کشمیر بازهم داغدار شد/ مرگ 5 مسلمان کشمیری در یک هفته، خشم منطقه‌ای را برانگیخته است

او یک روز عصر خانه را به قصد بازی کردن ترک کرد اما جنازه‌اش روی دست اهالی روستا به مادرش تحویل داده شد. ارتش هند «بحت» را همراه با سهیل احمد و راییس احمد گانای، هر سه دانشجو و بلندپرواز، به‌دست مرگ سپرد و بر رؤیاهای جوانی‌شان خط بطلانی کشید. عبدل رشید پدر 70 ساله‌ای است که وقتی شروع به‌صحبت کردن درباره پسرش می‌کند، تمام بدنش از خشم و ناراحتی می‌لرزد. در خانه تاریک و محقرش، ده‌ها مرد برای همدردی دورش را فرا گرفته‌اند. پیرمرد که به‌سختی جلوی اشک‌هایش را می‌گیرد، می‌گوید: «27 ژانویه بود، احمد از ظهر داشت کریکت بازی می‌کرد. کار همیشه‌اش بود. مادرش صدایش کرد که بیاید ناهار بخورد. بعد از خوردن غذایش از خانه بیرون رفت، بعد از یک ساعت خبر آوردند که او کشته شده».

سجا بیگم مادر 55 ساله احمد، 5 روز است که لب به‌سخن نگشوده است. جاوید تنها عضو خانواده است که به دانشگاه رفته، مابقی برادران و خواهرانش از مدرسه اخراج شده‌اند. پدر او می‌گوید: «او بسیار باهوش و عاشق درس خواندن بود. همیشه در خانه کمک حال ما بود. کمتر کسی حال امروز ما را می‌فهمد.» چند کیلومتر آن طرف‌تر از خانه بحت‌ها، مردان و زنانی در دواتاق مجزا جمع شده‌اند تا برای مرگ سهیل احمد پسر 16 ساله کشمیری سوگواری کنند. ساکنان روستا می‌گویند، صبح 27 ژانویه مردان جوان روستا به یاد مردی که سه روز پیش با شلیک گلوله ارتش هند کشته شده بود، در گورستان روستا جمع شدند. پسربچه‌ها پلاکارد «لا اله الا الله» در دست داشتند و به‌سمت قبر مرد جوان در حرکت بودند. ارتش هند به سمتشان آمد و گفت که پلاکارد را جمع کنند. روستاییان مخالفت کردند و بعد هم درگیری میان آنها آغاز شد. ارتش بعد از ظهر همان روز بازگشت و رگبار گلوله‌هایش را به سمت جوانان روستا روانه کرد. ساعاتی پس از حضور ما در خانه بحت‌ها، سجا بیگم که متوجه می‌شود قصد داریم درباره پسرش گزارش تهیه کنیم، لب به‌سخن می‌گشاید؛ محزون و با بغضی که هر لحظه راه گلویش را می‌بندد: «پسر من برای هیچ کشته شد. به‌همین سادگی. پسر من مسلمان بود. شما بگویید مسلمان بودن جرم Crime است؟» جاوید احمد لون پدر سهیل تمام لحظات جان سپردن پسرش را در ذهن دارد. در همین باره می‌گوید: «بیرون از خانه ارتش بی‌وقفه تیراندازی می‌کرد. بعد از لحظه‌ای که اوضاع آرام شد سهیل از خانه بیرون رفت. من پشت سرش دویدم. خودم دیدم که گلوله‌ها تن پسرم را سوراخ کردند و به دیوار اتاقش خوردند. با فریاد کمک خواستم. نیروهای ارتش از ما فاصله گرفتند. مردان به کمکم آمدند. بدن پسرم را بلند کردند و به‌بیمارستان منتقل کردند.»

سال 2018 با کشتار مسلمانان کشمیر آغاز شد که خبرش را کمتر رسانه‌ای منعکس کرد. ارتش هند مدعی شد، سربازانش برای دفاع از خود دست به اسلحه برده‌اند اما گفته‌های روستاییان چیز دیگری را نشان می‌دهد. کشمیر منطقه‌ای کوهستانی است که بخشی از آن در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قرار دارد، هر دو کشور ادعای مالکیت کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام‌آباد از زمان استقلال Esteghlal پاکستان از هند در سال 1947 میلادی بوده است. این دو کشور تاکنون دوبار بر سر این منطقه با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند. دیده بان حقوق بشر ارتش هند را به‌دلیل تعرضاتش به مسلمانان این منطقه بارها محکوم کرده اما هنوز مانعی بر سر راه ارتش این کشور قرار‌نگرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به دختر کرجی در برابر دوربین/ این مرد شیطان صفت را می شناسید + عکس

عکس لحظه به لحظه حمله یک پدر به پزشک شیطان صفت در دادگاه / او دختر را در اتاق معاینه آزار داده بود!

شوهر صیغه ای از من درخواست های شرم آوری دارد

دختر 12 ساله در حمام موزیک گوش می کرد که ..! +عکس

قرار شوم نوعروس با جوان غریبه!

سرقت مسلحانه پس از برخورد شهرداری با مرد دستفروش! + عکس

روح مرد غریبه پشت در خانه زن همسایه بود که ..!

کشف جسد زن پا برهنه در کوچه بن بست خیابان پیروزی تهران

بلای هولناکی که در ویلای چالوس بر سر یک زن آمد / دختر 10 ساله ام در اتاق دیگر خواب بود که ..!

حمله گله موش ها خیابانی به نوزاد 15 روزه + عکس

خودکشی عجیب و همزمان زن آرایشگر 32 ساله و شاگرد 22 ساله اش / مریم برای همه پیام مرگ فرستاد و ..!

مرگ هولناک یک خانواده در رودخانه کشکان لرستان + عکس

انگیزه نامعلوم قتل عام مادر و دختر+ عکس

زن خوشگذران بی رحم دستگیر شد +عکس

عادل فردوسی پور به جای لیلا حاتمی وارد استیج شد و همه جیز را به هم ریخت ! + تصاویر

دوستی دیدنی شیر و لاک پشت+تصاویر

رفتارهای غیرعادی خانم بازیگر در نشست خبری همه را متعجب کرد! + فیلم

کدخبر: 353966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟