کاربران مراقب تبلیغات اغوا کننده کالا در فضای مجازی باشند

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "رسول جلیلیان" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: اکنون شاهد تبلیغات گسترده و زیادی از خریدهای اینترنتی آنلاین در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که با وعده تخفیف ویژه و ارزان به دنبال طعمه می‌گردند و کاربران حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

وی افزود: در این فضا تبلیغات غیر واقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قراردهند.

رئیس پلیس فتا البرز خاطر نشان ساخت: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، از پرداخت وجه و بیعانه خودداری ، آگهی‌هایی که قیمت وسوسه انگیز دارند توجهی نکنند و از سرویس‌های تضمین خرید استفاده چرا که این سرویس‌ها پس از تایید دریافت کالا توسط خریدار، وجه کالا را به فروشنده تحویل می‌دهند.

سرهنگ "جلیلیان" بیان کرد: در چنین شرایطی کاربران از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی بوده خرید کرده و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش کنند.

وی یادآور شد: کاربران قبل از خرید اعتبار فروشگاه های اینترنتی را بررسی کنند و مراقب صفحات و درگاه های پرداخت جعلی باشند.

این مقام انتظامی دانلود اپلیکیشن های فروشگاهی از سایت های رسمی و استفاده از یک کارت بانکی مجزا برای پرداخت آنلاین را از موارد مهم در خریدهای اینترنتی عنوان کرد.

وی در پایان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از هر‌گونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

 

 

کدخبر: 833606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟