ربات ایرلندی به تمیزی بیمارستان‌ها پرداخت

به گزارش رکنا ، شرکت ایرلندی "آکارا رباتیکس"(Akara Robotics) رباتی موسوم به "وایولت"(Violet) توسعه داده است که به نظر می‌رسد انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده چرا که می‌تواند با کمک نور فرابنفش خود ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌های مضر را از بین ببرد.

محققان "کالج ترینیتی دوبلین" بیش از ۱۲ ماه به تحقیق در زمینه فناوری ضد عفونی کننده اشعه فرابنفش این ربات پرداخته‌اند. ربات وایولت همچنین می‌تواند وابستگی به استفاده از محلول‌های شیمیایی برای تمیزکاری در بیمارستان را بسیار کاهش دهد. "کانر مک گین"(Conor McGinn) مدیرعامل شرکت آکارا رباتیکس است.

وی گفت: ربات وایولت می‌تواند همزمان که افراد در حال کار هستند، عملیات پاکسازی را انجام دهد. ما آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که بتوانیم خیلی سریع آن را در بیمارستان‌ها مستقر کنیم. ما برای آنکه بتوانیم از آن نه تنها در بیمارستان بلکه در مراکز دیگر نیز استفاده کنیم با بخش "خدمات اجرایی بهداشتی"(HSE) ایرلند مذاکره کردیم.

مرکز خدمات اجرایی بهداشتی، مسئول تأمین خدمات بهداشتی و اجتماعی شخصی برای همه افراد ساکن ایرلند، با بودجه عمومی است.

ربات دیگر ما به نام "استیو"(Stevie) که پیشتر توسعه دادیم ماه اکتبر سال گذشته بر روی جلد مجله "تایم" قرار گرفت. مک گین اظهار کرد هزینه استفاده از ربات مذکور ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار یورو در ماه است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟