شهداد روحانی

به گزارش خبرنگار تاریخ رکنا، تصویر سیاه و سفید و قدیمی از شهداد روحانی فارغ التحصیل  از آکادمی وین ، رهبر ارکستر ، آهنگساز ، نوازنده ویولن و پیانو متولد1333 را مشاهده می کنید.

15

شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (به انگلیسی: Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پربیننده‌ترین برنامهٔ پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان پس از موزیک ویدیوی «تریلر مایکل جکسون» تبدیل شد.

شهرداد روحانی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک‌های متفاوت ساخته، بلکه جوائزی را نیز دریافت نموده‌است. وی همچنین جوائز و بورسیه‌های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا نظیر ASCAP Scholarship در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا را دریافت کرده‌است. شهرداد روحانی، از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ رئیس و رهبر ارکستر سمفونی COTA لس آنجلس بوده‌است. افزون بر این، او رهبری چندین ارکستر سمفونی معتبر را به عنوان رهبر مهمان بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان ارکستر سلطنتی فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک مینه‌سوتا، سمفونیک کلرادو، سمفونیک سن دیگو، سمفونیک ایندیاناپولیس، سمفونیک نیوجرسی، سمفونی فیلارمونیک زاگرب و سمفونی جوانان آمریکا را نام برد.

روحانی در سال ۱۹۹۸ توسط دولت تایلند برای ساخت قطعهٔ موسیقی مراسم افتتاحیه و اختتامیهٔ سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دعوت شد. این قطعه به عنوان محبوب‌ترین آهنگ این بازی‌ها انتخاب شد.

کدخبر: 885935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
اندیشه مختاری
آیا این خبر مفید بود؟