ثبت چک صیادی با این همراه بانک آسان شد!

 

وضع این قانون باعث افزایش هرچه بیشتر اعتبار و امنیت معاملات و همینطور افزایش میزان سرعت انجام فرایند و اعتماد در بین طرفین معامله گشته است. علت این امر این است که با استفاده از سامانه صیاد افراد می‌توانند اقدام به تهیه یک گزارش استعلام از عملکرد صادر‌کننده چک و خوش‌حساب بودن او دریافت کنند که در آخر این موضوع سبب اعتماد طرفین معامله به یکدیگر شده و درجه اعتبار آن‌ها را نزد همدیگر بالا می‌برد و سبب آرامش خیال بیشتر آن‌ها خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم جهت آموزش استفاده از بهترین برنامه ثبت چک‌ صیادی و نحوه ثبت آن تا انتها با ما همراه باشید.

چه مواردی را باید در سامانه صیاد وارد کنیم؟

مطابق با قانون جدید چک، صادرکننده چک موظف است اطلاعاتی نظیر تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه‌بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد و ثبت کند. همینطور هنگام ثبت چک‌های جدید در سامانه، بخشی با عنوان «بابت» وجود دارد که صاحب حساب دلیل صدور چک را در آن ثبت خواهد کرد.

گیرنده چک نیز باید با مراجعه به سامانه صیاد، اطلاعات برگه چک صیادی را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد تطبیق دهد و اگر تمام موارد صحیح بود، مراتب تأیید دریافت چک را به سامانه اعلام کند.

 

سامانه صیاد

مشکلات ثبت نشدن چک در سامانه صیاد

نحوه رد‌و‌بدل‌کردن چک‌های جدید با چک‌های قدیمی به‌طور کامل فرق می‌کند. به بیانی دیگر صادرکننده لازم است تا طبق گفته فوق، تمام مشخصات چک از جمله مبلغ، تاریخ و هویت دریافت‌کننده و مشخصات کامل هویتی خویش را در سامانه صیاد ثبت کند و چک‌های جدید را حتما به ثبت برساند. گیرنده چک، تحت هیچ شرایطی نباید چک ثبت‌نشده در سامانه صیاد را از مشتری یا هر فرد دیگری بگیرد؛ زیرا این مدل چک‌ها قابلیت کارت به کارت و نقدشوندگی ندارند.

لازم به بیان است که فرد دریافت‌کننده چک جدید هم باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و چک دریافتی را در سامانه استعلام کند و هم باید مشخصات درج شده بر روی آن را با اطلاعات موجود در سامانه صیاد تطبیق دهد. این قانون از بسیاری از کلاه‌برداری‌ها و پولشویی‌ها جلوگیری کرده و با ثبت آن در سامانه از جعل سند هم جلوگیری به عمل آورده است.

بنابراین در شرایطی که چک‌های طرح جدید در سامانه صیاد ثبت نشوند، این عمل صادر‌کننده مشمول سازوکارها و مزایای تعیین‌شده در قانون صدور چک نخواهد شد و فقط به‌عنوان یک سند، بیانگر طلب شما از شخصی خواهد بود را نشان خواهد داد. بنابراین چک‌هایی که در صیاد ثبت نشده باشند، هیچ فایده‌ای برای دارنده آن ندارند و تنها بیانگر یک طلب عادی هستند.

در صورت ثبت نبودن چک چه باید کرد؟

چنانچه دریافت‌کننده چک وارد سامانه صیاد نشود و اطلاعات ثبتی صادرکننده را به تأیید نرساند، در صورت صدور و دریافت آن چک باید آن را بی‌اعتبار فرض کرد و بر حسب قانون، چک او دارای هیچ اعتباری نیست.

بنابراین جهت اطمینان‌خاطر از این موضوع، لازم است تا حتما دریافت‌کننده به سامانه صیاد مراجعه کرده و اطلاعات ثبت شده از طریق صادرکننده چک صیادی را مورد بررسی و تایید قرار دهد. صدور چک بدون ثبت در سامانه صیاد اعتباری در حد سند عادی را دارد. از این‌رو برای شکایت از چنین سندی که به‌صورت رسمی ثبت نشده است، باید به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کنید.

لذا باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی شهر خود مراجعه کرده و شکایت خود را در آنجا تنظیم و ثبت کنید تا برای رسیدگی به دادگاه عمومی فرستاده شود. در عین‌حال باید در نظر داشته باشید که برای رسیدگی به مبالغ کمتر از ۲۰ میلیون تومان، درخواست شما به شورای حل اختلاف فرستاده می‌شود و رسیدگی به مبالغ بیشتر از ۲۰ میلیون تومان در دادگاه عمومی امکان‌پذیر خواهد بود.

ثبت چک صیاد

بهترین برنامه برای ثبت چک صیاد

اگر از کسانی هستید که با دسته چک زیاد سر‌و‌کار دارید و به‌دنبال بهترین همراه بانک برای ثبت چک هستید؛ بنابراین به‌طور قطع به برنامه‌ای جهت ثبت چک صیادی نیاز دارید، چه بهتر که یک برنامه مدیریتی کامل برای حسابرسی دقیق بر چک‌ها نصب کرده و استفاده کنید.

سوپر اپلیکیشن تاپ سال‌هاست که خدمات بانکی از جمله استعلام چک ، اعلام سرقت یا مفقودی چک، راس‌گیری چک، محاسبه اقساط وام بانکی، تنظیم یادآور برای چک‌های دریافتی یا پرداختی و هم‌اکنون استعلام چک صیادی را برای آسان‌تر شدن کار مردم ارائه می‌دهد که می‌توانید با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی موبایلتان از این ویژگی‌ها و سایر قابلیت‌های کاربردی بهره‌مند شوید.

تاپ با اولویت قرار دادن ارائه خدمات به تمامی کاربران خود و ارائه بیش از ۷۳ سرویس کاربردی، روز‌به‌روز در مسیر پیشرفت بیشتر گام برداشته و اکنون به‌عنوان سامانه جامع در قالب سایت و اپلیکیشن به کاربران خدمت می‌کند.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟