جوانی که برای تحول زندگی سراغ هوش مصنوعی می‌رود /  نقبی به دنیای تنهایی بشر

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش«کسی برای یک گوریل غمگین کاری نمی‌کند» درباره جوانی است که سراغ موسسه تحول زندگی می‌رود تا بتواند با کمک هوش مصنوعی و چالش‌هایی که ایجاد می‌کند، به یک راه حل تضمینی برای این تغییر دست پیدا کند.

مجید شکری، مرتضی دلداده، سارا رضایی و بنیامین صیادی‌نیا بازیگران این اثر نمایش هستند که ساعت 18 روز جمعه 3 شهریرماه و با مدت زمان 75 دقیقه به صحنه می‌رود.

مجید شکری کارگردان این اثر نمایشی معتقد است: چالشی که در این کار چه در جایگاه نویسنده و چه در مقام کارگردان با آن مواجه بودم این بود که چگونه می‌شود حرف‌هایی را که جای بیان‌شان غالبا در گفت‌وگوهای روزمره نیست، بیان کرد و مخاطب پس نزند و اتفاقا برعکس خودش را درگیر و دخیل در موضوع بداند؟ و سخت تر اینکه چگونه می‌شود این گفت‌وگو را به گفتگویی دو سویه بین اثر و مخاطب تبدیل کرد(نه به شیوه به عنوان مثال تئاتر شورایی)  بیانی در درون مخاطب؛ در آن خلوتی که هرکس با خودش دارد و هیچ کس دیگر نیست؛ طوری که حتی بعد از پایان نمایش این گفت و گو با خودش و دنیای نمایش ادامه پیدا کند. در عین نزدیک کردن فلسفه به فضای زندگی روزمره بتوان به تنهایی آدمها نقب زد و در فضاسازی‌هایی ملموس(چه در بیان مفاهیم، چه در شیوه و فرم اجرا) با خود آدم‌ها مواجه شد و خودشان را با خودشان مواجه کرد. هدفی سخت و سنگی بزرگ که امیدوارم اینجا به علامت نزدن نبوده باشد و تماشاگران هم این مسیر را با همین طعم با ما تجربه کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟