وارنیکلین داروی ترک سیگار؛ نحوه مصرف، عوارض و هشدارها

 

مصرف وارنیکلین باعث می شود میل به نیکوتین و علائم ترک سیگار را کاهش می دهد . نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در انگلستان ابن دارو مورد تایید قرار گرفته شد و به بازار دارویی ورود پیدا کرد. نقش وارنیکلین در بدن به این صورت است که نوعی نقش نیکوتین را نمایان می کند و باعث می شود زمانی که فرد میل سیگار کشیدن را دارد  هوس آن را در  فرد سیگاری کاهش می دهد و همچنین عوارض ناشی از قطع سیگار مانند حساسیت پذیری، بدن درد، بی قراری و غیره را تا حدودی تسکین می بخشد.

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مشاوره ترک سیگار از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

02122567561

02122794683

مکانیسم قرص وارنیکلین

مکانیسم این دارو به این صورت می باشد که با متصل شدن به گیرنده های مغزی که با نیکوتین تحریک‌ می گردد، به تقلید کردن عمل نیکوتین می پردازد. در واقع وارنیکلین با تحریک گیرنده های نیکوتین در مغز موثر می باشد و سبب کاسته شدن عوارض ناشی از ترک سیگار و بی قراری و موارد مربوط به آن می شود.

 

طرز استفاده از داروی وارنیکلین

طرز استفاده این دارو به این صورت است که بعد از غذا به صورت خوراکی میل می شود شما باید آن را با یک لیوان آب کامل میل فرمایید.حتما این دارو باید زیر نظر پزشک مصرف گردد. به هیچ عنوان آن را به صورت خودسرانه مصرف نکنید چرا که ممکن است عوارض های غیر قابل جبرانی داشته باشد. حتما دوزهای داروی خود را در زمان به خصوص خود مصرف نمایید و به هیچ وجه دارو را بیشتر از آن چه تجویز شده به صورت خودسرانه مصرف ننمایید.

عوارض وارنیکلین 

عوارض هایی که ممکن است این قرص بر روی افراد ظاهر شود عبارتند از: حالت تهوع یا استفراغ، بروز یبوست یا نفخ معده ، مختل شدن خواب فرد، و نوسانات خلقی. در صورت مشاهده هرگونه از این عوارض ها حتما باید پزشک خود را مطلع سازید باید گفت این دارو هیچ‌ گونه تأثیری در افزایش یا کاهش تمایلات جنسی ندارد. همچنین افرادی داروهای خاصی مصرف می مایند برای جلوگیری از ایجا شدن تداخل دارویی حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند به هیچ عنوان این دارو را برای افراد دیگر که علائم مشابه دارند و می خواهند که سیگار را ترک کنند تجویز نکنید و به آن ها بگویید که حتما زیر نظر پزشک پیش برود.

 این دارو را می‌توانید در هر زمانی که راحت بودید مصرف نمایید و با هیچ غذایی تداخلی ایجاد نمی نماید .

 توجه کنید که آن را به صورت منظم در زمان های مشخصی که تعیین نموده اید آن را مصرف نمایید. مصرف منظم این دارو باعث می شود تا داروی وارنیکلین هر چه سریع تر تاثیر مثبتی بگذارد و اثر مطلوب آن را مشاهده نمایید. 

حتما  دارو را با یک لیوان آب به صورت کامل میل فرمایید و به هیچ عنوان آن را نجوید و خورد نکنید.

زمانی که یک نوبت مصرف را فراموش کردید- به محض یادآوری دارو را میل فرمایید. مگر اینکه به نوبت بعدی بسیار نزدیک باشید. در این صورت نوبت فراموش شده را مصرف نکنید تا نوبت های بعد را همانند قبل مصرف نمایید.

 

عوارض وارنیکلین

 

قبل از شروع مصرف وارنیکلین

دقت نمایید در صورت باردار بودن یا شیردهی و یا می خواهید به بارداری اقدام نمایید ، حتماً پزشک خود را از این موضوع مطلع سازید.

اگر سنتان کم تر از 18 سال می باشد هم به پزشک خود اعلام نمایید.

اگر به دارویی حساسیتی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 در صورتی که اختلالات روحی و افسردگی دارید هم آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر به بیماری های قلبی عروقی و یا کلیوی هم مبتلا هستید نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر سابقه تشنج و موارد این چنینی دارید هم همچنان به پزشک خود اعلام نمایید.

از هر دارویی که استفاده می کنید اعم از گیاهی، شیمیایی، نسخه ای و یا غیر نسخه ای هم با پزشک خود در میان بگذارید. 

نتیجه گیری

ترک سیگار علاوه بر بهبود سلامت قلب و مغز، ریه و سایر اندام‌های فرد سیگاری، در کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از مصرف نیکوتین هم بسیار موثر می باشد زمانی که شما سیگار را ترک می نمایید تازه میبینید که زندگی چقدر لذت بخش می باشد به همین منظور باید به سرعت به فکر ترک آن باشید برخی افراد با مصرف قرص های ترک سیگار می خواهند که آن را برای همیشه کنار بگذارند، لازم به ذکر است که بههیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه این داروها را استفاده کنید چرا که ممکن است با عوارض های پیش بینی نشده مواجه شوید برای راه ترک سیگار باید زیر نظر افراد متخصص مانند خانه رها پیش بروید تا بتوانید با موفقیت از شر این ماده سمی خلاص شوید. خانه رها با داشتن سوابق طولانی و تیم مجرب و حرفه ای می توانند با ارائه بهترین راه حل به شما کمک کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هیچ عوارضی بتوانید سیگار را برای همیشه کنار بگذارید.

 

کدخبر: 978676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟