کیفرخواست سارق آب در گرگان صادر شد/ پایان 3 سال سرقت آب

به گزارش رکنا،  محمود اسپانلو، دادستان عمومی انقلاب گرگان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده دست اندازی به منابع آب شهرستان گرگان یک متهم دارد که بر اساس اعلام نظر کارشناسی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به مدت 3 سال به یکی از منابع اصلی تامین آب آشامیدنی شهرستان گرگان، دست اندازی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان افزود: متهم با اتصال به انشعاب اصلی انتقال آب، از آب آشامیدنی مردم برای آبیاری باغ‌ها و شالیزارهای خود استفاده کرده است.

اسپانلو گفت: در گزارش کارشناسی آمده است، انشعاب لوله‌ای که این فرد گرفته بود دست کم در هر ثانیه، ۸ لیتر آب از خط انتقال آب آشامیدنی گرگان خارج می کرد.

وی افزود: پس از رسیدگی پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای گرگان ، کیفرخواست این فرد بر اساس ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی به اتهام خرابکاری، اخلال در تاسیسات آب شرب شهرستان گرگان صادر و برای صدور رای به دادگاه فرستاده شد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان خاطرنشان کرد: متهم فعلا با قرار وثیقه آزاد است.

اسپانلو، طولانی شدن زمان بررسی های تیم کارشناسی را علت زمان بر شدن کیفرخواست این پرونده اعلام کرد.

به گزارش فارس، ماجرای این انشعاب غیرمجاز مهرماه سال گذشته زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان گلستان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی‌ها پرده از این اقدام غیر قانونی برداشت.

کدخبر: 817939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟