علت تصادف مرگبار اتوبوس زائران اربعین حسینی با تریلر در جاده کوت - مهران/ هویت فوت‌شدگان مشخص نشده است! + فیلم
حجم ویدیو: 6.83M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20

به گزارش رکنا؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور صبح امروز در برنامه تلویزیونی در مسیر حسین درباره حادثه دیروز در عراق که منجر به کشته‌ شدن 11 نفر شد،‌ گفت: علت این حادثه هنوز رسمی اعلام نشده است اما بر اثر تصادف یک اتوبوس با تریلر حامل کپسول گاز در جاده بین کوت و مهران این اتفاق رخ داده است. بر اثر این سانحه 11 نفر جان خود را از دست دادند اما از آنجا که به دلیل سوختگی هویت‌شان مشخص نشده است، نمی‌توان گفت دقیقا چه کسانی‌اند، با این حال، براساس شواهد به نظر می‌رسد که از هم‌وطنان ما هستند. این تصادف 30 مصدوم نیز داشته است که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات درمانی هلال احمر به زائران گفت: تا به امروز بیش از 80 هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر قرار گرفتند. از این تعداد، 30 هزار نفر مصدوم و بیمار سرپایی بودند که 17 هزار نفر از آنان افراد گرمازده در 3-4 روز اخیر در مرزها بودند. علاوه براین، در مرزهای خروجی خدمات درمانی دیگری نظیر تب‌سنجی، گرفتن فشار و قند خون و ... ارائه شد.

وی از افزایش 300 درصدی ظرفیت هلال احمر نسبت به سال 98 خبر داد و گفت: نسبت به سال 1398 که آخرین سال رسمی برگزاری مراسم اربعین بدین شکل بود، ظرفیت‌های خود را 300 درصد افزایش دادیم. 116 پست موقت را در مسیرهای خروجی و به ویژه در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چزابه قرار دادیم و در طول روز جمعاً 4600 نفر خدمات امداد و نجات را در داخل کشور برعهده دارند. همچنین 202 نفر نیز در کشور عراق مستقر هستند که باید به این تعداد، 1700 نفر از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در بیمارستان‌های عراق مستقر هستند را اضافه کنیم. بنابراین نزدیک به 2 هزار نفر در کشور عراق به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی برای برگزاری مراسم اربعین امسال، قبل از آغاز سال 1401 و با تشکیل ستاد اربعین برگزار شد. براساس برنامه‌ریزی‌ها باید از 15 شهریور خدمات خود را آغاز می‌کردیم، اما با توجه به اینکه زائران عزیز از ابتدای شهریورماه سفر خود به عتبات را آغاز کرده بودند، ما هم زودتر آغاز کردیم و از 10 شهریورماه هلال احمر به صورت رسمی کارش را در مرزها و در داخل عراق آغاز کرد.

کدخبر: 824747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟