حضور وزیران خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی در نشست مجازی مشترک

به گزارش رکنا، این نشست مشترک که هفته گذشته به میزبانی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، فیصل بن فرحان و یائیر لاپید درباره موضوعات مشترک گفت و گو کردند.

شبکه صهیونیستی "کان" در گزارشی اعلام کرد که این نشست مجازی از طریق ویدیو کنفرانس به بهانه همفکری درباره سویه "اومیکرون" کرونا برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان عربستان سعودی تاکنون به صورت رسمی درباره این گفت و گو اظهار نظری نکرده‌اند ولی یک مسئول عربستانی در گفت و گو با شبکه "CNN" این موضوع را تایید کرده است.

عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در ظاهر هیچ رابطه‌ای با یکدیگر ندارند ولی تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره سفر مقامات سعودی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سفر مقامات صهیونیستی به عربستان منتشر شده است.

برخی نیز عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را ناشی از فشارهای عربستان می‌دانند تا با این اقدام و فراگیری روابط با آن رژیم کار عربستان برای آشکار کردن روابط خود با صهیونیست‌ها آسان‌تر و از زشتی و ننگ آن کاسته شود.

رسانه‌ها در چند روز گذشته نیز خبرهایی از مذاکره آل سعود با سران رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه پدافند هوایی "فلاخن داوود" به منظور مقابله با موشک‌های ارتش یمن، منتشر کردند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 757133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟