خواهر و برادر شیاد در مازندران پول پارو می کردند / شگرد آنها تکراری و سودآور بود

به گزارش رکنا؛ سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد:  در پی مراجعه چند تن از شهروندان و اظهاراتشان مبنی بر کلاهبرداری از طریق  تماس واتساپی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی ، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان، شخصی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتساپی، اعلام می‌نماید اخیرا در قرعه‌کشی ، برنده جایزه شده و برای واریز مبلغ جایزه به حساب فرد برنده نیاز به اعلام کدهای ارسالی به گوشی می‌باشد، این متهمان پس ازجلب اعتماد و دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم یکبار مصرف اقدام به برداشت موجودی حساب می‌نمودند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد  یکی از متهمان این پرونده ها به صورت حرفه ای، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم  واتساپ خود را به آرم  یکی از ارگان های دولتی کشور تغییر می دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در راستای دستگیری دیگرمتهم سایبری گفت: با زحمات شبانه روزی در بازه زمانی کوتاه کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند همدست متهم اصلی که خواهر وی می‌باشد که با هویت جعلی در حال فعالیت خرید و فروش طلا با وجوه کلاهبرداری بود را مورد شناسایی قرار دهند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ خورشاد افزود: این متهمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشوده و به برداشت غیرمجاز از حساب 14 نفر به مبالغ 10 میلیارد ریال اعتراف کرد ،کماکان سایر اقدامات جهت کشف زویای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها  با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمانها دولتی اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 822399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟