نمایش «سوسمار» مرا به یاد آثار اوژن یونسکو و موجودات فرازمینی انداخت

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر ،‌ روز سه‌شنبه 11 مهرماه، حسین کیانی، نویسنده و کارگردان تئاتر، محمدرضا هنرمند،‌کارگردان سینما و تلویزیون و غلامرضا رمضانی‌کارگردان سینما و تلویزیون از نمایش «سوسمار» به کارگردانی رحمت امینی در تالار چهارسو دیدن کردند.

حسین کیانی پس از دیدن اجرای نمایش درباره ساختار و سبک نمایش چنین بیان کرد: ابتدا فکر می‌کردم با نمایشی ملودرام رو به رو هستم ولی نمایش از ملودرام شروع شد و به گروتسک و ابزورد رسید. این نمایش مرا به یاد نمایش‌های اوژن یونسکو خصوصاً نمایش«چطور از شرش خلاص شویم» و رعب و وحشتی که در پایان نمایش ایجاد می‌شود، انداخت. و این وحشت هم در اثر آمدن و فراگیر شدن موجوداتی فراانسانی رخ می‌دهد.

عکس های نمایش «سوسمار»

کارگردان نمایش پروین همچنین به ارائه پیشنهاد درباره بعد گروتسک نمایش پرداخت و گفت: به نظرم حتی بخش بحرانی‌شدن شرایط در اثر وجود موجودی عجیب را می‌شد پررنگ‌تر نشان داد و بیشتر به آن پرداخت. نمایش، جایِ پرداختن به این موضوع و پتانسیل آن را داشت.

کیانی در پایان، نگاه جدید به درام ایرانی را قابل تحسین برشمرد و اظهار داشت: این نگاه جدید به درام ایرانی و بومی قابل تقدیر است و می‌تواند یک رگه جدیدی برای مفهوم تئاتر و درام ایرانی باشد. اجرای گرم و قابل تأملی بود به حمید جبلی خسته نباشید می‌گویم  باید متذکر شوم از محاسن دیگر نمایش‌، زمان‌بندی مناسب و به اندازه آن بود.

عکاس‌: پرویز گوهری‌راد

نمایش «سوسمار»

عکس از نمایش «سوسمار»

نمایش «سوسمار» عکس

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟