توصیه های فصل سرد برای در امان ماندن از مرگ های خاموش

در سال 1398،یکصدوسی وشش نفر ودرسال گذشته 189نفر در استان تهران به‌علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند که این تعداد نسبت به سال نودوهشت 40درصد افزایش داشته است.لذا رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز الزامی است.

به گزارش رکنا، دکترفروزش مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام نمود: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

در این گفتگوخطاب به مردم آمده است: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتما بررسی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد: مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود. با توجه به این‌که گاز co بدون بو وطعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سرددرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است

کدخبر: 736246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟