معرفی بهترین رنگ پارکت و نکاتی فوق‌العاده مهم برای انتخاب رنگ پارکت

 

با این حال، بهترین رنگ پارکت برای منزل، به عوامل متعدد بسیاری بستگی دارد. به طوری که در انتخاب و خرید یک پارکت، باید به سبک دکوراسیون داخلی، وسایل و المان های به کار رفته، و همچنین رنگ غالب در فضا توجه داشت. علاوه بر این، چیزی که بر انتخاب تمامی این اجزا و المان‌ها و همچنین، رنگ پارکت تاثیرگذار است؛ سلیقه و ترجیحات شخصی شما است. در ادامه، با معرفی بهترین رنگ پارکت و همچنین نکاتی برای انتخاب یک رنگ مناسب با شما همراه خواهیم بود.

معرفی بهترین رنگ های پارکت

پیش از معرفی بهترین رنگ‌های پارکت، باید به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید. یکی از مسائل مهم در انتخاب رنگ اجزای دکوراسیون داخلی، سلیقه‌ی شخصی شما است. چرا که لازم است؛ محیط خانه و همچنین فضای شرکت شما، چیدمانی بر اساس سلایق و رنگ های مورد علاقه شما داشته باشد. اما گاهی برای انتخاب رنگ مورد علاقه خود، دچار تردید خواهیم شد. یکی از راه های نجات از این تردید، استفاده از راهنمایی و مشورت متخصصین و کارشناسان دکوراسیون داخلی است. در ادامه سعی داریم با معرفی بهترین رنگ پارکت برای منزل و همچنین فضاهای اداری، به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنیم.

اگر تا به حال سبک دکوراسیون داخلی خود را انتخاب کرده و به دنبال بهترین رنگ پارکت لمینت متناسب با آن می‌گردید؛ باید با توجه به سبک و رنگ غالب خود یکی از بهترین رنگ های موجود را انتخاب و به کار بگیرید.  انتخاب رنگ پارکت مناسب می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را متحول کند.  اما با وجود تنوع رنگی بسیار زیاد در بازار، انتخاب رنگ ایده آل می تواند چالش برانگیز باشد.

  • پارکت های مدرن و به روز با رنگ های طرح چوب و طیف رنگی قهوه‌ای

قهوه‌ای یکی از محبوب ترین رنگ های پارکت است که در طیف های مختلف روشن و تیره موجود می باشد. این رنگ با اکثر سبک های دکوراسیون و رنگ مبلمان هماهنگی دارد. بسیاری از کفپوش و پارکت های لیمنت با طرح های مدرن چوبی در رنگ‌های قهوه ای، فندقی، شکلاتی و سایر طیف های مشابه برای انتخاب بهترین رنگ پارکت وجود دارند.

از انواع این پارکت ها با بهترین کیفیت، می‌توان در طیف های تیره و روشن بهترین انتخاب برای رنگ پارکت را داشت. به علاوه، یکی از مواردی که در جلوه بخشی به بهترین رنگ پارکت برای منزل شما تاثیر گذار است؛ کیفیت پارکت شما است. استفاده از انواع پارکت های مدرن با کیفیت بالا، جلوه و زیبایی بسیاری به فضای شما می‌بخشد.

  • انتخاب بهترین رنگ پارکت با استفاده از پارکت های مدرن خاکستری

یکی از انتخاب های موجود برای بهترین رنگ پارکت در دکوراسیون هایی با سبک مدرن و مینیمال، استفاده از طیف رنگی خاکستری است. خاکستری رنگی خنثی و مدرن است؛ که به راحتی با سایر رنگ ها ست می شود. این رنگ برای فضاهای کوچک و بزرگ مناسب است. بنابراین، در تمامی محیط‌ها با فضا و متراژهای کوچک و بزرگ می‌توانید از رنگ خاکستری به عنوان بهترین رنگ پارکت برای منزل استفاده کنید.

انتخاب بهترین رنگ پارکت با استفاده از پارکت های مدرن خاکستری

امروزه، بسیاری از سلایق به سمت سبک های مدرن و همچنین مینیمال کشیده شده اند. این سبک‌ها به دلیل ایجاد یک فضای مدرن، ساده و همچنین راحت و به دور از شلوغی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این حال، اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال یک پارکت با رنگ مدرن استفاده کنید؛ طیف رنگی خاکستری یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما است.

  • بهترین رنگ پارکت برای منزل‌ با متراژ پایین

یکی از چالش های پیش رو برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای فضاهایی با متراژ پایین، استفاده از پارکت با طیف رنگی روشن است. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های سفید و کرم برای بهترین رنگ پارکت برای منزل های کوچک با فضای کم است. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در فضاهای بزرگتر از پارکت های رنگ روشن استفاده کنید.

 برعکس، بهترین رنگ برای انتخاب پارکت، رنگی است که کاملا مطابق سلایق شما است. پس، شما می‌توانید انواع رنگ پارکت را برای محیط های مختلف با متراژهای متفاوت انتخاب کنید. با این حال، بهتر است در متراژهای پایین از رنگ های روشن مثل کرم و سفید و در متراژهای بالاتر از رنگ های تیره تر استفاده کنید.

بنابراین، توجه داشته باشید که در کنار علایق شخصی خود از رنگ هایی متناسب با دکوراسیون و متراژتان استفاده کنید.

انتخاب رنگ پارکت بر اساس مدل دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب رنگ پارکت، سبک دکوراسیون داخلی شما است. پیش از آنکه به انتخاب بهترین رنگ پارکت برای دکوراسیون شما بپردازیم؛ لازم است چند نکته را یادآور شویم.

  • به متراژ فضا توجه کنید؛ اگر فضای شما کوچک است، از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.
  • یکی از مهم ترین موارد در انتخاب رنگ برای دکوراسیون نورپردازی فضای شما است. اگر نورپردازی فضا کم است؛ از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا روشن‌تر نشان داده شود.
  • به رنگ دیوارها توجه کنید؛ رنگ پارکت باید با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد.
  • به سلیقه شخصی خود توجه کنید؛ در نهایت، رنگی را انتخاب کنید که خودتان دوست دارید و با آن احساس آرامش می‌کنید.

علاوه بر موارد بالا، می‌توانید از مشاوره طراحان دکوراسیون داخلی برای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای منزل خود استفاده کنید. در ادامه به یک راهنمای کلی برای انتخاب رنگ متناسب با هر سبک از دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای منزل با دکوراسیون مدرن و مینیمال

برای ایجاد فضایی روشن و دلباز، از رنگ‌های روشن مانند سفید، شیری، کرم، بژ و خاکستری روشن استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید رنگ‌های خنثی مانند طوسی، قهوه‌ای روشن و کرم را برای ایجاد  فضایی مدرن و مینیمال به کار بگیرید. اگر به دنبال فضایی مدرن و شیک هستید؛ می‌توانید از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای سوخته، مشکی و خاکستری تیره نیز استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در انتخاب المان های دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال، استفاده از اجزا با کیفیت ساخت بالا هستند. بنابراین، پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع پارکت لمینت با کیفیت، دوام و ماندگاری بالا است. کیفیت بالای کفپوش نه تنها بر رنگ، بلکه بر جلوه بخشی آن در فضا نیز تاثیر می‌گذارد.

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای منزل با دکوراسیون مدرن و مینیمال

بهترین رنگ برای پارکت پذیرایی چیست؟

انتخاب بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی، رنگی است که با سایر المان های شما در فضا، سبک دکوراسیون و همچنین متراژ پذیرایی شما متناسب باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ تمامی اجزا در دکوراسیون شما باید دارای هماهنگی و تناسب باشند. بنابراین، بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی منزل، رنگی است که هماهنگی اجزا را بیشتر کرده و به فضای منزل شما جلوه‌ایی ویژه ببخشد.

 با این حال، برای سالن های پذیرایی کوچک، بهتر است از رنگ های روشن مانند کرم، بژ، سفید و یا طوسی روشن استفاده کنید. همچنین برای سالن های پذیرایی بزرگ، می توانید از رنگ های تیره تر مانند قهوه ای، شتری، خاکستری و یا مشکی استفاده کنید.  چرا که این رنگ ها فضا را گرم تر و صمیمی تر نشان می دهند.

 

کدخبر: 979909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟