مرزهای کشور لحظه‌ای و تصویری پایش می‌شوند

به گزارش رکنا؛ سردار احمدعلی گودرزی روز سه‌شنبه ۱۹ مهر در آئین رزمایش محمد رسول الله مرزبانی در جنوب کشور با محوریت استان بوشهر اظهار کرد: از تابستان سال ۹۸ با ابلاغ فرمانده کل قوا ساختار مرزبانی ارتقا یافت و اکنون سطح آموزش نیروها و به کارگیری پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و مهمات افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی، اپتیکی، پهباد و هلی شات مجهز شده است، اضافه کرد: سامانه‌های حس‌گر پیشرفته مرزهای کشور را به صورت لحظه‌ای و تصویری پایش می‌کند.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: صفر تا صد شناورهای ۶۰ فوت که از جمله سامانه‌های پیشرفته‌ و مجهز است به همت متخصصان داخلی ساخته شده است.

به گفته سردار گودرزی، علاوه بر پایش تصویری و تجهیز مرزبانی به سامانه‌های پیشرفته، آموزش‌های به روز، پرورش قوای جسمانی، روحیه اطاعت پذیری، نظم و انضباط و تقویت روحیه شهادت پذیری و ایثار مرزبانان در توان عملیاتی آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی بابیان اینکه ارتقای مرزبانی سبب افزایش کشفیات و مبارزه با جرائم سازمان یافته شده است، افزود: در یک سال گذشته بیش از ۶۲ تن انواع مواد مخدر صنعتی که از جنوب شرق کشور و به وسیله افراد ناآگاه از مرزهای همسایه به داخل کشور نفوذ کرده است در درگیری مسلحانه کشف شده است.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: ۳۵۰۰ قبضه انواع سلاح در این مدت کشف شد که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به قبل نشان می‌دهد. همچنین کشف مشروبات الکلی ۳۸۰ درصد رشد داشته است.

منبع: ایسنا

 

 

کدخبر: 832373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟