اداره کل هنرهای نمایشی عضو سازمان جهانی مایم(WMO)شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، هم‌زمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم و صدمین سال تولد هنرمند افسانه‌ای مایم، مارسل مارسو و ‌صد‌وبیست‌و‌پنجمین سال تولد هنرمند مایم، اِتین دِکرو (استاد پانتومیم ژان لویی بارو)، با پیگیری‌های دفتر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی با دریافت دو کرسی برای نخستین بار عضو سازمان جهانی مایم می‌شود.

سازمان جهانی مایم فعالیت خود را از سال 2011 هم‌زمان با زادروز هنرمند فرانسوی مارسل مارسو (22 مارس) آغاز کرده است و از سال 2017 همکاری خود را با موسسه بین‌المللی تئاترITI با تشکیل یک گروه تئاتر فیزیکال آغاز کرده است.

مارسل مارسو در سال 1352، سفری به ایران داشته و تعدادی از زیباترین قطعات نمایشی خود را به نقش بیپ در تالار وحدت اجرا کرده است.

این سازمان کنفرانس‌های جهانی مایم را به‌صورت تخصصی و همچنین کنفرانس‌های ترکیبی (شامل هنرهای مایم و سایر هنرهای نمایشی) برگزار می‌کند.

سازمان بین‌المللی مایم همه‌ساله با مشارکت مراکز تئاتری سراسر جهان به آموزش هنرمندان علاقه‌مند به هنر مایم، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسترکلاس می‌پردازد.

کشورهای عضو سازمان جهانی مایم از چهار قاره جهان هستند که مقر سازمان بین‌المللی مایم در شهر بلگراد‌، پایتخت کشور صربستان است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟