تجربه‌ای بی‌نظیر که قلب شما را لبریز از شور و اشتیاق به زندگی می‌کند

 

پس بد نیست که شما هم در سفرهای آینده و پیش رویتان، به جای اقامتگاه‌های همیشگی و سر زدن به مکان‌های تکراری، کمی هم پا را از دایره امن خود بیرون بگذارید و از جاذبه‌های متفاوتی که کمتر کسی درباره آنها صحبت می‌کند، دیدن کنید. 

بازدید از باغ زیبا و آرامش‌بخش در مشهد

همانطور که می‌دانید مشهد از دیرباز یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایران بوده است و مسافران بسیاری در زمان‌های مختلف سال برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنند. جدا از حرم مقدس امام هشتم (ع)، در حوالی این شهر امکانات منحصر به فردی هم برای امتحان کردن تجربیات تازه وجود دارد. پیشنهاد ما این است که با پیدا کردن سوئیت مشهد نزدیک حرم یک اقامتگاه مناسب در حوالی بارگاه امام رضا (ع) پیدا کنید و بعد از اجاره سوئیت در مشهد و زیارت این امام، برای برنامه‌ریزی تفریحات هیجان انگیز آماده شوید.

یکی از تفریحات متفاوت و منحصر به فرد مشهد، باغ گردشگری و گیاه شناسی این شهر است که می‌تواند فرصت خوبی برای شناخت بهتر طبیعت باشد. این باغ مساحتی بالغ بر ۲۹ هکتار دارد و در آن مجموعه‌ای از گیاهان دارویی و معطر، گونه‌های مختلف گل رز، میوه‌های بومی، بذر گیاهان متنوع، نهال و مجموعه‌ای از گل‌های داوودی نگهداری می‌شوند. 

البته به جز تماشای گیاهان، می‌توان در این باغ سرسبز و خوش آب و هوا از امکانات جذاب دیگری مانند پارک ژوراسیک، پارک کروکودیل‌ها، دهکده صنایع دستی، زیپ ‌لاین و پیست اسکیت هم استفاده کرد. باغ گردشگری مشهد در حوالی محله بلوار جمهوری این شهر واقع شده است. 

هیجان انگیزترین و جدیدترین تفریحات مشهد در پارک چالیدره

بعد از تماشای گیاهان و طبیعت منحصر به فرد مشهد، نوبت آن است تا چند ساعتی هم آدرنالین خونتان را بالا ببرید و خودتان را مهمان یکی از هیجان انگیزترین امکانات تفریحی شهر کنید. منطقه گردشگری و تفریحی چالیدره یکی از آن جاهایی است که باید سر زدن به آن را در لیست اول گشت و گذارتان بگذارید.

در این مجموعه همه جور امکاناتی برای تجربه یک روز جذاب و هیجان انگیز وجود دارد. شما می‌توانید در اینجا غواصی، قایق سواری و ماهیگیری کنید، به کمک تله سیژ یا بانجی جامپینگ به ارتفاعات شهر بروید و با کارتینگ و ماشین‌های آفرود در تپه‌ها و زمین‌های اطراف، یک سواری ناب و جانانه را تجربه نمایید.

این مجموعه در ۳۰ کیلومتری مشهد واقع شده و مساحت آن به چیزی حدود ۱۶۰ هکتار میرسد. رسیدن به چالیدره از مشهد حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و دسترسی به آن از طریق خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر است.

زمزمه غزل‌های حافظ در باغی دلنشین در شیراز

مقاصد گردشگری برای سفر ماجراجویانه در شیراز کم نیستند. فقط باید بدانیم که دقیقا به چه تفریحی احتیاج داریم و اصلا باید شیراز را با دیدن چه جاهایی شروع کنیم! از آنجا که همگی با مکان‌های دیدنی و معروفی مثل سعدیه و حافظیه آشنا هستیم، بهتر است که در این سفر از جاذبه‌های کمتر شناخته شده شیراز دیدن نماییم.

بدون شک یکی از دیدنی‌ترین باغ‌های بکر شیراز، باغ جهان نما است که دقیقا در موازات مقبره حافظ و کمی بالاتر از میدان حافظیه قرار دارد. بسیاری اینجا را قدیمی‌ترین باغ شیراز می‌دانند و ساخت آن را به دوره آل مظفر نسبت می‌دهند. در کتاب‌های تاریخی و سفرنامه‌ها هم از این باغ دیدنی و جذاب یاد شده است و اغلب مسافران آن را طبیعتی آباد، سرسبز و منحصر به فرد معرفی کرده‌اند.

باغی دلنشین در شیراز

در میان این باغ، عمارتی فاقد کاشی‌کاری و با پنجره‌های چوبی هم دیده می‌شود که سادگی‌اش حالت معنوی خاصی را به این سازه بخشیده است. سر زدن به باغ جهان نما در ساعات پایانی روز و تماشای ماه و حوضچه‌های پر آبش، از جمله لحظات فراموش نشدنی است که تجربه کردنش را به همه شما توصیه می‌کنیم.

فراموش نکنید که در حوالی این طبیعت دیدنی و بکر، می‌توان گزینه‌های متنوعی برای اجاره سوئیت ارزان در شیراز پیدا کرد. پس وقت را هدر ندهید و همین حالا با اجاره سوئیت شیراز، خودتان را برای یک سفر جذاب به شهر بهار نارنج آماده کنید.

اقامت در دیدنی‌ترین روستای شمال، روستای فیلبند

اجازه بدهید که کمی از مناطق گرم و خشک فاصله بگیریم و این بار برای یک تجربه فراموش نشدنی، راهی طبیعت سرسبز شمال شویم. در خطه شمالی کشور به ویژه مازندران، علاوه بر دریا و سواحل تمیز و ماسه‌ای، نقاط بکر دیگری هم وجود دارند که نظیرشان در کمتر جایی از دنیا دیده می‌شود!

مثلا همین روستای فیلبند که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای، به روستای ابرها نیز شهرت دارد. این روستا در بیشتر روزهای سال، با مه صبحگاهی احاطه شده و قدم زدن در خیابان‌هایش چیزی شبیه به رویای بچگی‌مان یعنی قدم زدن روی ابرها است.

روستای فیلبند

روستای فیلبند در کیلومتر ۲۵ جاده هراز قرار گرفته و رسیدن به آن به مقداری کوهنوردی و پیاده‌روی احتیاج دارد. با این حال به شما قول می‌دهیم که طی کردن این مسیر کوهستانی به تماشای ابرها و احاطه شدن در توده‌های سفید ابر می‌ارزد. در این روستا امکانات اقامتی متعددی هم برای گردشگران فراهم شده است. با این حال مسافرانی که قصد اجاره ویلا در شمال را دارند و نمی‌خواهند بیشتر از یک روز در اینجا بمانند، می‌توانند با اجاره ویلا شمال در شهرهای نزدیک به فیلبند اقامت کنند.

 

 

کدخبر: 978195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟