خانه پیش ساخته تحت تاثیر کیفیت آن است. از این رو در مورد خانه های پیش ساخته ارزان کمی تحقیق بیشتری کنید.
  6. در هنگام خرید خانه پیش ساخته باید به ارزش فروش آن نیز توجه داشته باشید و خانه هایی را انتخاب کنید که بعدا ارزش خرید داشته باشند.
  7. انتخاب شرکت برای خرید خانه پیش ساخته بسیار مهم است و باید حتما از شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

کدخبر: 972428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟