پیشرفته ترین روش تشخیص زلزله + عکس

با وسایل متعددی می توان زلزله را تشخیص داد و از خطرهای احتمالی زلزله پیشگیری کرد.

به گزارش رکنا ، فشارسنج‌های حساس می‌توانند به بالون‌ها متصل شوند تا امواج لرزه‌ای را پیش از وقوع تشخیص دهند.

در سال 2019، گروهی از محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و Caltech فشارسنج‌های بسیار حساس را آزمایش کردند که معمولاً برای اندازه گیری فشار اتمسفر و سایر ابزارهای متصل به بالون با ارتفاع زیاد برای تشخیص زمین لرزه مورد استفاده قرار می‎گیرند.

بررسی زلزله در سطح سیارات مختلف

پس از آنکه بالون ناسا با موفقیت یک سری زمین لرزه‎ها که در سال 2019 شهر ریج کرست کالیفرنیا لرزاند شناسایی کرد، محققان قصد دارند زمین لرزه ها را در سطح داغ ترین سیاره منظومه شمسی، ونوس یا همان زهره با یک بالون شناسایی کنند. در مطالعه جدیدی که در Geophysical Research Letters منتشر شده است، این تیم توانایی استفاده از کیت تشخیص زمین لرزه به کمک بالون را بررسی کرده است.

فضا

تشخیص زلزله با بالون‎‎ ناسا

محققان معتقدند این یافته ها می تواند دستیابی به ونوس و مطالعه درباره آن را نیز راحت‎تر کند، زیرا بالون های تشخیص دهنده زلزله می توانند بر روی سطح و جو سیاره شناور شوند در حالی که به دلیل بیش از حد داغ و سوزان بودن آن هر فضاپیمایی یه آن نزدیک شود در عرض چند ساعت کاملا ذوب شده و از بین می‎رود.

گرم شدن سیارات

در حقیقت، مدت ها است که برخی دانشمندان حدس می زنند که امکان حیات قبل از تبدیل شدن این سیاره به یک توپ سنگی با فعالیت‌های آتشفشانی در آن وجود داشته است اما چنین چیزی اثبات نشده است. سال گذشته ، تیمی از ستاره شناسان از دانشگاه کاردیف حتی از تشخیص احتمالی فسفین در سطوح بالای جو سیاره خبر دادند، گازی که به عقیده برخی می تواند گواهی موجودات زنده باشد.

این تحقیق نشان می دهد که با سرعت بیشتر امواج صوتی ناشی از فوران آتشفشان ها و زمین لرزه ها، سیستم تشخیص زمین لرزه مبتنی بر بالون می تواند در جو متراکم زهره حتی بهتر کار کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟