به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برخی گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه او در واقع نویسنده ناشناس مقاله جنجالی در نشریه نیویورک تایمز بوده است، رد کرد.

پمپئو که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات هندی به همراه جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در دهلی نو به سر می‌برد، ضمن رد گزارش‌ها درباره اینکه او نویسنده مقاله جنجالی نیویورک تایمز درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده است، انتشار این مقاله را ناراحت کننده خواند.

او افزود: اگر خبر انتشار این مقاله که در آن ادعا شده کارکنان اطراف ترامپ Trump او را خطری برای آمریکا می‌پندارند درست باشد، باید گفت: نویسنده فردی ناراضی، متقلب و بازیگر Actor بدی است!

پیشتر اعلام شده بود یک مقام دولت دونالد ترامپ که هویتش فاش نشده است، روز چهارشنبه در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشت بسیاری از مقامات ارشد دولت آمریکا از داخل این دولت یک هسته مقاومت تشکیل داده اند تا بخش‌هایی از دستور کار ترامپ را بی اثر و آمریکا را در برابر بدترین تمایلات و گرایش‌های وی حفظ کنند.

گفته می‌شود ترامپ و مشاورانش به انتشار این مقاله که در آن رئیس جمهور به نادیده گرفتن اصول اخلاقی متهم شده است، به شدت واکنش نشان دادند و جستجوی دیوانه واری را برای شناسایی این مقام ناشناس که ادعا می‌کند بخشی از «هسته مقاومت» مخفی در درون دولت آمریکا علیه اقدامات ترامپ است، آغاز کرده‌اند.

پمپئو در بخش دیگری از سخنانش با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: آمریکا از همه کشور‌ها انتظار دارد واردات نفت خام از ایران را متوقف کرده و به صفر برسانند در غیراین صورت با تحریم‌های سخت مواجه می‌شوند.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود: البته در زمان‌هایی که نیاز ببینیم برای خریداران نفت ایران برخی استثناءها را قائل می‌شویم.

 

کدخبر: 414299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟