لیست صندوق های درآمد ثابت

 

صندوق درآمد ثابت چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی ثابت و تقریبا پایداری را در طول بازه‌های زمانی معین به سرمایه‌گذاران خود اعطا می‌کنند. اما تفاوت‌هایی در میزان بازدهی و نحوه سرمایه‌گذاری دارند که در ادامه این مقاله به طور کامل آنها را شرح خواهیم داد.

لیست صندوق های درآمد ثابت کاریزما و بازدهی هریک از آنها

کاریزما به‌عنوان یکی از بزرگترین نهادهای مالی بورسی کشور، مفتخر است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را با بازدهی مناسب به سرمایه‌گذاران عزیز ارائه می‌کند. از آنجایی‌که جلب رضایت مشتری و پرداخت سود مطلوب از اصلی‌ترین اهداف متمرکز این گروه مالی است، لیست صندوق های درآمد ثابت این مجموعه با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

کمند، کارا و صندوق با درآمد ثابت کاریزما جزء بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درامد ثابت هستند که هریک مزیت‌های خاص خود را دارند. در ذیل به طور مفصل درباره ویژگی‌های هریک از این صندوق‌ها صحبت خواهیم کرد.

صندوق کمند چیست؟

صندوق درآمد ثابت کمند از جمله صندوق‌هایی است که بازدهی مطلوبی را با نرخ سود قابل پیش‌بینی و نوسان کم در بردارد. این صندوق تقسیم سود ماهانه داشتـه و سود آن در اولین روز کاری بعد از پانزدهم هرماه واریز می‌شود. سود حاصل از کمند که سالیانه بیش از ۲۷% درصد می‌شود، برخلاف سپرده‌های بانکی، روزشمار است. این یعنی بدون نرخ شکست، سود سرمایه‌گذاران را در هنگام خروج به طور کامل پرداخت می‌کند.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق کمند بدین شکل است که ۷۰ تا ۹۰ درصد از آن در دارایی‌های بدون ریسک همچون موارد زیر سرمایه‌گذاری می‌شود:

سپرده بانکی

اوراق مشارکت

سایر اوراق‌های با درآمد ثابت

نکته قابل توجه این است که ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق کمند صفر بود‌ه و در هنگام نزول بازار هم درصدی از سود سرمایه‌گذار کم نمی‌شود. از همین سبب، صندوق کمند کاریزما را یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌ناپذیر معرفی می‌کنند.

از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق کمند می‌توان به قابلیت بازارگردانی فعال و نقدشوندگی بالای آن اشاره کرد. بدین معنی که سرمایه‌گذران در صورت تمایل به ابطال صندوق، میزان مشخصی از سود روزشمار را برحسب اصل سرمایه خود دریافت می‌کنند.

خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری کمند بسیار ساده و آسان بود‌ه و تنها با سرچ نماد “کمند” در سامانه معاملاتی بورس امکان‌پذیر است.

صندوق کمند

صندوق کارا چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری نوع دوم کارا یکی از جذاب‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) است. بازدهی سود این صندوق در یک سال گذشته حدود ۲۵.۶ درصد بود‌ه است. از این نظر تقریبا شبیه به دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اما سود آن به صورت روزشمار بود‌ه و بر پایه NAV محاسبه می‌شود.

۷۰ تا ۹۰ درصد از سرمایه کارا در دارایی‌های بدون ریسکی مثل اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. مابقی سرمایه هم با صلاح‌دید مدیر صندوق در دارایی‌های با ریسک بیشتر سرمایه‌گذاری می‌شود. از این رو، ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق نیز نزدیک به صفر بود‌ه و احتمال ضرر در آن بسیار کم است.

صـندوق کارا برخلاف سایر صندوقهای درآمد ثابت، مناسب افرادی است که نیاز به سود ماهانه ندارند. بنابرین خرید این صندوق برای افرادی که به سرمایه‌گذاری کم‌ریسک علاقه دارند و می‌خواهند به صورت ماهانه سودی بالاتر از بانک سود دریافت کنند، بهترین گزینه است.

لازم به ذکر است که براساس گزارش فیپیران، صندوق کارا در یک سال گذشته جزء ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری برتر شناختـه شد‌ه است.

صندوق درآمد ثابت کاریزما

صندوق درآمد ثابت کاریزما چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاریزما نوع خاصی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به روش صدور و ابطالی معامله می‌شود. این صندوق کاریزما، تقسیم سود ماهانه داشتـه و بازدهی سود سالیانه آن ۲۶% است. واریز سود این صندوق هم در اولین روز کاری بعد از بیست و پنجم هرماه انجام می‌گردد.

حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد از سرمایه صندوق با درآمد ثابت کاریزما، در دارایی‌های بدون ریسک مثل اوراق مشارکت، سپرده بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. به همین جهت، ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق صفر بود‌ه و همانند سایر صندوقهای درآمد ثابت، سود آن بدون نرخ شکست پرداخت می‌شود.

این صندوق نیز همانند صندوق کمند، سود روزشمار به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاران هر زمان که خواهان خروج پول خود باشند، سود حاصل از سرمایه آنها تا روز خروج از صندوق به طور کامل پرداخت می‌شود.

چکیده‌ای از لیست صندوق های درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت یکی از بهترین راهکارهای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک هستند که افراد بسیاری به آنها متمایل می‌شوند. اگرچه بازدهی سود این صندوق‌ها کمی پایین است، اما درصد سود سالیانه آنها قطعا بیشتر از سپرد‌ه‌های بانکی بود‌ه و ارزش خرید دارد. همچنین این نوع از صندوق‌ها در مواقع نزول بازار سرمایه، با هیچ ضرر و زیانی روبرو نبود‌ه و خیال سرمایه‌گذار از بابت پایداری سود آن آسوده خواهد بود.

گروه مالی کاریزما موسس صندوق‌های درآمد ثابت متعددی است که در میان آنها کمند، کارا و صندوق درآمد ثابت مختص کاریزما جزء بهترین و پربازده‌ترین‌ها محسوب می‌شوند و در بیشتر زمان ها، بیشترین سود صندوق درآمد ثابت  را داشته است . هریک از این صندوق‌ها ویژگی‌های در خور توجهی دارند که همه آنها را به طور مختصر و مفید در مقاله فوق ذکر کردیم.

امیدواریم با مطالعه این مطلب انتخاب بهترین صندوق درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاری شما سهل و آسان شود و بهترین بازدهی ممکن را از خرید خود کسب کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟