آیا برای درمان شقاق حتماً باید به دکتر مراجعه کرد؟

 

مراجعه به پزشک برای درمان شقاق با توجه به موارد گفته شده به این دلیل اهمیت دارد که از شدت یافتن بیماری جلوگیری کند. زمانی که شقاق در مراحل ابتدایی خود قرار دارد با روش‌های خانگی و داروهای تجویز شده توسط پزشک به سادگی درمان می‌شود. عدم توجه به بیماری باعث می‌شود که این روش‌ها دیگر پاسخگو نباشند و پزشک ناچار شود جراحی یا لیزر را برای برطرف کردن این عارضه پیشنهاد دهد.

بسیار مهم است که برای درمان شقاق به پزشک مراجعه شود و بیماران خوددرمانی نکنند. اینکه وضعیت شقاق با روش‌های ساده قابل درمان است و یا نیاز به روش‌های جدی‌تری همچون عمل شقاق یا لیزر دارد، همگی به تشخیص پزشک باز می‌گردد. خوددرمانی و عدم مراجعه به پزشک می‌تواند باعث شود بیماری تشدید شود و روند درمان آن پیچیده و سخت‌تر گردد. با مشاهده علائم شقاق همچون احساس درد، خارش، لمس یک توده کوچک (اسکین تگ) نزدیک مقعد و خونریزی در هنگام اجابت مزاج باید حتماً به پزشک مراجعه کرد تا هرچه سریع‌تر روند درست درمان بیماری آغاز شود.

عمل شقاق با لیزر چرا امروزه مورد توجه است؟

عمل شقاق با لیزر امروزه به عنوان یک روش موثر برای درمان این بیماری پیشنهاد می‌شود. شقاق یک بیماری نشیمنگاهی است که به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود:

  • شقاق حاد: زمانی که اولین بار شقاق در بدن به وجود بیاید به آن شقاق حاد گفته می‌شود. این شقاق به طور معمول با روش‌های خانگی و دارویی در مدت ۶ تا ۸ هفته درمان می‌شود.

  • شقاق مزمن: زمانی که شقاق حاد درمان نشود به شقاق مزمن تبدیل می‌گردد. در این وضعیت درمان‌های که از آنها نام‌برده شد دیگر تأثیری ندارند و پزشکان از روش جراحی یا لیزر شقاق برای درمان استفاده می‌کنند.

امروزه عمل شقاق با لیزر، جایگزین جراحی شقاق شده است. این روش درمانی مزیت‌های بی‌شماری دارد که باعث می‌شود پزشکان آن را برای درمان بیماری شقاق پیشنهاد دهند. از جمله مزایای عمل شقاق با لیزر در این است که این درمان نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و در زمانی کمتر از 30 دقیقه می‌تواند این بیماری را درمان کند. از طرف دیگر عمل شقاق با لیزر کمک می‌کند تا در حین لیزر بافت‌های آسیب دیده ترمیم شوند و به همین دلیل  بیمار درد و خونریزی را پس از لیزر تجربه نکند. همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا دوره نقاهت پس از عمل شقاق با لیزر، کوتاه و بسیار ناچیز باشد، به شکلی که بیمار فقط کمی احساس سوزش را در ناحیه مقعد تجربه کند.

عمل شقاق با لیزر یکی از روش‌های محبوب است که امروزه در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌شود و بیماران می‌توانند این روش درمانی را برای بهبود عارضه شقاق انتخاب کنند.

درمان قطعی شقاق مقعدی چیست؟

بیماری شقاق یک بیماری دردناک است و به همین دلیل افراد پس از ابتلا به آن به دنبال یک روش درمانی هستند که این بیماری را به شکل کامل و برای همیشه درمان کند. درمان قطعی شقاق مقعدی روش جراحی یا لیزر شقاق است. روش جراحی از جمله روش‌هایی است که از قدیم برای درمان این عارضه مورد استفاده بوده؛ اما به دلیل سختی‌هایی که بیمار پس از درمان متحمل می‌شده امروزه با روش لیزردرمانی شقاق جایگزین شده است.

لیزر، درمان قطعی شقاق مقعد به شمار می‌رود و می‌تواند این بیماری را در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شبانه درمان کند. موفقیت لیزر شقاق به مواردی همچون تخصص و تجربه پزشک و نوع دستگاه لیزر نیز باز می‌گردد. این روش درمانی باید حتماً توسط فوق‌تخصص کولورکتال انجام شود و از دستگاه‌های لیزر به روز برای انجامش استفاده گردد. بسیاری از دستگاه‌های لیزر قدیمی می‌توانند باعث ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعد شوند و در نتیجه آن تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع به وجود آید. به همین دلیل بسیار مهم است که برای درمان قطعی شقاق مقعد حتماً از دستگاه‌های مجهز و به روز استفاده شود.

یکی از کلینیک‌هایی که امروزه از دستگاه‌های مجهز برای درمان شقاق استفاده می‌کند کلینیک درمان فوری است. در این کلینیک بیماران می‌توانند از تجربه فوق‌تخصصان در کنار دستگاه‌های لیزر بسیار باکیفیت استفاده کنند تا این بیمای برای همیشه از بین برود.

درمان شقاق

دکتر شقاق مقعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

زمانی که به بیماران گفته می‌شود به دکتر شقاق مقعدی برای درمان خود مراجعه کنند برای بسیاری از افراد شاید سؤال باشد که این پزشک کیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. دکتر شقاق متخصص کولورکتال (فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) است. این پزشکان تخصص خود را در زمینه بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی به دست آورده‌اند و با تمرکز بر روی درمان این بیماری‌ها با تمام چالش‌های آنها آشنا هستند و می‌توانند به درستی این بیماری را تشخیص داده و درمان کنند. دکتر شقاق مقعدی همچنین به امکانات لازم برای درمان این بیماری دسترسی دارد. همان‌طور که گفته شد در بسیاری مواقع بیماری شقاق نیاز به لیزردرمانی دارد و به همین دلیل دکتر شقاق مقعدی باید به دستگاه لیزر مجهز و به روز دسترسی داشته باشد تا بتواند این بیماری را بدون عارضه و به شکل کامل درمان کند. پزشک شقاق مقعدی همچنین به امکانات بهداشتی دسترسی دارد تا از انتقال عفونت به بیمار جلوگیری شود.

کلینیک درمان فوری یکی از مراکزی است که افراد می‌توانند برای درمان شقاق مقعدی خود به آن مراجعه کنند. در این مرکز درمانی دکتر شقاق مقعدی به دلیل دسترسی به دستگاه‌های لیزر باکیفیت و مجهز می‌تواند بیماری شقاق را به شکل کامل درمان کند؛ به‌طوری‌که بیمار با عود مجدد این بیماری و مشکلات ناشی از آن مواجه نشود.

پزشک شقاق

 

کدخبر: 980241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟