شهادت مامور پلیس سمنان در بیمارستان /  قاتل در صحنه شهادت دستگیر شد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهادت ستوان سوم «محمدجواد رحیمی»، همکار عزیزمان در شهرستان دامغان واقعه‌ای تلخ بود که مظلومیت کارکنان خدوم فراجا و پیچیدگی مأموریت‌های این سازمان مقدس را به‌وضوح نمایان ساخت.

وی بیان کرد: یکی از آرمان‌های ارزشمند فراجا در سال‌های اخیر، تحقیق «یار مهربان» بوده و برنامه‌های متنوع بسیاری برای نهادینه‌سازی این رویکرد در گفتار و کردار پلیس طرح‌ریزی و اجرا شده است که بازخورد آن را در ارزیابی‌های مختلف می‌سنجیم و به‌وضوح نیز می‌بینیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: «یار مهربان» و « پلیس مقتدر»، دو شخصیتی است که پلیس جمهوری اسلامی به هر دو معتقد بوده؛ یار مهربان برای مردم و مظلومان و پلیس مقتدر برای دشمن و مجرمان؛ ولی مهم، جمع این دو صفت در انسان است!

میراحمدی اضافه کرد: شهید والامقام «محمدجواد رحیمی» پس از دریافت خبر بی‌نظمی در بیمارستان در صحنه حضور یافت و چون یار مهربان کنار کادر درمان، یاریگر فرد و خانواده‌ای شد که نیاز به یاری و همراهی داشت.

وی تصریح کرد: برای یار مهربان بودن، «اعتماد» مؤلفه‌ای حیاتی است. مردم زمانی مهربانی پلیس را قلباً باور می‌کنند که اعتماد بینند، رفتار و گفتار محبت‌آمیز دریافت کنند و مطمئناً خشونت مخالف اعتماد است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: شهید عزیز ما با آغوشی باز و نگاهی پرمهر و رفتاری مهربانانه برای یاری فردی نیازمند به بیمارستان عزیمت داشت؛ ولی اوج نامهربانی، ناجوانمردی و ظلم را دید و به آغوش کشید.

میراحمدی گفت: فراجا و یکایک کارکنان آن، خدمت به مردم را در هر صحنه‌ای تکلیف خود تعریف کرده‌اند و به هیچ بهانه‌ای کمک به مردم را به تعویق نمی‌اندازند.

وی تصریح کرد: حضور شهید رحیمی در بیمارستانی که ده‌ها مأمور انتظام بخش دارد و انجام مأموریتی که به دلایل مختلف می‌توان آن را خارج از چارچوب مأموریت‌های پلیس دانست، این رویکرد خالصانه و مجاهدانه را اثبات می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر آن، بر اساس قانون به‌کارگیری سلاح ، مأموران اعزامی در صحنه جنایت نیز می‌توانستند قاتل را به ضرب گلوله از پای درآورند؛ ولی با نرمشی قهرمانانه، او را دستگیر و پس از آن نیز به‌تبع مولا علی (ع) با او مدارا کردند.

میراحمدی بیان کرد: پلیس این‌گونه است و بر همین اساس انتظار دارد، از فردی که به کمکش شتافته و سودای یاری او را دارد، یاری ببیند، مهربانی و اعتماد دریافت کند و در چنین صحنه‌ای تنها نباشد؛ شهادت هنر مردان خداست و هنرمند آن است که بداند جان ارزشمندش را کجا، به چه قیمتی و به چه خریداری می‌فروشد.

وی تصریح کرد: شهید رحیمی و همه شهدای عزیز به زیباترین وجه تفسیر آیه ۱۱۱ سوره توبه‌اند؛ آنجا که می‌فرماید: «خداوند از مؤمنان جان‌ها و مال‌هایشان را خریداری می‌کند،..... و این است پیروزی بزرگ».

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: هر چند فراق همکار مؤمن و مخلصی چون شهید محمدجواد رحیمی عزیز برای همه هم‌رزمان و همکارانش سخت و تلخ است و همگی به جایگاه ارزشمند او غبطه می‌خوریم؛ ولی این شهادت مظلومانه، ما را در خدمت به مردم و مظلومان و مقابله با اشرار و ظالمان هوشمندانه‌تر، مصمم‌تر و جدی‌تر خواهد کرد.

میراحمدی گفت: این شهادت مظلومانه را محضر فرماندهی کل قوا، خانواده بزرگوار شهید و دوستان و همکاران و هم‌رزمان ایشان تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. بی‌تردید تمام ابعاد انتظامی اجتماعی و امنیتی این واقعه مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت و همه مؤلفه‌های مهم و مؤثر در آن مطالعه خواهد شد و بر اساس آن تدابیری اتخاذ خواهد گردید تا دیگر شاهد چنین وقایعی در استان سمنان نباشیم.

کدخبر: 824023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟