برنامه فضایی سال 2020 فاش شد

به گزارش رکنا، شانگ زی، مدیر گروه فضایی شرکت علوم و فناوری هوافضا چین (CASC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:«امسال همچنان شاهد پرتاب‌های فشرده خواهیم بود؛ یک کتابچه که حاوی دستاوردهای فضایی چین و ماموریت‌های آینده است به تازگی منتشر شده است.

طبق گفته شانگ، سه ماموریت اصلی وجود دارد که عمدتاً بر تکمیل سامانه ماهواره‌ای ناوبری BeiDou-3، اکتشاف قمری و شبکه ماهواره‌های مشاهده Gaofen متمرکز شده‌اند.

دو ماهواره مدار زمینی BeiDou در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده می‌شوند؛ کاوشگر ماه Chang'e-5 که پیش بینی می‌شود نمونه‌های ماه را به زمین بازگرداند و نخستین کاوشگر مریخ چین نیز قرار است امسال پرتاب شود.

علاوه بر این ، سه نوع موشک حامل جدید یعنی Long March-۵B ، Long March-۷A و Long March-۸، پروازهای خود را در سال ۲۰۲۰ انجام خواهند داد.

به عنوان نسل جدیدی از موشک‌های حامل، Long March-5B دارای بیشترین ظرفیت حمل در حمل سطح کم مدار زمین است.

Long March ۷A نمایانگر نسل جدید موشک با اندازه متوسط ​​مدار چین است. موشک Long March-۸ ظرفیت چین برای پرتاب به مدارهای همزمان خورشید را افزایش می‌دهد و نیازهای رو به رشد پرتاب‌های تجاری را برآورده می‌کند.

موشک‌های Long March-۵ در سال ۲۰۲۰ سه بار پرتاب خواهد شد و نسل جدیدی از فضاپیمای ساخته شده، کاوشگر مریخ و کاوشگر Chang'e-5 را به فضا منتقل می‌کند.

براساس این کتابچه، CASC همچنین تعدادی سیستم ماهواره‌ای را برای سیستم زیرساخت فضای فضای داخلی چین ارسال کرده و یک سری پرتاب های تجاری را در سال جاری برنامه ریزی خواهد کرد.

چین ۳۴ پرتاب فضا را در سال ۲۰۱۹ به اتمام رساند و در رده نخست جهان قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟