از حضور مدیرکل در سالن‌های نمایش تا درخشش «مَثلِث»

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های عروسکی تهران-مبارک ، در دومین روز از برگزاری خود (جمعه نهم تیر)، شاهد اجرای 10 نمایش در سالن‌ها و محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی به دبیرخانه جشنواره عروسکی رفت

در دومین روز از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) با حضور در دبیرخانه جشنواره با دبیر و مدیران ستاد برگزاری این رویداد دیدار کرد.

در این دیدار هادی حجازی‌فر، دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران، نحوه داوری آثار توسط کارگردانان حاضر در جشنواره را تشریح کرد.

کاظم نطری در تئاتر

همچنین امیرموسی کاظمی، مدیر ستاد و روابط عمومی جشنواره از استقبال پرشور مخاطبان در دو روز نخست جشنواره خبر داد و پیش‌بینیکرد این روند در روزهای آینده گسترده‌تر شود.

غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی)، مهدی یوسفی‌کیا (مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی)، میرآرش مصطفایی (مدیر اجرایی جشنواره) از دیگر حاضران در این نشست بودند.

کاظم نظری همچنین با حضور در سالن‌های مختلف جشنواره عروسکی، به تماشای نمایش‌های روی صحنه نشست و پس از پایان اجرای نمایش‌ها، به گپ‌وگفت با عوامل آن‌ها پرداخت.

نظری

«مَثلِث»؛ نمایش تحسین‌شده مخاطبان و برنامه‌ریزی برای اجرا در تئاتر شهر

نمایش «مَثلِث» نوشته مشترک قیس یساقی، محمدجواد مهدیان و فواد زیدانلویی با کارگرانی قیس یساقی از مشهد با مدت‌زمان 35 دقیقه در ساعت‌های 18و 20 روی صحنه تالار سایه مجموعه تئاتر شهر رفت که مورد استقبال بسیار مخاطبان قرار گرفت.

سیدمحمدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر که به تماشای این اثر نمایشی نشسته بود در جمع خبرنگاران حاضر در سالن اعلام کرد که برای اجرای عموم این اثر در مجموعه تئاتر شهر برنامه‌ریزی‌ خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

دیدار دبیر جشنواره آیینی وسنتی از آثار خیابانی

احمد جولایی دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شب گذشته همراه با کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) با حضور در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش‌های بخش خیابانی این رویداد نشستند.

اجراهای خیابانی؛ همچنان پرشتاب در جذب مخاطب

در بخش نمایش‌های فضای باز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، چهار نمایش « ربات های غول‌پیکر» به نویسندگی و کارگردانی حامد زارعان از تهران در ساعت 19، «بوسلمه، غول دریاها» به نویسندگی شراره طیار و کارگردانی فاطمه بحرینی از شهر آبادان در ساعت 19:30، نمایش «شیلو» به نویسندگی و کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین‌شهر در ساعت 20 و نمایش «آذربایجان آیین‌لری» به نویسندگی و کارگردانی اکبر زابح از مرند در ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد؛ آثار فضای باز و محیطی از روز اول جشنواره حرکت خود را برای جذب مخاطبان بسیار محکم آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد این سیر پرشتاب را تا روز آخر برگزاری جشنواره تداوم خواهند داد. باید گفت این آثار علاقه‌مند و خواهان بسیاری دارند و مخاطبان بسیاری را به شادی و حال خوب دعوت کرده‌اند.

رویدادهای تئاتر

کاظم نظری

همسایگانی که به جشنواره عروسکی تهران آمدند

گروهی از هنرمندان و مجریان تلویزیون الرابعه عراق که به ایران سفر کرده‌اند و با حضور در مجموعه تئاتر شهر، مهمان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک شدند، استقبال مخاطبان از آثار صحنه‌ای و خیابانی را بسیار شگفت‌انگیز و این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را امری مهم برای تئاتر ایران دانستند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیر هادی حجازی‌فر، هشتم تا هفدهم تیر در حال برگزاری است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟