ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی

 

اجازه بدهید کمی عمیق‌تر در مورد این قضیه صحبت کنیم، چه چیزی باعث می‌شود که صدای یک گوینده در ذهن ما بماند؟ ویژگی صدای گوینده حرفه‌ای تبلیغاتی چیست؟ چگونه می‌توان صدای خود را پرورش داد و به یک گوینده حرفه‌ای تبلیغاتی تبدیل شد؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویژگی های صدای گوینده حرفه‌ای تبلیغاتی صحبت کنیم پس در ادامه متن با ما همراه باشید.

صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

صدای گویندگان تبلیغاتی همیشه در گوشمان زنگ می‌خورد و ما را به خاطره‌‎های دور و دراز خود وصل می‌کند. به همین دلیل بیشتر کسانی که دنبال سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی هستند، به سراغ صداهای نوستالژیک و خاطره‌ انگیز می‌روند. صدای تمام گویندگان و دوبلورهای پیشکسوتی که در حافظه مشترک ما باقی مانده‌اند، ویژگی‌های زیر را داشته است:

صدای پرقدرت و بانفوذ

صدای حسین عرفانی را به یاد می‌آورید؟ صدایی گرم و گیرا که با برخی از مهمترین کاراکترهای سینما گره خورده است. مثلا چهره کلارک گیبل در فیلم بر باد رفته با صدای قدرتمند حسین عرفانی به یاد آورده می‌شود. بنابراین با این مثال در می‌یابیم که مهمترین ویژگی یک صداپیشه یا گوینده، قدرت صداست. این موضوع در گویندگی تیزرهای تبلیغاتی اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چرا که در این تیزر‌ها صدای گوینده در کوتاهترین زمان ممکن باید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

لحن و استایل گوینده

هر یک از گویندگان تبلیغاتی برای خود استایل و لحن مشخصی دارند. مثلاً همه می‌دانند که برای هر ژانری باید صدایی منحصر به فرد گویندگی تیزر را برعهده گیرد؛ چرا که صدای برخی از گویندگان استایل منحصر به فردی داشته که تیزر خاص خود را می‌طلبد. بنابراین نباید استایل گوینده را فراموش کرد و از اهمیت آن غافل شد.

جذابیت صدا

گویندگانی که صدای جذابی دارند، می‌توانند اثر بیشتری روی شنونده بگذارند. یک گوینده حرفه‌ای تبلیغاتی، فراز و فرودهای متن را درک کرده و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کند. اگر صدای گوینده تیزر تبلیغاتی مونوتن باشد، هیچ اثری روی بیننده نخواهد گذاشت.

از دیگر ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تغییر لحن برای اثرگذاری حسی
  • انتخاب ریتم و طنین درست صدا برای اثرگذاری عمیق روی مخاطب
  • انعطاف پذیری در برابر کاراکترهای مختلف و توانایی خلق صداهای جدید

با چنین ویژگی‌هایی می‌توان ادعا کرد که گوینده مورد نظر حرفه‌ای است و می‌تواند گویندگی تیزر تبلیغاتی شما را به بهترین شکل انجام دهد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی از چه زمانی باب شد؟ چه موقع بود که صاحبان کسب و کار متوجه شدند برای معرفی خود به مشتریان، نیازمند تیزر تبلیغاتی هستند و چرا استفاده از نریشن در تبلیغات مهم است؟

تیزرهای تبلیغاتی قدمتی به اندازه رادیو، سینما و تلویزیون دارند. از همان زمان که اولین گویندگان رادیویی به سراغ معرفی محصولات و خدمات مختلف رفتند، تیزر تبلیغاتی به وجود آمد. حالا هم با اشکال و انواع مختلف آن روبه‌رو هستیم.

تیزرهای تبلیغاتی به شکل لایو اکشن، انیمیشن، موشن گرافیک، صوتی و...ساخته می‌شوند و در تمام اشکال آن، نقش گوینده حرفه‌ای حائز اهمیت است. در واقع استفاده از نریشن در تبلیغات به ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

تاثیر صدای گوینده تیزر تبلیغاتی بر مخاطب

برخی از مهمترین تبلیغات موجود با صدای گویندگان خود گره خورده‌اند. به همین دلیل است که می‌گوییم انتخاب یک گوینده حرفه‌ای تبلیغاتی بر اثرگذاری تیزر تبلیغاتی می‌افزاید.

حال سوال اینجاست که این تاثیر از چه جنسی است؟ در ادامه به برخی از مهمترین اثرات صدای گوینده تیزر تبلیغاتی بر مخاطب اشاره کرده ایم:

  • صدای گرم و گیرای گوینده منجر به ماندگاری تبلیغ در ذهن مخاطب می‌شود.
  • یک صدای نافذ و قدرتمند، مشتری را به خرید ترغیب می‌کند.
  • صداهای صمیمانه و دوستانه احساس اعتماد و امنیت را در مخاطب به وجود می‌آورند.

با توجه به دلایل بالا، نمی‌توان نقش مهم گوینده تبلیغاتی را منکر شد. یک گوینده حرفه‌ای می‌تواند پیام نهایی محصول یا خدمات شما را به بهترین شکل در ذهن مخاطب ماندگار کند. برای موفقیت در کسب و کارتان، لازم است که تبلیغات داشته باشید و بدون یک گوینده حرفه‌ای، نمی‌توان تبلیغات موثری ساخت.

پر کارترین گوینده تیزر تبلیغاتی

می‌دانید پرکارترین گوینده تیزر تبلیغاتی کیست؟ احتمالاً اگر کمی در ذهن خود جستجو کنید، فوراً وی را به خاطر می‌آورید: حسین باغی یکی از پر کارترین گویندگان تیزرهای تبلیغاتی بود که حالا نزدیک به 13 سال از مرگ وی می‌گذرد.

صدای او را با آنونس بسیاری از فیلم‌های مطرح سینما به خاطر می‌آوریم اما در گویندگی تیزر تبلیغاتی نیز؛ سابقه‌ای طولانی دارد. برخی از مهمترین و معروف‌ترین کاراکترهای تبلیغاتی صدا و سیمای ایران توسط ایشان خلق شده‌اند. با اینکه سال‌ها از مرگ ایشان می‌گذرد اما هنوز هم در عرصه تیزرهای تبلیغاتی، صدایی به ماندگاری صدای ایشان نداریم.

سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی از سایت چکاوا

حالا که با جزئیات مربوط به گویندگی و ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که دست به کار شده و سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی خود را نهایی کنید.

فراموش نکنید که انتخاب یک صدای خوب به تیزر تبلیغاتی شما کمک می‌کند تا ماندگارتر شود. به همین دلیل روند انتخاب گوینده تبلیغاتی را جدی بگیرید.

وبسایت چکاوا یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید سفارش نریشن خود را بدهید. چکاوا صداهای مختلفی را گرد هم آورده تا مطمئن شود که تمام سلایق را پوشش داده است. فرقی نمی‌کند که تیزر تبلیغاتی شما چیست؛ چرا که از هر رنگ و لحنی در میان گویندگان چکاوا پیدا می‌شود.

ضبط صدای گویندگی چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مهمترین سوالات سفارش دهندگان این است که ضبط صدای گویندگان چگونه انجام می‌شود؟ برای ضبط صدا از بهترین تجهیزات صوتی استفاده می‌شود. همچنین تمام صداهای ضبط شده توسط چکاوا در استودیو تخصصی صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان اطمینان داشت که بهترین کیفیت را به دست خواهید آورد.

سفارش گویندگی ارزان

برای همه سفارش دهندگان بحث قیمت‌ها مهم است. به همین دلیل در مجموعه بزرگ چکاوا، منصفانه‌ترین قیمت‌ها در نظر گرفته شده است. فراموش نکنید که هزینه گویندگی با توجه به مهارت گوینده و مدت زمان تیزر تبلیغاتی تعیین می‌شود. بنابراین در کنار قیمت به کیفیت نیز توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

سخن پایانی

ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی در نکاتی که گفتیم خلاصه نمی‌شود. هر گوینده‌ای تکنیک خاص خود را برای اثرگذاری بیشتر به کار می‌برد. به همین دلیل است که نمی‌توان فرمول ثابتی را برای تمام گویندگان در نظر گرفت.

تمام گویندگان حرفه ای تبلیغاتی باید صدای نافذ و اثرگذاری داشته باشند. علاوه بر این، تسلط بر اصول فن بیان نیز از دیگر ویژگی‌های مهم گوینده حرفه ای تبلیغاتی است.

 

کدخبر: 973811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟