هوشنگ ابتهاج عاشق ایران بود / ناگفته های پسر شاعر معاصر در مراسم خاکسپاری !

به گزارش خبرنگار رکنا، فرزند مرحوم هوشنگ ابتهاج ، شاعر معاصر، در گفت و گو با رکنا در مراسم خاکسپاری وی در رشت گفت: او همیشه خودش را برای ملت ایران می دانست برای همین ما تلاش کردیم تا پیکر وی به ایران بازگردد.

پسر هوشنگ ابتهاج (2)

همچنین رضا ثقتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در گفت و گو با رکنا گفت: با توجه به دعوت رسمی که دولت جمهوری اسلامی ایران از خانواده استاد ابتهاج برای انتقال پیکر وی، توانستیم ایشان را به کشور بازگردانیم. وطن استاد رشت است و ارشاد استان توانست موافقت خانواده را جلب کند تا پیکر این شاعر معاصر در وطن خودش دفن شود.

خاکسپاری ابتهاج در رشت

وی گفت: با همکاری مدیران ارشد استان و مسئولان ملی داشتند، پاسخ درخور شانی به جمعیت فرهنگ دوست استان گیلان داده شد و پیکر استاد در این شهر دفن شد. وزیر ارشاد، استاندار و شهردار گیلان نیز قول دادند که آرامگاه این شاعر بزرگ با یک نماد مشخص وجود داشته باشد.

در ادامه ناصر وحدتی گفت: سایه انسان بزرگی است. چه کسی در صد سال اخیر از ایران رفته و با این عظمت برگشته است؟ او به زودی حافظ دوم ایران خواهد شد.

پرواز همای در گفت و گو با رکنا در خصوص حسش درباره از دنیا رفتن هوشنگ ابتهاج  گفت: ایشان پل بین ادبیات کلاسیک و معاصر ایران است. ما همه چیز داریم فقط ابتهاج را کم داریم. 

لازم به ذکر است، مراسم خاکسپاری پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر معاصر، صبح امروز در رشت برگزار شد.

 

کدخبر: 819222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟