نیکوکاران قلابی در اینترنت مردم را سرکیسه میکردند/ دستگیری کلاهبرداران اسفراینی

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از شناسایی و دستگیری ۲ متهم که با ترفند جمع اوری کمک‌های مردمی، حدود ۸۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

 سرهنگ محمد روهنا گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروندی که مدعی شده بود عکس برادر زاده ام در شبکه اجتماعی جهت دریافت کمک‌های مردمی در حال انتشار است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت : در تحقیقات اولیه مشخص شد که صاحب صفحه اینستاگرامی با همکاری دوستش با انتشار عکس فردی جهت معالجه و درمان وی اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی به مبلغ ۸۰ میلیون ریال در سطح شهرستان نموده است.

او گفت :  متهمان بدون داشتن مجوز اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی در بستر شبکه‌های اجتماعی می‌کردند، که  پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ روهنا گفت: مبالغ دریافتی با هماهنگی قضائی به حساب خیر مورد تایید اداره بهزیستی واریز شد : کاربران فضای سایبر باید همواره هوشیار و به هشدار‌های ایمنی پلیس توجه کرده و به شماره حساب‌های کمک‌رسان غیر مسئول هیچگونه توجهی نکرده، و از واریز وجوه نقدی به حساب‌های اعلامی از سوی افراد غریبه و بعضا سودجو که در فضای مجازی مشغول به تبلیغات دروغین هستند خودداری کنند.

کدخبر: 818193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟