پیشرفته ترین مریخ نورد ناسا / فیلم
حجم ویدیو: 6.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش رکنا، پشتکار نام پیشرفته ترین مریخ نورد ناسا است که روی این مریخ نورد 23 دوربین تعبیه شده است. پشتکار در 9 مرداد ماه سفر 7 ماهه اش را به مریخ شروع کرد. پشتکار وقتی روی مریخ فرود بیاید تصاویر سه بعدی و عکس ها را برای دانشمندان به زمین می فرستد. پروژه 2/7 میلیارد دلاری ناسا برای آوردن نمونه های خاک و سنگ از مریخ به زمین یک دهه طول خواهد کشید. تنها در همین 2 دهه گذشته ثابت شده است که در مریخ زمانی اقیانوس و رودخانه و دریاچه وجود داشته است.

برخلاف ماه هنوز پای هیچ انسانی روی سیاره مریخ باز نشده است. در این فیلم بخشی از پیچیدگی های مریخ نوردی را در ناسا ببینید.

پیشرفته‌ترین مریخ نورد ناسا به نام "پشتکار" با 23 دوربین تعبیه شده روی آن 30 ژوئیه (9 مرداد) سفر 7 ماه‌اش به سوی مریخ را شروع کرد و 17 فوریه 2021 روی دهانه فسیلی دلتای یک رودخانه 3/5 میلیارد ساله فرود آمد تا به جستجوی نشانه‌هایی از زندگی باستانی میکروبی روی این سیاره سرخ بپردازد. این مریخ‌نورد نمونه‌های خاک و سنگ روی مریخ را جمع‌آوری کرد تا در سفرهای بعدی به زمین آورده شوند. پژوهشگران اما برای دستیابی به این نمونه‌ها راه درازی را در پیش دارند چراکه نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط "پشتکار" و دیگر مریخ‌نوردها بناست سال 2031 به زمین فرستاده شود.

کدخبر: 941773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟