شیوع سویه امیکرون در ۱۲ ایالت آمریکا

به گزارش رکنا و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس نیوز، مقامات حداقل ۱۲ ایالت در آمریکا از شناسایی مواردی از ابتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا در این ایالت‌ها خبر دادند. هفت مورد در کالیفرنیا، یک مورد در نیوجرسی در یکی از ساکنان جورجیا، یک مورد در یوتا، دو مورد در کلرادو، یک مورد در میسوری، یک مورد در پنسیلوانیا، سه مورد در مریلند، شش مورد در نبراسکا، یک مورد در هاوایی، ۸ مورد در نیویورک، یک مورد در مینه سوتا و یک مورد در ماساچوست به کرونای امیکرون مبتلا شده اند.

بزرگ‌ترین سوال این است که آیا واکسن‌های موجود و فعلی از شیوع موارد شدید سویه امیکرون جلوگیری می‌کند یا خیر؟.

تاکنون تعداد انگشت شماری از موارد شناخته شده در آمریکا از طرف مقامات بهداشتی به عنوان نوع خفیف و در افراد واکسینه شده گزارش شده است. اما با موارد کم، هنوز شواهد کافی در خصوص سویه امیکرون وجود ندارد.

تام هانسون در برنامه صبح شنبه سی بی اس گزارش داد هنوز مواردی از ابتلا به سویه دلتا هست که توجه مقامات را به خود جلب کرده است.

موارد ابتلا به کووید ناشی از سویه دلتا در حال افزایش است و به طور میانگین روزانه ۹۶ هزار مورد جدید را شامل می‌شود و ایالت‌های غرب میانه آمریکا تا نیوانگلند به شدت تحت تاثیر قرار داده است. نیوهمپشایر در هفته گذشته از نظر سرانه موارد جدید ابتلا پیشتاز کشور بود.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، گفت: "۹۹.۹ درصد موارد مبتلا شده در کشور در حال حاضر مبتلا به سویه دلتا هستند. "

وقتی نوبت به نوع امیکرون می‌رسد، مقامات بهداشتی مردم را به آرامش دعوت می‌کنند. والنسکی گفت: "ما برای مبارزه با نوع امیکرون مجهز و آماده هستیم. "

آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا و مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور پزشکی اعلام کرد: "به اندازه کافی دلیل وجود دارد که باور کنیم اگر واکسینه شوید و خود را تقویت کنید، حداقل درجاتی از محافظت نسبی به احتمال زیاد در برابر ابتلا به بیماری شدید، حتی در مقابل سویه امیکرون خواهید داشت. ".

اما سویه امیکرون دو برابر سریع‌تر از نوع دلتا گسترش می‌یابد، و این هفته، موارد خفیف این سویه، در چندین ایالت از جمله مریلند، جایی که فرماندار لری هوگان به تازگی یک همکاری تهاجمی برای یافتن سریع موارد ابتلا به کووید را اعلام کرده بود، مشاهده شد. سویه امیکرون برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

لری هوگان این هفته اعلام کرد: " این ایالت توافقنامه‌هایی با جان هاپکینز و دانشگاه مریلند امضا کرده است تا نظارت خود را بر سویه‌هایی که پیش از این حالت تهاجمی داشته اند افزایش دهیم. "

مسافران خارجی از کشوری که در آن سویه اومیکرون شناسایی شده است باید یک روز پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد آمریکا تست کووید ۱۹ بدهند بیش از ده‌ها کشور مواردی را با سویه امیکرون شناسایی کرده اند.

دکتر لتیتیا دزیراسا، کمیسر بهداشت شهر بالتیمور، اعلام کرد: اکنون وقت استراحت نیست. وی افزود: ما این سویه را نگران کننده می‌دانیم و شیوه برخورد با این سویه‌ها کند کردن انتقال کووید است و ما این کار را از طریق واکسیناسیون و زدن ماسک انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟