مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار علاءالدین قاسمی رفت

به گزارش رکنا به نقل از ایران تئاتر، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی صبح روز یکشنبه 27 آذرماه با حضور در منزل شخصی علاءالدین قاسمی از این هنرمند پیشکسوت تعزیه خوانی دیدار کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در این دیدار برای علاءالدین قاسمی که مدت‌هاست به دلیل سکته مغزی و ابتلای به آلزایمر در خانه به سر می‌برد، آرزوی بهبود و سلامتی کرد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری (مشاور فرهنگی معاونت امور هنری)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی)، احمد عزیزی (هنرمند تعزیه‌خوان) همراه با مدیرکل هنرهای نمایشی در این دیدار حضور داشتند.

علاءالدین قاسمی هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ طالقان است. او به‌عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته شده است که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخته است.

قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران است که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخته است.

این هنرمند در سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی به همراه استادان دیگر تعزیه چون علی ترابی، عباس جواهری و سیدمحمدرضا امینی به ایفای نقش پرداخت.

علاءالدین قاسمی مدرک درجه یک هنری دریافت کرده و از سال ۱۳۹۵ به عضویت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است. او از جمله افرادی است که به همراهی ناصر تقوایی تعزیه‌ای برای یونسکو فرستادند تا این هنر را به ثبت جهانی برسانند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟